Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ELOHIIRET**

12.12.2006 |

Uskaltauduin vihdoinkin aloittamaan uuden pinon plussaamisen jälkeen. Mulla oli tänään siis takana ensimmäinen ultra ja melkoinen jouluyllätys sieltä saatiinkin tuliaisiksi ; ) Mullehan siirrettiin siis pas:issa kaksi alkiota: toinen täysin sulanut, mutta jakaantumaton ja toinen osittain sulanut, mutta jakaantuva. Se maljalla jakaantumaton olikin aloittanut jakaantumisen masussa (!!!) ja kahdet sykkeet saatiin jo kuuluville!

Aivan mielettömän ihana fiilis! Vaikka luvassa on varmasti monia hermoja vaativia tilanteita, niin kaikkien näiden hoitojen jälkeen niitä ottaa ihan avosylin vastaan, heh. Kaksosvintiöiden isosiskokin täyttää tammikuun lopulla vasta vuoden, joten melkoista vilskettä varmasti riittää ; ) Toivottavasti kaikki vain sujuu loppuun saakka hyvin.

Tulkaapas muutkin lapsettomuus-puolen pinon plussanneet kertomaan kuulumisistanne, niin ryhdytään jo tsemppaamaan edessä häämöttävää kesää!

terkuin, tintti 5+5

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa kävin tänään. Kaikki hyvin. pieni oli kasvanut kovin 37.7mm ja vastasi jo viikkoja 10+5 eli enemmän kuin neuvola arvioi. Laskettu aika hiukan aikaistui. Sittenkin on toinen ultra siinä 28 rv:n paikkeilla, siinä näkyy sitten enemmän ja istukkakin paremmin, nyt näkyi vain sen kiinnittymispaikka. Huikea tunne oli kuulla sydänäänet, ja helpottava tunne myös.

Miten muut jakselette?

Vierailija
2/75 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhut, on tosi helpottavaa kuulla ne sydänäänet. Ja voi että, miten hyvän kokoinen heppu sinulla on matkassa! Muistelen, että mentiin melkein päivälleen samoissa aikatauluissa silloin viikolla 46, mutta minulla viikkoja nyt kai 9+5. Vaihtelee varmaan paljon, missä kukin meistä 46-viikkolaisista menee. Jännä nähdä, muuttuuko minunkin la:ni vielä jossain vaiheessa..

Tänään oli eka neuvola. Tosi hyvä ja mieltä rauhoittava käynti monessa mielessä. Täti oli oikein mukava ja puhelias ja aikaa vierähtikin reilusti yli tunti. Hän sanoi omastakin kokemuksestaan, että ei kannata stressata siitä työpaikan saamisesta, vaan nauttia nyt hyvällä omalla tunnolla tästä raskaudesta:-). Toisekseen helpotti kovasti kuulla, etten ole peloistani huolimatta vahingoittanut tätä masuasukkia mitenkään nyt alkuraskaudessa esim. yhden " turhan" lääkkeen ottamisen takia. Ja kolmanneksi päivän paras uutinen: katsottiin ultralla tuosta vatsan päältä, että josko mitään saadaan näkyviin ja kuuluviin (ei välttämättä onnistu vielä tässä vaiheessa). Mutta siellä se heppu näkyi, sydän sykki ja kädet kuulemma viuhtoivat. Kovin epäselvä se kuva oli, mutta kaikki on siis hyvin. Sydämen syke ja istukan äänetkin kuului. Tosin itse en sitä sykkeen ääntä niin osannut erottaa, mutta pääasia, että siellä se oli. Helpotus oli suuri, kun ei tarvinnut odottaa vielä kuukautta sinne niskapoimu-ultraan asti. Hyvä mieli jäi:-). Ensi viikolla seuraavaksi sitten lääkärin tarkastus.

Olokin on ollut ihan hyvä. Pientä etovaa oloa iltaisin, mutta ei mitään varsinaista pahoinvointia. Väsymystä ja itkukohtauksia riittää. Ja painoa oli pamahtanut jo 4,5 kiloa lisää! Tosin uskon, että suurin osa tuosta on siitä hyperistä johtuvaa turvotusta vieläkin. Onko muilla paino kasvanut vielä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oli luettavana. Kiva, että Saararabekalla ja Tammihiirellä kaikki oli hyvin! Mulla ainakin on lasketun ajan suhteen tehty niin, että se pysyy vakiona ultrista huolimatta, koska hedelmöitysaika on tarkalleen tiedossa. Miksi sulla Tammihiiri on rv 9+5? Mullahan on rv 10+2 ja meillä oli punktio samana päivänä. Rv:thän lasketaan punktion mukaan (eli siitä päivästä kaksi viikkoa taaksepäin alkaa lasku). Siirtopäivällä ei ole väliä. Meillä pikkuinen on ollut ennemminkin alakäyrillä koon mukaan kuin yläkäyrillä, mutta normaali kumminkin. Olen parina yönä nähnyt kauheita painajaisia vauvelin menetyksestä. Siitä pienestä on ehtinyt tulla jo niiiin rakas, etten tiedä, miten selviän, jos hänet menetän. Mulla on np-ultra parin viikon kuluttua tasan rv 12+0. Jännittää jo ihan kauheasti nyt. Lisäksi on sairaalassa samoihin aikoihin lisätutkimuksia, koska mulla on perinnöllisen sairauden vuoksi mahdollisesti tavallista suurempi keskenmenoriski. Hyvää odotusta teille kaikille!

Vierailija
4/75 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa mulla on nyt tarkalleen menossa rv 9+6. Pikku virhe siis äskeisessä. Laskin aluksi myös itse viikot punktiosta lähtien, jolloin mullakin olisi tuo 10+2. Mutta lääkäri totesi ekassa ultrassa, että kooltaan vastaa tasan viikkoa seitsemän (jolloin olisi pitänyt olla jo punktion mukaan 7 + jotain). Eli sen vuoksi mulla rv:t laahaa teitä jäljessä. Meillä la:kin määritelty silloin myöhemmäksi eli vasta 14.8. Harmittaa, kun en saanut neuvolasta sitä raskauskiekkoa mukaan, josta näitä päiviä olisi voinut katsella tarkemminkin..

Vierailija
5/75 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin oikein miettiä noita la ja rv kuvioita ja ihmettelen näitä omiani nyt kovasti. Kun tosiaan punktio tehtiin 13.11. ja tämän mukaan nettilaskurilla laskienkin la olisi 6.8. Ekassa ultrassa 21.12. (piti olla rv 7+3) heppu oli 8,88 mm kokoinen ja sanottiin, että vastaa tasan rv 7. Sen mukaan nyt olisi rv 9+6.

La on kuitenkin määritelty jostain syystä vasta 14.8., joka nyt ihmetyttää. Sen mukaan taas nettilaskurilla tänään olisi vasta rv 9+1. Ihmettelinkin tänään neuvolassa, kun hoitaja sanoi ohimennen, että nyt on rv 9+1. Olin kuitenkin hoidossa jo viikolla 46, samana päivänä kuin vauvaprojektikin, jolloin pitäisi olla jo rv 10+2 (ja la 6.8.). Miten ihmeessä tuo la (ja rv:t) voi heittää noin paljon muihin 46-viikolla hoidossa olleisiin verrattuna - peräti 8 päivää? Ihan kuin minulla olisi ollut hoito viikkoa muita myöhemmin, vasta viikolla 47. Tosi outoa.

Oliko tuo ekan ultran mukainen koko 8,88 mm (rv 7+0 tai 7+3) tosiaan niin paljon normaalia pienempi, että sen takia la olisi vasta 14.8. (ja rv:tkin nyt vasta 9+1)? Epäilen jo tuota la:kin, että onko lääkäri sanonut sen väärin, koska on hiukka höppänä, eläkeikää hipova ukkeli. En ihmettelisi pientä lipsahdusta. Ensin se nimittäin sanoi, että la on 14.7., jonka hoitaja sitten korjasi.... Epäilys herää, että olisikohan laskuissa tapahtunut muutakin mokaa? Äh, olipa sekavaa. Mihin tässä pitäisi oikein luottaa? Tuntuisi, että pitäisi tuijottaa nyt tuota la:ta ja laskea rv:t sen mukaan. Ja useinhan kai se syntymäpäivä on se myöhäisempi la kaikista eli siinä mielessä voisin tuijottaakin tuota 14.8. Kiva, jos joku viitsii auttaa ankkaa mäessä ja tutkia kiekkoja..

- Tammihiiri - rv jotain

Vierailija
6/75 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmmm, on se höppänä ukko varmaan sekoillut. Ei se LA nyt NOIN paljon voi heittää... Siis mun mielestä. Mulla oli muistaakseni rv 6+4 kokoa 6,2 mm (vastasi noin rv 6+3). Tuon perusteella ajatellen sulla ois voinut siirtyä ehkä kaksi päivää eteenpäin, mutta ei nyt millään 8 päivää!!! Mulle taas sekä klinikan lääkäri että neuvolan täti ovat sanoneet, että käytetään tuota punktiosta laskettua päivää ainakin np-ultraan saakka, koska hedelmöittyminen tiedetään tarkalleen, ja ultrassa mitattu mitta ei koskaan ole aivan tarkka. Näköjään ei paikoissa eri tavalla...

Vierailija
7/75 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullehan tehtiin siis PAS ja olen sen kertonutkin neuvolassa ja ultrassa, yksityislääkäri kirjasi sen kyllä luvallani myös äitiyskorttiin, mutta tuntuu, että sitä ei aina siitä noteerata. Niin neuvolassa täti laski viimeisten kuukautisten mukaan lasketun ajan (vaikka selitin kyllä hedelmöityshoidoista ja että tehtiin ICSIn PAS, mutta tuntui, että se ei ihan tuttu juttu silti ollut), sen mukaan olisi nyt rv 10+1, PASin tehneen klinikan lääkärin mukaan olisi 10+3 ja molemmat sai silti lasketuksi ajaksi saman 8.8. Eilen sitten ultran (kaupungin) lääkäri sanoi, että katsotaan kokoa ja sen mukaan vastasi viikkoja 10+5 ja korjasi lasketun ajan 3.8. Tiedä sitten. Harvoinhan se laskettu aika täysin paikkaansa pitää, voi heittää suuntaan jos toiseen joka tapauksessa. Tärkeintä, että sikiöllä on kaikki hyvin! On niin monenlaista uutta juttua näin ensikertalaiselle.. vaan ihanaa on olla raskaana!

Vierailija
8/75 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että täällä vielä joku kirjoittelee! Minä olen ollut niin väsynyt ja voinut niin pahoin että kun esikoinen on ollut 3,5 t päiväkodissa niin olen ainostaan nukkunut.... Mutta viime lauantaina otin viimeisen keltarauhaislääkkeen ja elämä on alkanut hymyilemään taas! Välillä vielä vähän pahoinvointia mutta ei olenkaan niinkuin joulun alla.

Minulle on molemmat kerrat laskettu LA hedelmöitymisestä. Ekalla kerralla tehtiin IVF ja nyt toisella PAS. Toisella kerralla laskettiin siirtopäivästä minus 3 päivää mikä vastaa ' hedelmöitymisajan' . Tämä aika vaihtelee tottakai jokaiselle, kiinni sitä miten kauan ollaan annettu hedelmöityä ja kasvaa. Siispä on tämä päivä minulle 11.11 ja siitä lasketaan minus 2 vikkoa mikä tekee että olen tänään 10+5. LA on 4.8 Suomessa ja täällä keski-euroopassa 2.8. Lääkärini täällä yritti siirtää LA koska pienokainen oli niin pieni aiemmin mutta lääkärini Suomessa sanoi että tapahtuu tosi helposti mittavirheitä kun ne ovat pieniä. Tämän viikon maanataina kun olin taas ultrassa oli pienokainen kasvannut ja näytti ' oikea' kokoa.

Tammihiiri: sinun kannattaa ihan rauhallisesti sanoa lääkärillesi että hänen kannattaa laske LA hoitopäivien mukaan eikä koon mukaan. Minäkin sanoin sen täkäläiselle lääkärille ja nyt hän sanoi tällä viikolla että olipa hyvä että pidin mielipiteeni. Eivät ne lääkäritkän muista ja tiedä kaikkea. Välillä minulla on sellainen olo että kun on nämä hoidot tehty niin on ammattilainen näissä asioissa, enemmän kun lähikunnan lääkäri.

Muistan myöskin lukeneeni viime kerralla että IVF lapset usein mutta eivät aina synny pari päivää aikasemmin. Lääkärini Suomessa ei ollut samaa mieltä. Mutta minulle se nyt sattui sopimaan ekan lapsen kanssa.

Onko teillä muilla kipua alavatsassa kun istutte? Minulla on koko ajan ja se on tosi hankala. Muistan saman ekasta lapsesta mutta en muista koska se alkoi ja loppui. Pitäisi varmaan hakea se minun vanha odotuspäiväkirja esille....ihan kiva idea niille jotka jaksavat lyhyesti kirjotella tuntemuksiaan. Itse kirjoitin viime kerralla vain viikotellen mutta aion liittää sen vauvakirjaan ja kun lapsi on vanhempi hän voi lukea tuntemuksiani ja mietteitäni. Kaikki sen täällä tekevät, mutta en tiedä jos se on tavallista koti-Suomessa. Viimeistään kun tytär saa omia lapsia asia voi kiinnostaa. Nopeastihan kaiken unohtaa.

np-mittaus minulla on 22.1 siis 12+2. Se ei kuulu normaaliin hoitoon mutta kun se viimeksi jäi tekemättä ja asia vaivasi minua niin paljon niin tehdään se omaan laskuun tällä kertaa.

Viime maanataina tehtii se ultra ja raskaus tuntui jotenkin tosi ' oikeaalta' kun pieni käsi siellä vilkutti. Olipa liikuvaa sorttia :) Tähän saakka en ole ehkä ehtinnyt nauttia niin paljon raskaudesta kun on ollut niin huono olo, mutta nyt tiedän olevani oikeasti raskaana!

Astra

Vierailija
9/75 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astra. mulletehtiin PAS ilmeisesti saman päivänä kuin sinulle eli 14.11. eli sittenhän kokokin vastaisi melkein noita viikkoja kun lääkäri eilen sanoi, sen mukaan olisi 10+6 tänään. Ajattelin laittaa meitä hoitaneelle yksityisklinikalle kuulumisia kunnallisesta ultrasta, kysäisen samalla sieltä lääkärin mielipidettä ihan mielenkiinnosta tuosta laskemisesta. hän on tosi kokenut ja uranuurtaja alalla, niinpä melkein häneen täkäläisistä eniten luotan. mutta kuten sanottua, päivä sinne tai tänne ei ole niin tärkeää, kunhan raskaus hyvin etenee.

Hyviä vointeja kaikille!

Vierailija
10/75 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollu tai on vieläkin sellanen nälkä-närästys-väsymys kierre päällä ettei pahemmin mitään ylimäärästä pysty tekemään. Semmosina päivinä kun saa nukkua aamulla pitkään niin ei ole niin paha olo, mut kun töissäkin pitää käydä ni aina ei pysty nukkumaan pitkään. Hieman pitää valittaa, mutta nautin kuitenkin näistä oireista kun tietää että masussa on elämää kun oma vointi on niin huono :)

Tällä hetkellä yövuorossa niin on hyvää aikaa kirjotella.

Soittelin neuvolaan ja varailin aikaa ja ilmoti hedelmöittymispäivän niin terkka laski la:n 20.8 vaikka ultran mukaan on 14.8 (ite sain tekayn laskurilla 13.8), terkka kyl korjas sen koneelle, mut lasketun ajan mukaan sai raskausviikkoja 1 päivän vähemmän kuin mitä taas TAYS:n mukaan, aikalailla erilailla eripaikoissa tunnutaan noi rv:t laskettavan. Sori jos sekavaa tekstiä, mut en oo täysissä sielun ja ruumiin voimissa tähän aikaan yöstä :)

Mites muilla, minkälaisia oireita ja tuntemuksia? Näkyykö raskaus jo ulospäin? Meillä mies ei millään malttais odottaa että masu alkaa näkyä, kai tuo odotus sitten tuntuis todellisemmalta miehen mielestä. Koska meinaatte kertoa sukulaisille ja ystäville iloisesta uutisesta? Me aateltiin odottaa se nt-ultra ja sit kertoa jos kaikki on kunnossa.

Nyt täytyy rientää, kello soi!! Onnellista odotusta kaikille!!

Lost rv 9+5

Vierailija
11/75 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt selvis oikea laskettuaika, kun soitin kätilölle tänään. Oikeassa olin, että virhehän siinä laskussa oli tapahtunut. Laskevat kuulemma 1. la:n sen ekan ultran alkion koon mukaan täällä ja silloin koko vastasi tasan 7 viikkoa. Eli sen vuoksi la on pari päivää myöhemmin kuin punktion mukaan laskettu, eli nyt siis 8.8. Kiitos kaikille kanssaihmettelijöille, oikeassa olitte: käytännöt vaihtelee klinikoittain nähtävästi ja pääasia tietysti, että kaikki on kunnossa. Mutta kiva olla taas kartalla siitä, missä mennään ja nyt löytyi se kadoksissa ollut yksi rv:kin.

Astra: mulla ei oo ollut istuessa mahakipuja, mutta muuten kyllä sellaista pientä menkkamaista tuntemusta/särkyä silloin tällöin. Närästys vaivaa täälläkin niin kuin Lostilla, mutta muuten olo on ollut hyvä. Se pieni iltapahoinvointikin alkaa olla poissa. Hirveä väsymys vain. Hyviä vointeja!

- Tammihiiri - rv 10+5

Vierailija
12/75 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille,

Tänään oli toka eli varmistus ultra yksityisellä klinikalla, ennen niskapoimumittaus ultraa ja niin surullisesti oli ettei syke enää näkynyt nyt viikolla 9+2, viikolla 7+1 se näkyi selvästi. Joten odotten vuotoa ja kutsua sairaalaan jollei vuoto nyt heti ala tulemaan.

Turvallista raskausaikaa Teille kaikille !!!!

t. Sipuli2

Vierailija
13/75 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani puolestasi! Varmasti oli sinullakin toiveet korkealla ja sitten pitää käydä noin ikävästi! En oikein tiedä mitä sanoisin... Olitko jotenkin henkisesti varautunut tällaiseen? Itse kyllä pelkään masentuvani, jos mulle käy samalla tavalla vaikka koko ajan ajattelen, että mitä tahansa voi sattua.

Oliko aiempi keskenmenosi samantapainen, ettei alkanut vuodolla?

Iso lohtuhali! Ja jaksamista!

Elliida

Vierailija
14/75 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut nukutuksi paljoakaan viime yönä.

Edelliset keskenmenot ovat jo tulleet selville alkuraskausultrassa etteivät jatku pitkälle, tuulimuna kaavittiin sairaalassa, kesällä ollut keskenmeno tuli luonnollisesti itse ulos.

Onneksi Meillä on yksi raskaus onnistunut ja ihana parivuotias antaa voimaa tässäkin tilanteessa jatkaa eteenpäin.

t. Sipuli2

Vierailija
15/75 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Sipuli2:lle!!! Olipa todella kurja uutinen. Toivon sulle voimia jaksaa eteenpäin! Onneksi sinulla on ihana lapsi tuomassa lohtua, vaikkei hän tietenkään menetettyä lasta " korvaa" .

Vierailija
16/75 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ikävä uutinen Sipuli, olen tosi pahoillani! Ihan sanattomaksi vetää..

Äsken juttelin juuri neuvolalääkärillä käydessäni keskenmenoriskeistä. Itselläni on aika suuri keskenmenon pelko koko ajan, vaikka viikkoja on jo 11+1 kasassa. Kaikki oli onneksi hyvin ja heppu liikkui kovasti ja oli kuulemma aika isokokoinen. Siellä sanotiin vain, että osa keskenmenoista voidaan ennakoida juuri noissa ekoissa ultrissa.. Kerroit Sipuli, että aikaisemmalla kerralla näin juuri oli ollut. Tiedätkö, mikä tuolloin antoi viitteitä mahdollisesta tulevasta keskenmenosta? En viitsi nyt enempää kirjoitella omista tuntemuksistani kun Sipulilla on varmasti paha olla... Kilokaupalla lohtuhaleja vielä sinne!!

Vierailija
17/75 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on viikko vierähtänyt ja pino on aika hiljainen. Toivottavasti sipulilla on jo edes hiukan valoisammat fiilikset, vaikka varmasti vie pitkän aikaa toipua pettymyksestä...

Varoitus, nyt tulee supervalitusta. Tänään on vain niin kamalan paha olo eikä ole juuri nyt ketään muutakaan, jolle puhua. Ehkä joku muistaakin kirjoitteluni siitä työttömyydestä ja se masentaa nyt todella! Kesäkuusta asti hain vimmatusti töitä koko syksyn ja ravasin kymmenissä haastatteluissa. Usein ihan viime metreillä asti, mutta aina ne paikat vain sai joku toinen onnekas. No nyt sitten olen lopettanut työnhaun, kun mennään jo kohta viikoilla 13... Tuskinpa kukaan enää palkkaisi kuitenkaan. Elämästä vain puuttuu se normaali rytmi ja päivät kuluu enemmän ja vähemmän koneella roikkuen. Lisäksi asioita mutkistaa se, että olen vuosia kärsinyt masennuksestakin, mikä ei ainakaan helpota tätä yritystä löytää jotain rytmiä näihin työttömän päiviin. Ei siis mikään kiva tilanne...

Lisäksi ollaan uusia paikkakunnalla eikä tunneta täältä vielä ketään, yksinäisyys vaivaa siis helposti. Sori, on vain niin himputin paha olla tänään. Onkohan tässä porukassa ketään toista, joka olisi kärsinyt masennuksesta tai ollut työttömänä? Olisi kiva vain vaihtaa ajatuksia. No jos nyt oikein pinnistän sitä positiivista ajattelua, niin ehkä tämä seuraavat puoli vuotta menee helpommin ennen äitiysloman alkua, kun mennään kohti kevättä. Ja toisaalta onhan tuolla masussa nyt se elämän tärkein asia kuitenkin olemassa, vihdoin. Ehkä se antaa toivoa.

Ainiin, huomenna on np-ultra ja sekin jännittää kovasti. Toivottavasti kaikki on hyvin ja pikku hiljaa uskaltaisi alkaa nauttia raskaudesta. Tänään tulee se maagiset 12 viikkoa täyteen, vihdoin:-). Parempaa päivää kaikille!

Vierailija
18/75 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on pinossa, varmaan siksi että suuri osa odottaa np-ultraa ja on vähän varpaisillaan. Itselläkin on sellainen olo, että olenko raskaana vai enkö. Vuorotellen mietin miten kerron tulevasta vauvasta tutuille ja sitten taas alan surra miten kestän, jos vauva ei enää olekaan elossa.

Kahvi on alkanut taas maistua ja outo himoni greippeihinkin on kadonnut. Pahoinvointi on ollut poissa tai iskenyt iltaisin, kun se ennen oli aamuinen riesa.

Onko muilla samanlaisia huomioita?

Tosi kurja Tammihiiri sun työttömyytesi! Olen ollut kerran pidemmän jakson, yli vuoden, ilman töitä ja se oli elämäni karseinta aikaa. Masennuin täysin.

Itse opin silloin, ettei töitä saa hakemuksia lähettämällä vaan käymällä paikan päällä esittäytymässä ja kyselemässä töitä. Vaatii pokkaa mutta sain oman tämänhetkisen työni ja useat välissä tehdyt pätkät sillä tavalla. On parempi olla tarjolla ennenkuin paikka edes vapautuu koska silloin voi välttää kilpailun muiden hakijoiden kanssa.

En tiedä onko tämä hyvä neuvo sinulle. Enhän edes tiedä millaisia töitä haet mutta toivon, että keksit jotain tekemistä.

Päivissä on hyvä olla joku rytmi. Käy uimassa tai muuten liikkumassa ja kysele vaikka neuvolasta olisiko seudulla jotain mammajoogaa tai vastaavaa, jossa voisi tutustua muihin odottajiin.

Onnea sinulle huomiseen ultraan! Mulla on vasta 5.2.

Elliida rv 11

Vierailija
19/75 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt jännitys on sitten ohi ja aamuisessa np-ultrassa kaikki oli hyvin. Ei ollut turvotusta (lukema oli 1,0). Kuulemma jos se olisi ollut n. 3 tai 4, olisi voinut olla jotain häikkää. Jamppa liikkui myös kovasti ja oli jännää nähdä nyt selvemmin kädet, pää ja jalat. Mieskin näki nyt ekaa kertaa ihan jo vauvannäköisen ultrakuvan:-). Kooltaan kaveri oli 56 mm eli vastasi kuulemma nyt viikkoja 12+5 eli on hiukan edellä sitä virallista laskettua aikaa. Sen mukaan nyt on 12+1. Mutta ei sitä lähdetä kuulemma enää muuttelemaan. Pääasia, että kasvaa kunnolla. Muutama kuva saatiin mukaan ja " lupa" alkaa nyt nauttia tästä raskaudesta, kun pahimmat riskiviikot on ohi ja kaikki on ok. Muita ultria ei PHKS sitten maksakaan eli täytyy itse kustantaa rakenneultra sitten myöhemmässä vaiheessa. Mites muilla, onko kukaan muu käynyt jo np-ultrassa?

Elliida: Kiitos tsemppauksesta ja vinkeistä! Olen hommannutkin jo työttömien halpis-kertalippuja uimahalliin ja tarkoitus olisi muutenkin nyt alkaa liikkua enemmän, kun on aikaa. Mammajoogakin kuulostaisi kivalta. Käyn itseasiassa nyt tavallisessa joogassa, mutta mammajooga voisi olla turvallisempaa, täytyypi selvitellä. Ja ensi maanantaiksi varasin ajan intialaiseen päähierontaan, joka on kuulemma tosi rentouttavaa:-). Kai nämä päivät tästä jotenkin kuluvat ja onneksi on tuo vauvajuttu, mitä odottaa. Muuten tämä olisi varmasti minullekin elämäni kurjinta aikaa..

Kyselit noista oireista. Minulla oireet on alkaneet helpottaa tässä vaiheessa. Pahoinvointia oli vain viikoilla 8-9 ja aina juuri iltaisin. Sitähän voi olla mihin aikaan päivästä tahansa. Väsymys vaivaa vielä ja mielialan vaihtelut, mutta muita oireita ei juurikaan enää ole. Ne hyperiturvotuksetkin olivat nyt hävinneet tämän päiväisessä ultrassa. Mulla oli myös greippihimoa vielä joku viikko sitten, mutta sekin on hävinnyt. Tsemppiä elohiirille ultraan ja kertokaahan kuulumisia!

Vierailija
20/75 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Tammihiiri, että kaikki kunnossa!

Toivottavasti löydät mielekästä tekemistä työttömyysajalle. Ymmärrän hyvin, että se masentaa. Olin yksin kotona tuossa viikon pahoinvoinnin takia ja huomasin, että olin aika down ja kaikki pelot raskaudestakin pyörivät enemmän mielessä. Ymmärrän siis, että pidempi kotonaolo varsinkin vieraalla paikkakunnalla käy hermoille.

Meillä myös tänään ultra ja kaikki hyvin. Kävin yksityisellä. Kokoa 64 mm ja vastasi kuulemma 12+5 eli 2 päivää edellä. Niskaturvotus 1,3 mm. Nenäluu näkyi ja muutkin tärkeät osat paikoillaan ja sisäelinten muodostuminen alkanut hyvin. Vilkas kaveri oli. Nyt pitää oikeasti osata nauttia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä