Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postiin voi aina luottaa

Vierailija
07.07.2023 |

Nimittäin siinä, ettei toimitus kotiovelle onnistu ikinä.

Tilasin pienen ja kevyen paketin ulkomailta. Paino alle 400g. Ainoa toimitusvaihtoehto oli kotiinkuljetus.
Äsken tuli ilmoitus, ettei toimitus ole onnistunut ja lähetyksen voi noutaa postista. Hmm. Olemme kesälomalla koko perhe ja olleet kotona koko päivän.

Miten hyvin teillä on jakelu viime aikoina toiminut?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa kun tulee työntekijät ulkomailta. Häviää rahat kuorista ja tavarat katoilee. Kirjeitä ei osata jakaa oikeisiin laatikoihin.

Vierailija
42/51 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutaan kerrostalossa ja kiinnitin kerran huomiota kun näin ikkunasta pihalla postin pakun ja siellä jakaja istui takaosassa (auton sivuovi oli auki) ja levitteli posteja ympäriinsä. Välillä nappasi yhden nipun ja heitteli, siis tosiaan heitteli niitä olan yli ympäri autoa. Oletan että jotenkin niitä siinä lajitteli, mutta näytti menevän vaan enemmän sekaisin. Posteja oli siis ympäri auton takaosaa. En kyllä enää kauheasti jaksa ihmetellä jos kaikki postit ei tule perille, jos tuollaista touhua on enemmänkin.

Oli joku kokeilu vissiin kun jyväskylässä ajoivat siviilihenkilöautolla (oliko ehkä oma auto?) taloyhtiön parkkipaikalle ja selvivät siellä jotain pitkän aikaa ennen kuin lähtivät jakamaan. Kojelaudalla oli postin pieni lappunen tekstillä "posti"

Nyt ei oo näkynyt vähään aikaa. Vähän vaikutti kähmyilytouhuilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on mennyt kaikki toimitukset putkeen, mutta yhden viranomaiskirjeen onnistuivat hukkaamaan.

Vierailija
44/51 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Svenskhataren har slagit till, varför det går med denna kedja på samma sätt som om man hade lämnat den åt Posti.

Ihmettelinkin miksi asiaan kuuluva viestisi oli poistettu.

Vierailija
45/51 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen postin palvelusta annan 4- arvosanaksi. Eivät osaa edes viikkolehtiä toimittaa postiluukusta ilman viikkojen viiveitä, jos ne lehdet tulevat ulkomailta.

Ja tähän vastaukseksi tulisi vain Postin ikuinen mantra:

Kirjeitä ja lehtiä jakavat myös muutkin kuin me, syy on varmasti muissa mutta ei missään nimessä meissä.

Jos ne lehdet jakaa toinen firma, miksi Postin pitäisi ottaa syyt niskoilleen?

Posti käyttää paljon alihankkijoita, eli muut firmat tosiaan kuljettavat postin. Tässä on tosin sellainen pieni ongelma, että kun teet Postille osoitteenmuutoksen, sen maksullisenkin, niin tätä osoitteenmuutosta Posti ei välitä alihankkijalleen, ellei alihankkijakin maksa päivitetyistä osoitelistauksista. Posti kuulemma veloittaa tästä aivan törkeää hintaa, ja niinpä alihankkijat eivät osta tietoja. Eli sinä maksat siitä, että Posti kääntää sinun postisi vaikka kesämökille, ja Posti tyytyväisenä ottaa rahasi vastaan. Posti ei kuitenkaan laita tätä osoitteenkääntötietoa eteenpäin niin, että se joka oikeasti postisi jakaa, saisi tiedon.

Entinen työpaikkani on eräs sairaanhoitopiiri, josta lähetettiin tuhansia ja tuhansia kirjeitä viikossa. Sekä laskuja, polikutsuja, että erilaisia ohjeistuksia, ja aiemmin vielä sairaskertomuksiakin. Tätä postien perillemenemättömyyttä selvitettiin siellä kauan ja hartaasti, oltiin yhteydessä sekä Postiin että alihankkijoihin, ja sieltä tuli tuo ylläoleva tieto.

Vierailija
46/51 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

minulle on tullut kotiin jonkin firman samannäköinen kirjekuori jo kolme kertaa parin kuukauden sisään, siinä on siis alla joku muu osoite ja päälle liimattu tarralappu, jossa lukee, että osoitteenselvitys tehty postissa ja minun osoite. Ja olen siis kolme vuotta asunut samassa osoitteessa, joten en kerta kaikkiiaan ymmärrä, että mistä he ovat keksineet siihen minun osoitteeni.

Mun työpaikalle palautui eräs yksityisasiakkaalle lähetetty lasku noin 9kk laskun lähettämisen jälkeen. Kuoressa oli Postin tarra, jossa palauttamisen syyksi ilmoitettiin, ettei asiakas asu kyseisessä osoitteessa. Soitin asiakkaalle. Hän oli asunut kyseisessä osoitteessa jo yli 20 vuotta. Ja meille tuli osoitetiedot suoraan väestörekisteristä. Pisin aika laskun lähettämisen ja palautumisen välissä mitä minä käsittelin, oli 5 vuotta.

Oma kokemukseni on se, että muutettuani tänne missä nyt asun, otin uuden kännykkäliittymän koska edellisellä oli huono kuuluvuus kotonani. Tiedoikseni firmalle annoin tietenkin nykyisen osoitteen. Posti oli kääntänyt laskun ensin vanhaan vuokraosoitteeseeni, mutta siellä ei asunut tuolloin ketään joten postinkuljettaja ei onneksi jaellut sitä. Sen jälkeen Posti käänsi laskuni eräälle paikalliselle yritykselle jonka kanssa minulla ei ole mitään tekemistä. Lopulta lasku ilmestyi minun postilaatikkooni kyseisen yrityksen kuoressa, jonka sisällä oli alkuperäinen kuori jossa oli kiinni nämä Postin osoitteenkääntötarrat. Kuori oli avattu ja laskusta yrittäjä oli katsonut alkuperäisen osoitteen (joka oli se oikea osoite) ja käynyt itse pudottamassa kuoren postilaatikkooni.

Vierailija
47/51 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilta sentään saa saapumisilmoituksen. Postnordilta ei vaikka oli kaikki tiedot heillä, sähköposti, puh.numero kaikki. Sain onneksi haettua pelkällä seurantanumerolla vaikka ei ollut saapumisilmoitusta. 

Vierailija
48/51 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska palvelu Postilla on, mutta silti siitä on paremmat kokemukset kuin muista firmoista. Paskin oli matkahuolto, kun paketti oli tilattu kotiintoimituksella (ja siitä maksettu), ja matkahuollolle oli ilmoitettu että saa jättää takaovelle kontaktittomasti. Koko päivä kotona etätöissä. Iltasella tuli matkahuollolta viesti että ei voitu toimittaa, paketti viety lähimpään noutopisteeseen. Tuo lähin noutopiste ei todellakaan ollut lähin, oli aivan toisella puolella kaupunkia, 20 kilometriä matkaa kun itse asun 15 kilometriä ydinkeskustasta. Pistin kyllä palautetta perään. Luulen, ettei kuski vain viitsinyt oikeasti ajaa tänne saakka.

Vierailija
49/51 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paska palvelu Postilla on, mutta silti siitä on paremmat kokemukset kuin muista firmoista. Paskin oli matkahuolto, kun paketti oli tilattu kotiintoimituksella (ja siitä maksettu), ja matkahuollolle oli ilmoitettu että saa jättää takaovelle kontaktittomasti. Koko päivä kotona etätöissä. Iltasella tuli matkahuollolta viesti että ei voitu toimittaa, paketti viety lähimpään noutopisteeseen. Tuo lähin noutopiste ei todellakaan ollut lähin, oli aivan toisella puolella kaupunkia, 20 kilometriä matkaa kun itse asun 15 kilometriä ydinkeskustasta. Pistin kyllä palautetta perään. Luulen, ettei kuski vain viitsinyt oikeasti ajaa tänne saakka.

Ai niin, kyllä muuten UPS vei vielä tuosta voiton. Canonilta tilattu järjestelmäkamera. Toivat sen mitään ilmoittamatta perjantaina illalla (lähdimme reissuun noin klo 20 ja tuolloin pakettia ei vielä oltu toimitettu). Reissun päällä tarkastin seurannasta tilanteen noin klo 22, ja sen mukaan oli toimitettu. Soitin naapurin hätiin hakemaan paketin. Siellä oli kuulemma etuoven vieressä paketti ollut, kaikkien ohikulkijoiden nähtävänä, Canonin logot kyljessä, siinä samassa kaatosateessa mikä oli jo pari päivää paikkakuntaa koetellut. Onneksi tarkistin tilanteen, paketti ei ollut vielä kastunut läpi ja kastellut kameraa.

Vierailija
50/51 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen ihmetellyt, kun ihmiset Postia haukkuvissa ketjuissa kertovat käyttävänsä aina Matkahuoltoa. Joo, Postin palvelu on ihan surkeaa, mutta kyllä minulta ainakin on Matkahuoltokin ihan samalla tavalla hukannut paketteja ja siirrellyt niitä väärin automaatteihin. Ja yleensä Matkahuollon paketit menevät paljon kauemmaksi, koska heidän automaattejaan on harvemmassa. Kerran soitin sinne, kun paketti meni naapurikaupungin puolelle, minne en mennyt edes bussia, ja sieltä sanottiin, että jos haluan, että se siirretään lähemmäs, niin minun täytyy maksaa yli kymmenen euroa ylimääräistä. Joo en maksanut, vaan annoin paketin palautua myyjälle.

Vierailija
51/51 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutaan kerrostalossa ja kiinnitin kerran huomiota kun näin ikkunasta pihalla postin pakun ja siellä jakaja istui takaosassa (auton sivuovi oli auki) ja levitteli posteja ympäriinsä. Välillä nappasi yhden nipun ja heitteli, siis tosiaan heitteli niitä olan yli ympäri autoa. Oletan että jotenkin niitä siinä lajitteli, mutta näytti menevän vaan enemmän sekaisin. Posteja oli siis ympäri auton takaosaa. En kyllä enää kauheasti jaksa ihmetellä jos kaikki postit ei tule perille, jos tuollaista touhua on enemmänkin.

Oli joku kokeilu vissiin kun jyväskylässä ajoivat siviilihenkilöautolla (oliko ehkä oma auto?) taloyhtiön parkkipaikalle ja selvivät siellä jotain pitkän aikaa ennen kuin lähtivät jakamaan. Kojelaudalla oli postin pieni lappunen tekstillä "posti"

Nyt ei oo näkynyt vähään aikaa. Vähän vaikutti kähmyilytouhuilta.

Puolisoni jakaa postia Jyväskylässä ja joutui kerran käyttämään töissä omaa autoaan päivän verran, kun kaikki Postin kyseisen jakopaikan autot olivat joko käytössä tai rikki. Sai sentään erillisen korvauksen tuosta oman auton käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme