Snorklauskohteet?
Taas kesän ja kohentuneen kunnon myötä alkanut kiinnostaa snorklaus. Lähinnä kiinnostaisi päästä ulkomaille hienoille riutoille kerran elämässä katselemaan pinnan alaista elämää.
Kertokaa tarkkoja hotelleja joissa on ollut mahtavat mahdollisuudet snorklata? Mistä tahansa maailmalta.
Toinen mikä kiinnostaa on budjetti luokan kohteet, esim Euroopassa? Yhdellä hyvällä rannalla olen käynyt Kreetalla, ei siellä mitään koralleja ollut, mutta paljon elämää pinnan alla löytyi, ja nautin.
Kertokaa siis tarkkoja kohteita. Hotellin tarkkuudella.
Kommentit (21)
Upeimmat riutat oli Eilatissa, mutta se on kohteena aika kallis.
🇺🇦🇮🇱
Kiitos näistä,
onko muita kommentteja?
Unelma olisi kohde jossa ei tarvi mennä mihinkään siitä omalta loma paikalta, sukeltaa vaan veteen ja näkisi elämää.
Malediivit, mutta ei varmaankaan sovi ap:n budjettiin?
Suuri valliriutta Australia. Kallis on tuokin ja täytyy ostaa päiväretki riutalle (ei siis ihan hotellin edessä:)
Älä mene haipaikkoihin jos menet rannalle. Ota selvää missä ei ole haihyökkäyksiä. Kreikassa on ihan kiva sukellella varmaan kirkkaassa vedessä, mutta onko koralliriuttaa ja kaloja on toinen kysymys. Eilat Israel oli 90-luvun alussa hyvä, mutta onko nyt turvallisuusongelmia. Egyptissä on hait ja Australiassa, samoin eksoottisissa kohteissa mahdollinen kuten Bahama ja Bali. Hurrikaani vei viimeksi Bahaman. Hai tulee yhtäkkiä ja sen kohtaamiseen on ohjeita, mutta nopeassa tilanteessa ei ehdi mitään, on siis ennakoitava ettei mene haipaikkaan.
Omituista jos tarvitsee tehdä oikein päiväretkiä ja veneretkiä ihan vain että koralleja näkisi. Käsittääkseni ainakin Australiassa ja Hawajilla korallit on niin lähellä rantaa että senkus vaan kävelee rannasta veteen ja alkaa uida/snorklata niin pian niitä koralleja jo näkyykin. Ja ei tarvitse matkustaa "hotellin tarkkuudella" kun onhan niiden rantojen lähellä useitakin hotelleja.
Malediiveilla ihan hotelli(saaren) omassa laguunissa oli tosi hieno snorklata.
Seychellejä en suosittele, vähän snorklauspaikkoja ja vesi hyvin sameaa verrattuna Malediiveihin.
Lähin paikka taitaa olla Eilat. Vaikka on kallis ( paikan päällä), niin hygienia on korkeatasoista ja ihmiset länsimaalaisia.
Egyptiä en voi suositella: likaista, joku vatsatauti on enemmän sääntö kun poikkeus, ihmiset agressiivisia ja epäkohteliaita ( suuri osa). Egyptissä oli ainoa hyvä asia vedenalainen maailma, Punainen meri. Muu olikin sitten aika kauheata, en suosittele.
Ihan kylpyammeesta sukeltelen saippuaa vaimon alta.
Egyptin Marsaalam punaisella merellä. On ihan puhtaasti sukellus ja snorklauskohde. Yksi parhaista.
Eilatiin menevät vain k*nsanm*rhan kannattajat.
Minulla olikin kaksi toivetta.
Kohteita ilman mitään budjetti rajoituksia. Ja toinen että edullisen budjetin kohteita.
Olen snorklaillut Välimerellä Kreikassa , Espanjassa , Italiassa. Ainoa hyvä oli Kreeta. Luulen että sielläkin sattui vaan hyvä hotellin ranta siihen hommaan. Oli kivinen priva ranta jossa paljon elämää, ja portaat talomme edestä suoraan mereen.
Tiedän että kreetallakin on enemmän kuin todennäköistä osua rannalle, jossa ei näe juuri mitään. Tämän vuoksi olen kiinnostunut hotellin tarkkuudella kohteista.
Malediiveja olen katsellut, ehkä sinne voisi tehdä kerran elämässä matkan. Sinne vaan pitää valita tarkkaan saari ja hotelli mihin menee, että on hyvä snorklata.
Vierailija kirjoitti:
Seychellejä en suosittele, vähän snorklauspaikkoja ja vesi hyvin sameaa verrattuna Malediiveihin.
Seychellien veden sameus riippuu varmaan paikasta. Mahe-Praslin-La Digue, kaikissa oli kirkasta vettä, mutta myös muutama ranta, joissa vesi oli sameampaa. Seychellit kärsii Malediivien tavoin korallien haalistumisesta. Malediiveilla olen ollut neljä kertaa, upea ja kallis. Malediiveiltä valitsisin kohteen myös sen mukaan, että sinne lennetään vesitasolla Malen lentokenttäsaarelta - se on osa upeaa Malediivit-kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seychellejä en suosittele, vähän snorklauspaikkoja ja vesi hyvin sameaa verrattuna Malediiveihin.Seychellien veden sameus riippuu varmaan paikasta. Mahe-Praslin-La Digue, kaikissa oli kirkasta vettä, mutta myös muutama ranta, joissa vesi oli sameampaa. Seychellit kärsii Malediivien tavoin korallien haalistumisesta. Malediiveilla olen ollut neljä kertaa, upea ja kallis. Malediiveiltä valitsisin kohteen myös sen mukaan, että sinne lennetään vesitasolla Malen lentokenttäsaarelta - se on osa upeaa Malediivit-kokemusta.
Jos olet ollut neljä kertaa niin osata varmaan suositella jotain kohdetta. Meille voi olla vesitasolla lentäminen mahdotonta, mutta ei rajoiteta sillä nyt paikkoja heti.
Jos olet Seychelleillä ollut sellaisessa paikassa jossa vesi on kirkasta, niin osaat varmaan sieltäkin suositella tarkkaa kohdetta?
Katsoin itsekin videoita malediiveilta, että alkaako korallit kuolla vai miten on niin osassa niin harmaata. Surullista. Olisi niitä kiva nähdä ennenkuin kaikki luonnolliset korallit on kuolleet.
Mauritiuksella oli paljon snorklattavaa, koralliriutta ympäröi melkein koko saarta. Vaikea sanoa hotellin tarkkuudella, mutta esmes trou aux bichesin kylässä useampi hotelli eikä haihavaintoja.
Jos et sukelluskurssia käy niin ihan turhaa hommaa tuo pintapulikointi.
Budjettikohteeksi riittää siis uimastadion Olympiastadionin kupeessa ja sieltä uumenista löytyy myös Hostelli.
Curacao täyttää kaikki kriteerit. Lennot Hki-Amsterdam-Curacao.
Egyptissä Hurghada. Upeat riutat ja kaloja näkyy paljon. Ei tarvitse mennä veneellä kauas rannasta. Haita voi olla. Edullista, koko päivän reissu veneellä 50-80 euroa.
🇺🇦🇮🇱