hormonit joo, ei kivoja...
Vaikka sillä omalla syömisellä ja liikunnalla on merkitystä, niin kyllä se vaan niin on, että meillä joillain ne hormonit jotenkin toimii niin, että vaikka mitä tekis, niin paino ei tipu. Nyt neljän lapsen kokemuksella voin sen vakuuttaa. Ekan jälkeen tosissani katsoin mitä söin - enkä herkkuja vedellyt ollenkaan, urheilin joka päivä ym ja mihinkään ei pudonnut. Seuraavan kahden kanssa en sitten jaksanut tehdä niin paljon ja söin herkkujakin "kun ei se kuitenkaan mihinkää putoa" ja sittenhän niitä kiloja tulikin lisää - se mun realistinen tavoite on siis pitää paino samassa edes :_| .
Mutta joka kerta kun olen imettämise lopettanut, paino on ihan itsestää tippunut - aina vaan seuraava raskaus alkanut muutaman kuukauden päästä niin ei ole päässyt niin paljon tippumaan. Nyt vikan kanssa imetyksen lopettamisen ja uuden raskauden välissä oli jopa 7-8 kk ja painoa tippui noin 15 kg ja alkuraskauden pahoinvoinneissa vieä n 5 kg. Josta ikävä kyllä raskauden myötä tuli takaisin sitten 10 kg... Mutta siis vaan lohdutuksena, silloin kun oikeesti on kyse hormoneista - miten sitten niistä kiloista pystyvätkään pitämään kiinni - niin mun kokemusten mukaan se suurin massa alkaa kyllä itsestään tippua, voisin kuvitella että ne viimeset hienosäätökilot vaatii sitten ihan ihan oikeasti työtä. En vielä ole koskaan päässyt niin pitkälle :p
Ei muuta kuin tsemppiä itse kullekin
--- ne mökillä pudonneet 1-1½ kiloakin on taas hiipineet takaisin... oi joi.
siis täähän kuului imettävien äitien ketjuun.