Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSKUUN SISSIT vko50

11.12.2006 |

Hei, siirryttäiskö mekin näihin viikkopinoihin? Ja jos venyvät kovin pitkiksi eli aktiivisuutta löytyy, niin sitten vaikka päiväpinoihinkin.

Tässä linkki tuohon edelliseen ketjuun:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9020952&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaa minuakin mutta siinä täytyy muistaa se ettei se sovi kaikkien lääkkeiden kanssa jos lääkityksiä on kannattaa sopivuus tarkistaa.

Itse olen ajatellut alkaa popsia noita multivita raskaus vai oliko se multitabs raskaus vitamiineja näin etukäteen.

Ite mietin noita ovistikkuja jotka siis ekakertaa käytössä tässä kierrossa ja onko todellakin niin että niillä pitäisi testata kaksi kertaa päivässä ettei ovis mene ohi? kalliiksi tulee kun kierto on 22-40pv tai sinneppäin pahimmillaan ollut joskus jopa 78pv... :o(

Stressittimyyttä raskautumista ajatellen suositellaan mutta koitappa olla miettimättä mahdollista raskautta kun monesti ennen kuukautisia on löytänyt jo kaikki mahdolliset raskaus oireet :o)

Niiloakseli kp5/?

Vierailija
22/41 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä harmittelen, ettei postipoika tuonut uusia tikkuja personamonitoria varten, joten nyt jää tässä kierrossa tikut väliin, on tainnut paketti juuttua nyt joulupostin sekaan, harmittaa. Pitänee siis hakea ovistestejä huomenna kehiin. Uskon, että ovis kyllä on tosiaan vasta alkuviikosta, mutta paras silti olla varuillaan, ettei livistä ohi.

Mulle tuli leikkauskutsu tänään postissa, nenän väliseinän suoristusleikkaukseen (tukkoisuuden vuoksi). Leikkausaika tammikuun loppupuolella. Eli tietää sitä, että tämä on viimeinen mahdollinen kierto tärpätä. Jos ei nyt tärppää niin sit tulee pieni tauko, paineita siis entisestään :/

Eilen sit vielä kuitenkin tiputteli vaikka luulin että täti jo häipyi. Harmillista, mistä tuo tiputtelu oikein johtuu. Onko teillä kenelläkään tiputtelua ennen menkkoja tai niiden jälkeen? Minulla siis 3-4 päivää ennen menkkoja ja menkkojen jälkeen sit vielä pari kolme päivää. Erityisesti tuo menkkoja edeltävä tiputtelu harmittaa ja epäilyttää.

Maharaja: sua saa ruveta kohta jännittämään, että tuntuuko olo yhtään raskautuneelta.

@Ruusu@: Tuntuuko vielä mitään raskausmerkkejä olevan ilmassa?

Mimm.u.: Ilmoittauduit tuonne listalle, luetkohan tätä ketjua? Olen pahoillani km:stasi :( Jäit mieleeni, kun asumme samalla paikkakunnalla. Toivottavasti sulla tärppää pian uudestaan.

Tari: Hienoa että tuli noin hyviä uutisia gyneltä. Jospa tämä nyt olisi se kierto +++++++++++++

Kangaruu: minä kokeilin greippimehua parissa kierrossa. Ei siitä ainakaan haittaa tuntunut olevan, tosin en huomannut järin suurta eroakaan. Ehkä se ei kaikilla niin tehoa. Toisethan kyllä puhuvat kovin greipin puolesta.

Levinia: tervetuloa sissisakkiin mukaan. Muistankin sut noista aiemmista kuukausipinoista. Sulla onkin nyt kunnon tropit tähän kiertoon, toivottavasti olis nyt tämä sulle se oikea kierto, että tulis pahnanpohjimmainen teille :) Komea katras teillä jo onkin.

Tirlittan: Toivottavasti teillä asiat selkiyty puhumalla? Vieläkö ootta vauvatouhuissa mukana?

Tärppionnea kaikille tasapuolisesti!

Koralli73 kp 8/ 24-27 yk6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis 35-vuotias toista lasta (jostain syystä en voi sietää sanaa pikkukakkonen) yrittävä nainen pk-seudulta. Ennestään minulla ja miehelläni on 3,5 vuotias lapsi. Sain keskenmenon viime viikolla, la olisi ollut 11.8. Toki tiesin että sellaista voi tapahtua, enpä sitten siitä niin kovasti masentunut. Miehen kanssa ollaan ruvettu yrittelemään toista mentaliteetilla " tulee jos on tullakseen" . Toinen kierto on nyt menossa. Näistä ovis- yms touhuista en tajua mitään, mutta näitä pinoja lukiessa tietokin varmasti karttuu :-)

Koralli73, mulla on tiputtelua lähes aina ennen kuukautisia ja niiden jälkeen. Mulla on aina ollut sama " ongelma" joten en ole siitä osannut oikein hermostua.

Ykä kp 10/26

Vierailija
24/41 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippulis heippulis

Minäkin siirryn elokuisista tänne syyskuisiin. Häntä laahaa vielä maassa täsin ollessa käymässä mutta kai se tästä. Mies sanoi, että kaikkea ihanaa ja kivaa ei aina saa heti...hmph...

No nyt sitten tsempataan tähän. Täytyy kyllä sanoa, ettei viime kuussa yritys ehkä ollut ihan iin tehokas kun se voisi olla, joten täytyypä nyt sitten tsempata tässä kuussa!!!

Niin itsestäni siis sen verran, että olen 28-vuotias Päijät-Hämeestä kotoisin oleva neitonen. Ensimmäinen olisi molemmille toiveissa....ehkä siksi kaikki tuntuu vielä melko jännittävältäkin ja ehkä joskus jopa pelottaakin vaikka samalla kutkuttaa...

Mahdollinen tämän kuun tärpilla la sijoittunee siis syyskuun loppuun kp:n ollessa aika tarkalleen 25 päivää...

Paljon tsemppiä ja reipasta mieltä muille kanssa sisarille!!!!

Vierailija
25/41 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin ilmoittautumaan. tätiä ei vielä näy, mutta toivoa elokuiseeen ei kuitenkaan enää ole. Palajan sitten paremmin tädin saavuttua.

Vilkutus kaikille tutuille ja moi tuntemattomille!

piipaa

Vierailija
26/41 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt kp 20/22-26. Oireita ei pahemmin ole suuntaan eikä toiseen. Nyt on kyllä ollut niin paljon puuhaa kaikien joulujuttujen kanssa etten suuremmin ole edes kerinnyt asiaa ajattelemaankaan. Hyvä niin!

Kovasti siis on joulukiireitä, mutta jotenkaan ei yhtään tunnu että joulu tosiaan on jo ovella. Mitäköhän sitä tarvis joulutunnelmaa tuomaan?

Auttaskohan lumi asiaan!

Tsemppiä vauvasiemenien viljelyyn kaikille!

Vierailija
27/41 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätinpä hiukan nostaa pinoa kun toisen sivun alalaidassa jo mentiin.

Tänne ei kuulu sen ihmeempiä. Eilen tuli pupuiltua eka kerran ja tarkoitus olisi jatkaa jtp - taktiikalla tästä eteenpäin. Tänään ajattelin myös aloittaa ovulation metsästyksen noilla tikuilla, ettei vahingossa mene huomaamatta ohi.

Täälläkin on ikävää ja harmaata. Ei valkoista missään. Joulumielikin on täysin kadoksissa jossain. Täytyy elää toivossa, että se joulukuusen mukana tulisi viimeistään. Olisi kiva itsekin " fiilistellä" meidän 10 kk pojan kanssa hänen ensimmäistä jouluaan. Olen jouluihminen, mutta tämä pimeys ja harmaus kyllä vie kaiken joulumielen. No, pidetään peukut pystyssä, että lunta saataisiin koko Suomeen.

Hyvää viikonloppua kaikille sisseille!

Pikkupapu kp 11/28 (yk 1)

Vierailija
28/41 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se viikonloppu vaan tuli lopulta, ihanaa. Vaan postipoika ei tuonut personan tikkuja, kohta tulee jo kaksi viikkoa siitä, kun ovat postittaneet, missä ihmeessä ne tikut voi olla.... :( Kävin sit apteekista katsomassa, mut ei niillä ollut, päivystävä apteekki sano että saavat kyl huomisiltapäiväks. Olis pitäny aiemmin käydä siellä, nyt saan vasta sunnuntaina tikut käyttöön, maanantaiksi odottelen ovista...hmm...

Hain marketista varalta ovistestipaketin. Tein jo yhden testin (laimeasta pissasta tosin) ja selvä nega tuli. Eli ajoissa ollaan kuitenki,hyvä niin.

Harmittaa vaan ku persona kerää koko ajan tietoa kk-kierroista ja tallettaa niitä tietoja ja nyt ei pysty ku ei ole niitä tikkuja, harmin paikka.

No, pääasiahan tietty olis ku tärppäis, eikä tarttis koko tikkuja ajatellakaan seuraavaan 9 kk ;)

Mutta nyt on niin väsy ettei ajatus kulje tämän enempää, tänä iltana meen kyl ajois nukkumaan, viime yöt olleet taas aika lyhyitä. Jaksaa sit viikonloppuna touhata, ehkä jo tänään ;)

Iloista viikonloppua sisseille!

Koralli73 kp 10/ 24-27 yk6

Vierailija
29/41 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koralli: Olet siis ollut myyjään yhteydessä niiden personan liuskojen takia? Totta on että postissa on ruuhkaa tähän aikaan vuodesta, mutta tuo 2 viikkoa kuulostaa jo aika pitkältä. Jos siis ymmärsin oikein että " paketti" on lähetetty 2vko sitten? Tietysti paras tilanne olisi ettet niitä liuskoja hetkeen aikaan tarvisisikaan!

Pikkupapu (? mulla toivoton nikkidementia) valitteli joulufiilisten vähyyttä ja siihen kerhoon liityn minäkin. Tähän asti olen aina ollut jo marraskuun lopulta ihan mukavasti joulun alus tunnelmissa, mutta nyt ei oikein vieläkään oli sitä mukavaa tunnetta tullut. Lumen ja pakkasen puute on yksi tunnelman latistaja ja työkuviot on viimeisen kuukauden vieneet kyllä niin tehokkaasti energiaa ettei " ylimääräisiä" juuri jaksa tehdä.

Laitetaanpas gallupin tynkää: Millä mallilla joulun valmistelut on viikkoa ennen aattoa?

G:Täällä vielä lahjojen hankintaa, siivousta ja sapuskan tekoa olisi luvassa. Tänä vkl koitan saada siivoukset hoidettua niin ettei aaton alla tarvitse kummoisempia sen suhteen tehdä. Aiemmin olen siivonnut " isosti" vasta pari päivää ennen aattoa ja laittanut samalla ruokaa, hoitanut lahjojen hankintaa,jne... Nyt siis tarkoitus vähän jakaa hommia koko viikolle.

Sterssiä en ole vielä kerinnyt kehittämään itselleni kun väsymys on ollut sen verran iso.... Yövuoroviikko takana.

(.) kp on jo 16 ja ovis lienee ollut alkuviikolla. Tosin koskaan ei aikaisemmin ole oviksen aikoihin ollut mitään vuotoja, mutta nyt oli jotain tuhrua vuorokauden verran. No vielä saattaa hormonit olla sekaisin km:n jäljiltä ja jotenkin olen heittänyt toivon tämän kierron suhteen..

Nyt sanoista tekoihin ja raivaus alkakoon!

-Rimpe- kp16/n26

Vierailija
30/41 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näyttää menevän samalla tavalla kuin viime kierrossakin. Nyt 7/23-27 menossa ja havaitsin eilen(!) jo limoja. Voiko tosiaan olla, että ovis on siirtynyt aikaisemmaksi? Ennen oli ihan selvästi kp 13 tienoilla. Hyvä, kun menkat on kokonaan kerinneet loppua. Hieman vielä ruskeaa näkyy valkovuodon seassa. Vuosi sitten mulla oli myös hieman lyhempi kierto ja luulin silloin, että ovista ei tule ollenkaan, kun en sitä huomannut. Ehkä se on silloinkin ollut melkein päällekäin menkkojen kanssa. Nipukka ainakin tuntuu nyt pehmeältä.

Jouluvalmistelut on ihan vaiheessa. Eilen kiireessä askarreltiin pojan kanssa joulukortit postiin. Valojakaan en ole parvekkeelle vielä saanut laitettua. Kyntteliköt sentään on. Sen kummempaa siivousta en varmaan ala tekemään, ellei tule inspiraatiota. Joulumieli on vähän hukassa, kun ei luntakaan ole.

Plussaonnea kaikille!

Unikonkukka

Vierailija
31/41 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädin tulon kunniaksi saavuin virallisesti tähän pinoon.

Unikonkukka! Mulla on ainakin siirtynyt ovis aikaisemmaksi ja usein on limat alkaneet jo viikkoa ennen ovista!

Sehän on hyvä vaan, kun limaa riittää! ;) Onpahan hedelmälllisempää maaperää siittiöiden odotella eivätkä pääse kuukahtamaan ennen aikojaan, jos ei vaikka jostain syystä h-hetkenä ois uutta tilausta saatavilla! =)

Jeps jeps, eipä mulla mitään aisaa oikeestaan ollu. Tylsät kierron ekat päivät ja pitkä aika ennenkuin tarvii alkaa ees peittoja heiluttamaan!

Mutta sitä aikaa odotellessa tärppionnea kaikille!

piipaa kp1/26 ja yk noin 17

Vierailija
32/41 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä täältäkin pimeyden keskeltä.

aurinko ihanasti pilkahti tänään. Onpa ikävä tuota valoilmiötä. Tää pimeys kun masentaa ainakin meikäläistä ihan hirmuisesti!! Viime kuukauden harmitukselta on nyt päästy ohitse ja ehkä se elämä alkaa voittamaan taas pikku hiljaa.. Onneksi tässä savotassa en ole yksin! Niin ja moikkamoi kaikille uusille listautujille. Tervetuloa mukaan :) Ja huiskutus elokuisille...

En ole itse vielä noita ovistikkuja kokeillut mutta varmaan jos ei rupea parin seuraavan kieron aikana tärpppäämään niin täytyy sitten testata moisia.

Enää Sissit viikko jouluu, aika huimaa, eikö? Olispa ihanaa jos vähän tulisi lumipeitettä edes aatoksi niin hieman pääsisi joulufiilikseen!!

Oikein mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille. Lämitelkäähän glögiä ja nauttikaa kynttilän valosta ;)

Katarina kp 4/25-28

Vierailija
33/41 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,täällä vihdoin pääsin eroon oviskivuista joita tulikin kunnolla kp12-13 aikana,siis koskaan en ole tuntenut noin kovia oviskipuja,meinas itku päästä pariinkiin kertaan. Mutta nyt hyvillä mielin kun kaikki voitava tuli tehtyä kivuista huolimatta. Tänään siis ei kipuja enään ole muualla ollut kuin selässä auts,issiäs meinaa vaivata aina välillä.

Maanantaina aloitan terot tukemaan sitä kiinnittymistä ja katsotaan joulun jälkeen et kuinkas on käynnyt. Pitkä viikko tuntuu olevan tuossa välissä vielä,huoh...

Onneksi on ensiviikkokin touhua täynnä kun paketit jaetaan oikeisiin osoitteisiin ja siihen onkin joulu heti pääälle ja sit joulun jälkeen heti pääsee testailemaan jälleen.

Tuosta oviksesta sen verran että kun noi laskurit antaa ovulaatio päiväksi sen kp 14 niin ei pidä kyllä olleskaan paikkaansa,ja aina ennen olen melkeis tuohon päivään pupuilut ajoittanut.Ihmekkös kun ei ole tärpännyt...

Onneksi kävin siellä follikkeli ultrassa kp 11 niin ei päässyt menemään ohi nämä kunnon touhupäivät.

Mut nyt hyvät viikonlopun jatkot kaikille!

Vierailija
34/41 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on viikko hurahtanut taasen ja joulu on enää viikon päässä! Hurjaa ajatella että taas on yksi vuosi lähes lopussa.

Tämä päivä on mennyt lähinnä leipoessa, joulun leivonnaiset oli pakko tehdä kun huomisen ajattelin käyttää suursiivoukseen :-P Arki-iltoina kun ei oikein jaksa tuota siivoushommaa hoidella... Ja kun tämä on vika viikonloppu ennen aattoa. Juuri tänään selvisi sitten sekin, että matkustamme jouluksi pohjoisempaan Suomeen, josko sitä lunta sieltä vaikka löytyisi :-)

Kp 13 on tänään ja illalla pitää varmaan vietellä tuo mies, tuskin on vaikeaa, hänellä kun on krapula eilisen pikkujoulun takia ;-D Tällaisina päivinä mies on muutenkin kuin sulaa vahaa lähes kaikille pyynnöille, juuri hakkasi matot huomista siivousta ajatellen ja nyt on petaamassa puhtaita lakanoita sänkyyn.

Nyt saunaan, oikein rentouttavaa lauantaita kaikille!

Ykä

Vierailija
35/41 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaviesti. Ovistestit näyttää negaa, mahtaakohan ovis ehtiä maanantaiksi. Personatikkuja ei siis postissa tullu perjantainakaan. Englannista asti niitä tapaan tilata (saan paljon halvemmalla sieltä kuin Suomesta) ja ennen on tullut perille viimeistään viikossa, yleensä 4-5 päivässä. Nyt tulee maanantaina 2 viikkoa täyteen, ja just nyt ku tilasin testipaketteja ison kasan, eli harmittaa jos ovat kadonneet postissa. Lähettivät siis sen meilin 2 viikkoa sitten maanantaina, että olivat postittaneet tikut. Ajattelin että 2 viikkoa odotan täyteen ennen kuin alan kysellä, että onko paketti palautunut heille tmv kun kuitenkin on ulkomaista kysymys. En tiedä sitten, ei kai sille mitään voi jos posti on hukannut :/ En edes tiedä mistä kysellä.. tietäiskö ne suomen postissa mitään..

Täällä on jouluvalmistelut ihan vaiheessa ja kortitki vielä tekemättä ja lähettämättä. :( Ihan hurja kiire ollut töissä viime viikollakin vielä, joten kaikki jäänyt ihan kesken.

Joulumieltä vähän tuli tänään kun maahan sateli jonkin verran lunta täällä keski-pohjanmaalla. Vaan sulaahan tuo pois ennen joulua varmaan, eikä sitä tullutkaan kuin ihan sentti pari. Lapsi oli heti ihan intona " auraamassa" ;)

Eipä tänne muuta. Petitouhutki jääneet stressissä, nyt pitäs jaksaa kun ovis alkaa olla ovella. Mies jo vähän kyseli, että eikö pian ala olla aika ;)

Iloista viikonlopun jatkoa ja 3. adventtia kaikille sisseille!

Koralli73 kp11/24-27 yk6

Vierailija
36/41 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se eilinen ollukkaan muuta kuin onnetonta tuhrua jota en ees minä voi laskea tädiks.

Nyt tuli kauhee ahaa elämys heti aamusta, kun tajusin, että niinhän se viime kierrossakin oli ja silloin mä laskin sen mukaan ja alotin sen mukaan myös clomit. eli josko ei limakalvo ois ehtiny tarpeeks vahvaks, kun alotin ne tavallaan liian aikasin.

No eihän se irtoamisen syy koskaan selviä, mutta koska tuli tämmönen ajatus mieleen niin nyt en pelleile päivien kanssa! Ja alotan clomit tällä kertaa vasta kp 4!

piipaa kp1/27

Vierailija
37/41 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs tänne änkeydyn mukaan menoon ja meininkiin. Kolmas lapsi toiveissa, ollut jo pitkään, ehkäisyä ei ole ollut käytössä ollenkaan ja nyt sitten oikeestaan viimekierrosta ollaan alettu yrittään oikeen kunnolla. Mutta ollaan kyl aiemminkin yritelty... Oon palstraillut täällä vauvakuumepuolella jo jonkin aikaa, milloin missäkin pinossa, nyt siis tässä nykyään.

Täti kurvasi ferrarilla aamulla heti kun silmäni avasin. Kpt muuttui nyt sen verran että uskon sen nyt itsekkin että jotain heittoa noissa nyt on. Eli ennen oli aina se 28, mutta nyt sitten 27-29... juu.

Shani@ kp 1/27-28 yk virallisesti nyt sitten 2

Vierailija
38/41 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!

Omaa kirjoittelen pikaisesti:

Tässä kierrossa toiveet yhdessä pupuilu kerrassa (joka päivää pari ennen ovista), joten ei kovin korkeat :(

kp 18/28-32 ja viime viikolla oli ovis ke tai to olettaisin. Lämmöt oli eilen nousseet normaalisti ja nyt vain oottelen. Kiirusta piisannut, joten aika menee suht nopeasti.

Plussaonnea kaikille!!!

Vierailija
39/41 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee tosiaan kuin siivillä.

Meillä päätettiin tässä kuussa yrittää täysillä ja alkuvuodesta sitten vähän rauhallisemmin jos nyt ei tärppää. Toivon kyllä että tärppäisi ja pian. Mutta valitettavasti tuo ei ole minun vallassani vaan ihan muissa käsissä me miehen kanssa voidaan vain tehdä parhaamme :o)

Mies osti mulle uudet alusvaatteet täytyy niiden teho testata tänään ;o)

plussaa pääsen jännäämään vasta joskus tammikuussa kun yksi kerto oli 39pv ja toinen 22 pv joten ajattelin tuonne 40 pv kohdalle odotella testausta jos vain maltan pitää itseni pois testihyllyiltä :o)

Sissit vain nyt peittoja pöllyyttämään!! ;oD

Niiloakseli kp 9/?

Vierailija
40/41 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pikaiseen pinoudun ja ilmottaudun mukaan. Syyskuun vauvaa aletaan nyt meillekin kuumeilemaan, kun täti eilen valitettavasti saapui vierailulleen.

Pitkä on tämä syyskuun sissien pino, joten en kyllä millään muista enää mitään, mitä te muut olette kirjoitelleet.

Mukavaa illan jatkoa ja alkavaa viikkoa kaikille! =)

-S- kp 2/26-29 yk 8