Kokemuksia Etoricoxib-lääkkeestä?
Minulle lääkäri määräsi 90 mg kipeään kyynärpäähän.
En oikein ymmärrä annostusta, kun käsittääkseni nivelreumaankin määrätään vähemmän ja tämä annostus 90 mg pakkausselosteen mukaan selkärankareumaan.
Kyynärpää kyllä kipeä, mutta pystyn esim. nukkumaan normaalisti.
Aika hurjia sivuvaikutuksia luetellaan. Kaiken lisäksi kolmen päivän tähänastinen kuuri ei minulla edes ole kipuun vaikuttanut.
Taidan jättää väliin koko lääkkeen.
Kommentit (40)
14kk myöhemmin haluun tulla kommentoimaan tästä lääkkeestä kans! Kokeilen tätä, kun Sirdalud teki niin sekavan ja huimaavan olon, että töistä ei tullu mitään. Kivut kyllä lähtee hyvin, mutta herravarjele mitkä ilmavaivat! Onneks ei oo toimistotyö niin pääsee helposti piiloon kaasuttelemaan, mutta järkyttävä löyhkä. Selkä, niska, hartiaseudun kipua hoidan näillä siis.
Etoricoxib ilman reseptiä - https://onlinecheappills.com/arcoxiafi.html 30mg syönyt jonkin aikaa alaselän kipuun. Hyvin tehoaa. Vie pahinman kivun vuorokaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään tätä pitäisi syödä, että alkaa sitten kipuun vaikuttaa? Osaako joku sanoa?
Taustalla on sekin, että kyseinen lääkäri määräsi läheiselleni täysin sopimattoman lääkkeen, lääkitystä jouduttuin sitten myöhemmin korjaamaan toisen lääkätin toimesta.
En luota lääkäriin.Minusta tuo annostus on ainakin ihan pielessä.
Ap
Koet että 90mg on sinulle liikaa ja samaan aikaan toteat, ettei se auta. Sitten tavallaan vähättelet kipuja toteamalla että pystyt kuitenkin nukkumaan. Läheiselle määrätty lääke ei hänelle sopinut. Ei kai tuo lääkärin vika ole? Ihmiset ovat yksilöitä. Kyllähän ihminen voi saada yllättäviäkin haittoja jostain lääkkeestä ja joku toinen sopiikin paremmin. Voihan se olla että sinä tarvitsetkin jonkun hermokipulääkkeen. Miten olet osannut kuvata kipua / vastata lääkärin kyselyyn? Ei lääkärilläkään mitään kristallipalloa ole. Ihmiset ovat yksilöitä, vaivat erilaisia, kivun kokeminen yksilöllistä. Etorikoksibi 90mg on aika tavanomainen vahvuus mm. nivelrikosta johtuvaa kipua tai vaikkapa selkäkipua hoidettaessa. Jos tuo lääke ei auta, kipikapi takaisin lääkäriin. Syytökset voit jättää kotiin.
Etoricoxib on pitkävaikuttrinen burana. Otetaan 1/vrk
Itse olen käyttänyt 90mg viikon kuurina kun nivelrikko on ollut erityisen paha polvissa, muuten satunnaisesti pahimpiin kipuihin.
Saan tuolla hyvät kivuttomat unet
2 vuotta enemmän tai vähemmän tota 90mg. Yksi lääkäri sanoo että vain viikon kuuri max.Toinen sanoo että on niitä joku syöny 2kk putkeen. Itellä auttaa vasta 2päivän jälkeen kipuun ja se palaa lähes oitis takas kun lopetan kuurin. Omituiset unet tulee,mut mielummi ne ku valvotut yöt. En tiedä,kolme vuotta ollu niska hartiaseutu paskana oikea puoli. Alkaahan riittää...varsinki ku vasen alkaa oireilee samanlailla. Fyssarit kokeiltu ja kaularangan magneetti otettu,keuhkoröntgen ja ultra käyty läpi. Ens viikol taas arvauskeskukseen😉
Mulla toi auttaa hyvin välilevyn pullistuman aihettamaan iskiashermon säteilykipuun. Oon syöny jo 2 kuukautta tota. Hyvin menee tuon avulla.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käyttänyt 90mg viikon kuurina kun nivelrikko on ollut erityisen paha polvissa, muuten satunnaisesti pahimpiin kipuihin.
Polvien ja selän nivelrikosta aiheutuviin kipuihin ja lukkoihin suoraan 120 mg 5-7 vrk . ja tarpeen mukaan. Vaikka ei sivuvaikutuksia, ei tätä huvin vuoksi oteta. Toistaiseksi on 3-5 vrk. annos tuonut helpotuksen. Ei leposärkyä mutta liikkuminenhan menee mahdottomaksi jos tulehdus leviää ja kokemukseni mukaan leviäähän se.
Mulle määrätty 90mg korkeintaan viikon kuurina, alaselkä kroonisesti kipeä ja peukaloissa eriasteiset nivelrikot. Selkään ei tunnu auttavan ollenkaan, mutta huimaus ja outo olo alkaa jonkin ajan kuluttua lääkkeen ottamisesta. Mahaakin koskee. Epämiellyttävä tunne, ihan kuin olisi nousuhumalassa. Luulen että mulle tämä lääke ei sovi ja loput saa jäädä kaappiin.
Käsikipuun 120mg/vrk.
Yhden ainoan tabletin jälkeen uusi tuttavauus, heitehuimaus (on muuten osuva sana), joka jatkunut nyt 48h ja jatkuu edelleen.
Itse kipuun ei sen parempi vaikutus kuin parasetamolilla.
Aika yleisesti käytetty tulehduskipulääke, Arcoxia varmaan tunnetumpi valmiste samasta lääkkeestä. Vatsalle hiukan parempi kuin Burana.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään tätä pitäisi syödä, että alkaa sitten kipuun vaikuttaa? Osaako joku sanoa?
Taustalla on sekin, että kyseinen lääkäri määräsi läheiselleni täysin sopimattoman lääkkeen, lääkitystä jouduttuin sitten myöhemmin korjaamaan toisen lääkätin toimesta.
En luota lääkäriin.Minusta tuo annostus on ainakin ihan pielessä.
Ap
Mulla alkoi tuolla annostuksella tehota viikossa. Toisen kerran oli pienempi annostus ja kuuri loppui ennen kuin kunnolla tehosi. Ei tullut sivuvaikutuksia.
Mulla meni siitä vatsa todella kipeäksi. Eli käytännössä oli turha syödä, kun käden kipu kyllä hellitti, mutta en sitten pystynyt vatsakipuni takia olemaan mitenkään päin. Kaikille ei tule sivuvaikutuksia, mutta eipä niistä tiedä ilman että kokeilee.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Tulehdus ikäänkuin laantuu. Mulla on viikon kuureina sitä reseptissä. Hyvä lääke.
Ap, jos pärjäät ilman, niin hyvä.
Itse sain 60mg kahden viikon kuurin lonkan bursiittiin. Tehosi hyvin. Vatsansuojalääkeen pyysin lisäksi, eli Somacia reseptillä, sillä tiedän että tulehduskipulääkkeet käy mulla mähän päälle.
Tyypillinen virhe TULEHDUSkipulääkkeitä käyttäessä. Jätetään kuuri kesken parin päivän jälkeen, vaikka TULEHDUKSEN paraneminen vaatisi nimenomaan se pidemmän kuurin. Noilla parin päivän omatoimipätkillä lähinnä ylläpidetään sitä tulehdusta.
Olen nyt toista päivää ottanut polven nivelrikkoon. Otin vain yhden tabletin per päivä. En muista sanoiko lääkäri, että pitäisi syödä 2 päivää vai 2 viikkoa. Periaatteessa kahden viikon verran määräsi, jos oisin 2 tablettia päivässä ottanut. Taidan kuitenkin jättää tähän kahteen päivään ja ehkä myöhemmin lisää. On toiminut tosi hyvin. Jalat tuntuvat normaaleilta. Ei ehkäpä mitään sivuvaikutuksia. Saatan olla väsyneempi ja välillä hikisempi, mutta se voi johtua muustakin. Eilen näin päikkäreillä kyllä tosi pitkiä unia, mutta ei mitään pahoja.
Sain tätä nivelrikkoisten polvien kipuun mutta ei mitään vaikutusta.
Nivelkipuihin ihan paras. Tulehtunut tyvinivel paranee hyvin tällä. Itse otan kahtena iltana 120mg akuuttiin kipuun ja loput 5pv 90mg. Tätähän saa myös 60mg, mikä voisi toimia ihan hyvin lievässä kivussa.
Tämän kanssa ei missään tapauksessa muita tulehduskipulääkkeitä ruoansulatuselimen verenvuotovaaran vuoksi!!!
Lisäksi tahdon ilmoittaa että minusta tulee isona kipulääkkeen pahvikotelo.
-Kylmät kädet
Itsellä nivelrikko kipuihin 60 mg kahden viikon kuurina. Mulla ei mitään haittoja tuu siitä . Ei ihan kauheesti autakaan.