Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko erikoisvehnäjauhojen ja sämpyläjauhojen sekoituksesta leipoa sämpylöitä?

Vierailija
06.07.2023 |

Tuleeko hyviä? Vahingossa ostin erikoisvehnäjauhoja, eikä kakkuja tai pullia tule leivottua.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina halvimpia jauhoja. Kyllä niistä kaikki tarpeelliset saa tehtyä.

Vierailija
2/7 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herranen aika, ei missään nimessä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi leipoa, myös ruisjauhoja olen käyttänyt 3dl litralle ja loput vehnäjauhoja.

Vierailija
4/7 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni kinuskikissan ohjeissa mainittiin, että itse voi suunnitella sämpyläjauhon ja sen koostumuksen. Vehnäjauhot pehmentävät taikinaa, mutta itse laitan mukaan leseitä, paljon kauraryynejä, ruisjauhoja ja porkkanaraastetta. Joka kerta eri sekoitus. Hyviä tulee. Riittävästi kuitenkin vehnäjauhoja, ainakin puolet.

Vierailija
5/7 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään. Erikoisvehnäjauhoista leivoitaan erikoisvehnätuotteita ja sämpyläjauhoista sämpylöitä. Ihan selvästi lukee siinä nimessä, mihin tuotetta käytetään!

Vierailija
6/7 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihan hyvin. Joissakin rouhesämpyläresepteissä kehoitetaan käyttämään juuri erikoisvehnäjauhoja. Toimii ilman rouheitakin. Vaatii vain vähän enemmän vaivaamista sitkon aikaansaamiseksi.

Vierailija
7/7 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan aina halvimpia jauhoja. Kyllä niistä kaikki tarpeelliset saa tehtyä.

Ne onkin parhaita jauhoja, koska ovat yleisjauhoja. Käyvät hyvin pulliin, leipiin, sämpylöihin ja kakkuihinkin. Joku Anni-Helena taas on omiaan kakkuihin, mutta meillä tehdeään niitä kerran, pari vuodessa, niin ennättävät mennä huonoiksi. Viime aikoina olen suosinut Pirkan lumuvehnäjauhoa, koska se on kilon pussi, ennätän käyttää ne ennen vanhenemista. Vanhentunut vehnäjauho maistuu kamalalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi