Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

aagghh! miten selviän synnytyksestä?

Vierailija
11.12.2006 |

pari viikkoa aikaa LA:aan ja nyt vasta pelottaakin! luin juuri synnytyskertomuksia tuolta " synnytysasiaa" -puolelta ja pelottaa ihan hemmetisti. miten selviän?

please, älä sano että kaikki ovat selvinneet synnytyksestä.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA käsillä ja mietin että miten hemmetissä olen taas tässä tilanteessa. Eka synnytys meni hyvin, mutta voi hyvänen aika sitä kipua...Sen olen jo tavallaan unohtanut, miltä kipu tuntuu, kun se on sellaista, ettei samanlaista fyysistä kipua ole koskaan ennen tuntenut..huoh.. Mutta onneksi se synnytyskin on joskus ohi=)

Vierailija
2/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia voisin vielä ottaa montakin, mutta synnyttää en missään tapauksessa tahdo enää kertaakaan! kaksi koitosta takana, ja niistä jäi kyllä hirveät traumat. tsemppiä ap, tiedän tunteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki synnyttäneet liioittelevat sitä kamaluutta. Siis sattuuhan se PERKELEESTI, muttei IHAN SIETÄMÄTTÖMÄN PERKELEESTI tai yksilöllistähän sekin on ; ) tsemppiä

Vierailija
4/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hirveen kipukammoinen. Pelkään karmeasti hammaslääkäriä, enkä siellä käykään.

Synnytys ei ole niin kauheaa kuin kuvitellaan. Ota kaikki mömmöt, kuten minä. Epiduraalit ja muut tujut aineet vievät kaikki kivut pois.

Ja myönnä heti kättelyssä niille kätilöille, että pelkäät ja haluat kivunlievitystä.

Mä koen, että hammaslääkäri on edelleen sata kertaa pahempi paikka kuin synnytyssali. Ja mulla oli ihan normaalisynnytys, kesti pitkään ja väsytti. Älä lue niitä pelottelukertomuksia. Suurin osa synnytyksistä on ihan jees-kokemuksia.

Vierailija
5/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku muu hoitaisi ne lapset.

Vierailija
6/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla ei ole enää vaihtoehtoja ;)

Luota henkilökuntaa ja muista vaatia apua. Siinä toimiva resepti.

Tsemppiä, ja tule kertomaan miten meni!

Vierailija
7/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahinta on pelko lapsen terveyden puolesta, jos synnytyksessä kaikki ei mene ok. Näin ainakin mulla.

Vierailija
8/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä käy lukemassa niitä synnytyskertomuksia etukäteen.

Vierailija
9/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saamaan lapsen ulos maailmaan. Elä hetkessä.

Vierailija
10/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi synnytit ilman kivunlievitystä?

Vierailija
11/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

adrenaliini pumppaa ja kun se aika tulee niin sitä vaan pitää elää hetkessä, eikä huolehtia mitä tuleman pitää. Yritä luottaa siihen, että et ole ainoa nainen siinä tilanteessa, ja kaikki muutkin ovat siitä selvinneet. Klisee, mutta totta, ajattelehan, jotkut ovat jopa synnyttäneet yksin, kun on tullut hätätilanne, mutta ovat selvinneet. On kauhean vaikea kuvailla sitä synnyttäjän mielentilaa, mutta sitä sisulla vaan vääntää eteenpäin kunnes vauva on maailmassa. Ainoa neuvo jonka voin antaa on siis, yritä vain elää hetkessä. Ja sinähän et tule olemaan yksin, vaan siellä on ammattilaisia auttamassa. Tsemppiä, sori en varmaan auttanut paljon...

Vierailija
12/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei se aina ole vaatimisesta kiinni! ja voin kertoa, että meikäläisen tapauksessa synnytys sattui perseeseen aivan tajuttomasti pukamien takia, sitä tuskaa en voi sanoin kuvailla... emättimen kivusta ei voi puhua samana päivänäkään.

ja kokeilkaapas synnyttää, kun supistusten välillä ei ole taukoa. menisi takuulla luu kurkkuun kovimmillakin tantoilla, kun hengähdystaukoja ei tunteja kestävän leikin aikana ole lainkaan.

Vierailija
13/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ensisynnyttäjänä olin kauhusta kankeana niiden jälkeen ja olin valmistautunut siihen, että lapsi kiskotaan imukupilla ulos ja itse repeän peräsuoleen saakka, mutta turhaan pelkäsin. Ei se tietty mitään kivaa ollut ja huomasin pelänneeni ihan eri asioita kuin olisi " tarvinnut" ...

Kuvittelin, että avautumisvaihe on ihan piece of cake ja ponnistus jotain kamalaa, mutta ei se niin mennytkään. Avautumisvaihe oli rankka ja pitkä mutta ilokaasun ja epiduraalin kanssa kuitenkin siedettävä. Sitten kun sain ponnistaa, niin vauva tuli vartin jälkeen kolmannella työnnöllä ja itsekin kysyin, että " joko se muka tuli?" . Kolme tikkiä pariin nirhaumaan, kipulääkkeitä en tarvinnut ja istuminen ja vessakäynnit heti ok.

Jokainen synnytys on omanlaisensa ja paniikki tossa vaiheessa on ihan luonnollista! Onnea matkaan! :)

Vierailija
14/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman hengähdystaukoja : ) en siis kerinnyt kummassakaan saada lääkkeitä tai no ilokaasua vedin naama valkoisena : ) kyllä suýnnytän kolmannenkin ihan samalla tavalla! jos en sektioon vahingossa joudu. ja toivottavasti ap et joudu käynnistettyyn synnytykseen, silloin niitä hengähdystaukoja ei nimitääin ollut, kun oli kesto supistus päällä koko ajan : ))

nro 6

Vierailija
15/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut sain epiduraalin oikeaan aikaan enkä kokenut mitään hirveää kipua. Avautumisvaihe oli pahin, koska olin kotona ilman mitään kivunlievitystä.

Ei näitä voi yleistää yhtään.

T: Käynnistetty kivuton

Vierailija
16/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä selviät, kun me kaikki muutkin on selvitty! Otat ukkosi mukaan sinne pitämään puoliasi.

Vierailija
17/40 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä valvotaan edelleen.. olisko vielä lohdun sanoja? miestä pelottaa ihan yhtä lailla enkä voi pakottaa häntä mukaan synnytyssaliin!

Vierailija
18/40 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtiskö joku synnyttänyt kaverisi mukaan?

Vierailija
19/40 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onko se tukihenkilö oikeasti tarpeen?

Vierailija
20/40 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä yksin selviää eikä siitä tukihenkilön läsnäolosta juuri mitään edes tajua. Kyllä sinä siitä yksinkin selviät. Muista, että minäkin -vanha kipuherkkä mamelo uusavuton pullamössö- sain synnytettyä. Kyllä siitä silloin kuka tahansa selviää.

Muista pyytää mömmöt tarpeeksi ajoissa, että saat sen epiduraalin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan