Halpalentoyhtiö myi liikaa lippuja. Saiturit jäivät kentälle
Kommentit (17)
Sinä et ole tainnut juuri lentomatkailla. :)
Eiköhän yhtiö ollut liian ahne tässä tapauksessa.
Kaikki lentoyhtiöt ylibuukkaa. Ne tietää, että aina muutama jättää saapumatta.
Bisnes on bisnes.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole tainnut juuri lentomatkailla. :)
Kylläpäs olen. Ja pääsen sinne minne olen menossa. Tiedän useita tapauksia, joilta jäänyt matka väliin, kun on pitänyt ottaa halvin mahdollinen.
Ylibuukkaus vain halpalentoyhtiöiden tapa?
Vierailija kirjoitti:
Ylibuukkaus vain halpalentoyhtiöiden tapa?
Hotellit tekee muuten samaa. Isossa hotellissa voi vähän ylibuukata ja olettaa jonkun jättävän saapumatta. Tupla laskutus samasta huoneesta. Se on parasta bisnestä.
Kuule ap, jokainen lentoyhtiö ylibuukkaa jokaisen lennon, jos lippujen kysyntä vain on tarpeeksi suurta.
Finnair tekee samaa.
Viimeksi kentällä 3kk sitten kuulutettiin että lennolla Amsterdamiin on liikaa ihmisiä ja joidenkin täytyy odottaa pari tuntia lisää.
Yleensä koneesta löytyy myös mielellään myöhemmällä lennolla lähtijä. Korvaukseksi pari sataa euroa ja kaikki on tyytyväisiä.
Tietysti Finnair tekee samaa. Kaikki maailman lentoyhtiöt tekevät. Sillä tavoin lentobisnes pyörii. Täytyy olla joku peräkammarin poika, joka ei tätä tiedä.
Hän kuitenkin kiittelee ystävällistä kahvilanpitäjää Turun lentokentällä, joka piti kahviota auki niin kauan kunnes kaikki Gdanskiin matkaajat olivat päässeet lennolle.
Kahvilan unelma. Asiakkaita riittää
Joku finnairin edustaja täälä vähän keulimassa, te teette ihan tismalleen samaa. :'D
Ap tehnyt kerran elämässään lentomatkan (Turkkiin tai Kanarialle) ja ryhtyy sitten elvistelemään. :D
Olin teininä kielikurssimatkalla USA:ssa. Matkanjohtaja ja kaikki Suomesta tulleet opettajat jäivät ylibuukkauksen vuoksi New Yorkiin, kun me teinit jatkoimme eteenpäin keskenämme. Se meidän kone oli vieläpä monta tuntia myöhässä. Aamulla aikaisin (Suomen aikaa) olimme Helsingistä lähteneet, ja perillä olimme illalla (paikallista aikaa). Voitte vain kuvitella sitä käkätyksen määrää, kun lauma yli 24 tuntia valvoneita teinejä saapui Minneapolisin lentokentälle, tietäen, että porukan "terävin kärki" ei ole mukana.
Vierailija kirjoitti:
Olin teininä kielikurssimatkalla USA:ssa. Matkanjohtaja ja kaikki Suomesta tulleet opettajat jäivät ylibuukkauksen vuoksi New Yorkiin, kun me teinit jatkoimme eteenpäin keskenämme. Se meidän kone oli vieläpä monta tuntia myöhässä. Aamulla aikaisin (Suomen aikaa) olimme Helsingistä lähteneet, ja perillä olimme illalla (paikallista aikaa). Voitte vain kuvitella sitä käkätyksen määrää, kun lauma yli 24 tuntia valvoneita teinejä saapui Minneapolisin lentokentälle, tietäen, että porukan "terävin kärki" ei ole mukana.
P.S. Ainakin tuohon aikaan USA:ssa oli laki, jonka mukaan lentoyhtiön piti tarjota ylimääräinen ilmainen maan sisäinen lentolippu kaikille ylibuukkauksen vuoksi kentälle jääneille. Siis sen lisäksi, että lentoyhtiö maksoi heille korvaavan lennon ja tarvittaessa yöpymisen, jos ei korvaavaa lentoa samalle päivälle ollut.
P.P.S. Palatessamme tuolta reissulta New Yorkin kentällä tapasimme suomalaisia, jotka olivat jääneet ylibuukkauksen vuoksi kentälle, ja odottaneet korvaavaa lentoa kaksi vuorokautta. Edelleenkään ei ollut varmaa, mahtuvatko sille lennolle, johon meillä oli liput.
Kaikki lentoyhtiöt ylibuukkaavat, toiset enemmän kuin toiset.
Olen ollut mm. Finskin lennolla, jossa on tarjottu rahaa, että siirtää lentoa ylibuukkauksen vuoksi.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/95336455-0976-4861-b8d1-b1adf84ce14f