Mies otti aikasen kovasti sen ettei nukuta enään samassa vuoteessa
ompi mököttänyt nyt viikon kun en nuku enään miehen kanssa samassa vuoteessa enkä huoneessa. Naimisissa oltu vajaa vuosi ja keskusteltiin miten voitaisiin asia ratkaista kun ahdistaa yhdessä nukkuminen. Seksiäkään ei ole ollut pian pariin kk. Asiasta en ole hiiskunut eikä mieskään mutta miehen kaveri kävi kylässä ja ihmetteli miksi nukuin päikkäreitä vierashuoneessa ja riita oli valmis. Miten väliaikainen erillään nukkuminen voi olla miehelle niin kova paikka? Kaverinsa kommentista möksähti lisää ja aamulla oli jättänyt keittiön pöyrälle viestin että ei pidä tilanteesta ja haluaa takaisin nukkumaan samaan huoneeseen. Miestä ressaa kun koko suku nyt tietää meirän ongelmasta vaikka kumpikaan ei ole hiiskunut asiasta.
Kommentit (72)
Jos toinen kuorsaa, menee koko yö tönimiseen " käännä kylkeä"- kehotuksella.
Siinä ei voi puhua hyvästä yöunesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että se olisi ikävä salaisuus. Aivan normaali käytäntö on, kun siitä tekee normaalia.
Mies kai välittää enemmän kulisseista kuin siitä, mitä hän ja kumppani haluaa.
Ei tämä ole kulissiliitto mutta miestä surettaa kun koko suku tietää ja oli jo aiemmi vaikeuksia sulattaa asia, vaikka erillään nukkumine on vaan väliaikaista. Mies ei olis halunnu alunperinkää nukkua erillähän.
Mekin nukutaan eri huoneissa kun olen huono nukkuja. Suhde on maagisen hyvä, läheisyys kukoistaa ja seksiä on keskimäärin 1-2 kertaa päivässä.
Eiköhän se miestä hiertävä asia ole muu kuin nukkumajärjestelyt, ei ihme jos on huolissaan jos nyt jo erotiikka kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siis ahdistaa? Tuntuuko ettei ole tilaa vai mikä?
Itse kuorsaan ja jos suhdetta vielä tulee, niin omat makkarit kanssa. En halua että joku tökkii hereille kuorsaukseni tai unissapuheluni vuoksi. Uni on tärkeää. Toki myös läheisyys, mutta sitä voi saada muutenkin.
Miehen kaverinko kanssa asiasta riitelit? Mitä koko asia hänelle kuuluu?
Miten asia miten suvulle paljastui? Miehen kaveriko kertoi? Hus pois tommonen kaveri, joka kertoo mitä tahansa asioita eteenpäin oli sitten hyviä tai huonoja uutisia. Ihmiset kertokoot itse asiansa, jos tahtovat. Sinänsä jos joku kertoisi mulle mun sukulaisista, että ne nukkuu erillään, niin ajattelisin vain, että hyvä kun panostavat hyviin uniin
Liitossa tahi miehessä ei muuten vikaa, mutta tuntuu että kaikki tapahtui niin äkkiä ja yhtäkkiä olin naimisissa vaikkei menty naimisiin tutustumatta. Myö oltiin kumpainenki pitkään sinkkuja ja asuttiin yhressä ennen yhteenmuuttoa, mutta nukun eri huoneessa koska tartten hetken tilaa. Mies ei ole minussa kiinni, mutta asia ompi ottanut koville enempi mitä olisin uskonut. Uni on tärkeää eikä myö kuorsata mutta kaikki on muuttunut niin nopeasti. Mies möksähti ja meillä keskenään riitaa, miehen kaveri uteli liikoja ja mies jo ennestään herkille asiasta nii otti asiasta herkästi ihreensä. Suku (anoppi ja miehen tädit) oli yhteyressä kun miehen kaveri ihmetelly miten meirän suhre on nii huono nyt ku vast mentiin naimisiin ja oli vahingossa kieliny asiasta. :(
En yleensä kiroa, mutta nyt pääsi ruma sana. On siinäkin idioottikaveri. Puuttuu hienotunteisuus täysin. Samoin noilta sukulaisilta. Mies samaa kaliiperia möksähtää eikä ymmärrä, että todennäköisesti tuo möksähtäminen ja sukulaisten silmän palvonta erottaa teitä. Ei se yksin nukkuminen ja se, että olet huomannut, että positiivisetkin muutokset voi ottaa koville.
Miten jaksat tommosen juoruilun keskellä?
Vierailija kirjoitti:
Oma huone paras asia.
Apn ukko vois lukita akkansa omaan huoneeseen haha :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen pitäisi nukkua niinkuin itsestä parhaalta tuntuu. Me olemme avioliiton alusta alkaen nukkuneet sylikkäin, nyt jo monien vuosien ajan. Olemme molemmat siihen jo niin tottuneita; tuntuu vain meille sopivan; siitä on ihana aamullakin herätä- oman rakkaan kainalosta.
No onnea sinulle, jonka mies ei ole hiestä märkä ja jonka sylissä on mukava nukkua.
Kiitos:)
Tosiaan, mies ei kuorsaa, ei hikoile; on rauhallinen nukkuja ja tuoksuukin "suihkunraikkaalle."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kuorsaan ja jos suhdetta vielä tulee, niin omat makkarit kanssa. En halua että joku tökkii hereille kuorsaukseni tai unissapuheluni vuoksi. Uni on tärkeää. Toki myös läheisyys, mutta sitä voi saada muutenkin.
Miten asia miten suvulle paljastui? Miehen kaveriko kertoi? Hus pois tommonen kaveri, joka kertoo mitä tahansa asioita eteenpäin oli sitten hyviä tai huonoja uutisia. Ihmiset kertokoot itse asiansa, jos tahtovat. Sinänsä jos joku kertoisi mulle mun sukulaisista, että ne nukkuu erillään, niin ajattelisin vain, että hyvä kun panostavat hyviin uniin
Liitossa tahi miehessä ei muuten vikaa, mutta tuntuu että kaikki tapahtui niin äkkiä ja yhtäkkiä olin naimisissa vaikkei menty naimisiin tutustumatta. Myö oltiin kumpainenki pitkään sinkkuja ja asuttiin yhressä ennen yhteenmuuttoa, mutta nukun eri huoneessa koska tartten hetken tilaa. Mies ei ole minussa kiinni, mutta asia ompi ottanut koville enempi mitä olisin uskonut. Uni on tärkeää eikä myö kuorsata mutta kaikki on muuttunut niin nopeasti. Mies möksähti ja meillä keskenään riitaa, miehen kaveri uteli liikoja ja mies jo ennestään herkille asiasta nii otti asiasta herkästi ihreensä. Suku (anoppi ja miehen tädit) oli yhteyressä kun miehen kaveri ihmetelly miten meirän suhre on nii huono nyt ku vast mentiin naimisiin ja oli vahingossa kieliny asiasta. :(
Pääsi pieni rukous: Toivottavasti Kaikkivaltias estää minua äitinä työntämästä nokkaani poikani ja hänen puolisonsa asioihin... tai edes kuuntelemasta, jos joku hänen kaverinsa tuollaisia ihan tavallisia asioita muuttaa parisuhdekriisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan nukuttu 11v eri huoneissa. Seksiäkään ei ole, mutta hyvin nukuttaa näin :D Kaksi lasta on kuitenkin saatu ajoiksi. Hyvät tarpeet kun on, niin riittää vähempikin rehkiminen.
Tuo olisi ollut ihanaa. Sen sijaan jouduin kuuntelemaan äänekästä parittelua :(
Itse rakastan nukkua toisessa kiinni. Onneksi mieheni on samanlainen. Ottaisin tosi raskaasti, jos haluaisi nukkua eri huoneessa. Minule tärkeä osa parisuhdetta otettaisiin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti: onko miehen kaveri myös tämän äidin ja tätien kaveri? Kuka kertoo kaveriensa asioita eteenpäin? Ja vielä muuttaa niitä matkalla? Ja kuka äiti tai täti kuuntelee roskaa lapsestaan?
Missä yhteisössä te oikein asutte, kun kaikki pitää tehdä, niin kuin muut haluaa ja erityisesti tulkitsee? Ei ihme että ahdistaa ja ap haluat omaa tilaa. Eihän tuossa kuviossa tiedä enää, että kenen kanssa on naimisissa, jos oma päiväunipaikkakin juorutaan kylillä.
Minäpä olen tällä viikolla nukkunut päikkäreitä vierashuoneessa, olkkarin sohvalla, parvekkeella, riippumatossa ja rannalla. Ajattele kuinka paljon siinä olisi juoruttavaa tolle miehesi "kaverille".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen pitäisi nukkua niinkuin itsestä parhaalta tuntuu. Me olemme avioliiton alusta alkaen nukkuneet sylikkäin, nyt jo monien vuosien ajan. Olemme molemmat siihen jo niin tottuneita; tuntuu vain meille sopivan; siitä on ihana aamullakin herätä- oman rakkaan kainalosta.
Minä taas tarvitsen hajuraon nukkuessa enkä tykkää kosketuksesta silloin. Asiaa hoituu, kun on tarpeeksi leveä sänky ja omaa tilaa siinä nukkua.
Tietysti et asiasta hiiskahtanutkaan ennen kuin kävitte vihillä.
No, itse olen sitä mieltä, että nukkumisaika on varattu nukkumiseen. Nukun mieheni vieressä viikonloppuisin ja lomailla, mutta arkena herään eri aikaan kuin hän ja tästä syystä nukumme eri huoneissa taataksemme toisillemme hyvän unen. En ymmärtäisi loukkaantumista, jos erikseen nukkumiselle olisi hyvä syy (esim. eri rytmit, kuorsaaminen tjsp.).
Yksi eksäni loukkaantui, kun en halunnut nukkua sylikkäin. En siis mitenkään saa unta niin, vaan olisin valveilla koko yön. Tuo ei ollut syy eroon, mutta näin jälkikäteen ajateltuna ei hänen loukkaantumisessaan ollut mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan nukuttu 11v eri huoneissa. Seksiäkään ei ole, mutta hyvin nukuttaa näin :D Kaksi lasta on kuitenkin saatu ajoiksi. Hyvät tarpeet kun on, niin riittää vähempikin rehkiminen.
Tuo olisi ollut ihanaa. Sen sijaan jouduin kuuntelemaan äänekästä parittelua :(
No muutitko pois sieltä vierashuoneesta?
Vierailija kirjoitti:
Hyi olkoon! Mitä ihmeen hikisiä ja piereviä korisijoita teillä on puolisoina 🤮
Tähän asti mainitut probleemat on sitä paitsi korjattavissa lääkityksellä. Jos hiki virtaa, niin ohuempi peitto auttaa jo kummasti.
Eri huoneessa nukun minäkin ja tämä on loistava järjestely. Helpompi mennä koneelta nukkumaan ja kävellä aamulla muita häiritsemättä keittämään kahvia ja istuutua koneen ääreen. M40
Meillä on niin leveä sänky,n.250cm että väliin jää ei kenenkään alue.sillä alueella on sit kirjoja,läppäreitä ym.Toisen viereen on helppo kierähtää mutta muuten oma rauha.kummallakin cpap laite.ai niin joskus sänkyyn tulee myös koira.t.nainen 69.aviossa 49v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole nukkunut mieheni kanssa samassa vuoteessa enkä huoneessa 5 vuoteen. Syy on miehen karmea kuorsaaminen. Tietenkään mies ei suostu mihinkään uniapneatutkimukseen vaan mieluummin kuorsaa ja nukkuu huonosti ja on päivällä väsynyt, mut en jaksa enää jankuttaa. Pilatkoon terveytensä jos kerran haluaa.
Meistä kumpainenkaan ei onneksi kuorsaa saati narskuta.
Miksi sitten nukutte eri huoneissa?
Me ollaan oltu naimissa 35 vuotta, ja parikymmentä vuotta ollaan nukuttu eri huoneissa. Siihen on useampikin syy:
Molemmat kuorsaavat niin että toista häiritsee, minulla juuri tutkimuksissa todettu uniapnea, odotan hoitoon pääsyä. Miestä ei lääkärille saa.
Meillä on erilainen rytmi. Minä menen nukkumaan miestä myöhemmin ja herään aikaisemmin.
Olen herkkäuninen. Minua häiritsee ilmastointilaitteen äänikin, ja se pitää pistää yöksi pienemmälle.
Astmaan tai uniapneaan liittyen tahtoo itselläni olla illasta puolen yön jälkeen jatkuvaa yskänköhää, joka toki on yksi syy sille, että nukutaan eri huoneissa.
On meillä yksi lapsi. Useampaakin toivottiin, mutta vaikea synnytyksen jälkeinen masennus aiheutti sen, että enempää ei uskallettu hankkia.
On kyllä omituinen kaveri. Ensin utelee, sitten jakaa tiedon "vahingossa".
Mihin kaikkiin muihin asioihin tuo kaveri on puuttunut?
Minulla on myös ilmeisesti onnea kun mies ei ole hiestä märkä.
Ei kuorsaa eikä kääntyile liikaa.
Voimme nukkua samassa sängyssä ihan hyvin.
En tiedä miten olis jos mies kuorsaisi, hikoilisi ylettömästi ja muuta hankalaa.
Ei varmaan seksikään silloin maistuisi. Ehkä eläisin silloin yksin.