Kaksi päivää ovisplussan jälkeen?
Moi. Eli mitkä ovat mahdollisuudet tärppiin kaksi vrk ovisplussan jälkeen? Mies oli matkoilla ja päästiin touhuilemaan tosi myöhään =(. Limatkin olivat jo tulleet ja muutenkin tuntui paikat kuivalta. Harmittaa, mutta onko edes pientä toivoa? Kiitti.
Kommentit (6)
... mukaan hedelmöittymisen todennäkösin ajankohta on 2-3 päivää LH-tason nousun (eli ovisplussa) jälkeen. Sen mukaan on mahiksia tärpätä.
kun minulla on haaleiden ovisviivojen (jotka tulevat kaksi päivää ennen tasavahvoja viivoja) jälkeen selvät kaksi viivaa ja tasan tästä päivästä 14 vrk alkaa kuukautiset. Ohjeessahan (Acon10) sanotaan että LH huippu on 24-36 tuntia siitä mutta minulla ainakin tuon mukaan ovis on silloin kun selkeät kaksi viivaa tulee. Vai voisiko olla että oviksen jälkeinen aika olisikin lyhyempi kuin 14 vrk? Selkeät kaksi viivaa näkyy vielä 2 päivää ensimmäisen selkeän ovisviivan jälkeen.
Mulla sama juttu . Kertokaa kokemuksianne, kiinnostaisi kovasti.
Toi Aconinkin ovistestien ohjeessa sanottu 24-36 tunnin" juttu" on mielestäni vaan viitteellinen eli yleensä munis irtoaa useimmilla 24-36 tunnin kuluessa ovisplussasta mutta joillain se voi irrota jo samana päivänä. Muistan lukeneeni näiltäkin palstoilta joskus, että joku oli käynyt juuri ovisplussapäivänä ultrassa, jossa oli katsottu munasolun tilanne ja lääkäri oli kehottanut heti menemään " pupuilemaan" , koska munis hänen mukaansa oli irtoamaisillaan ihan parin tunnin sisällä. Itselläni alkaa myös menkat 14 vrk ovisplussasta ja uskon, että mulla munis irtoaa useimmiten juuri plussapäivänä. Seuraavana päivänä ei ole enää limojakaan. Tuo 14 vrk myös on kyllä mielestäni viitteellinen eli useimmiten monilla menkat alkaa 14 päivää oviksesta, mtta sekin vaihtelu lienee yksilöllistä ja parin päivän heitto suuntaan tai toiseen lienee normaalia.
Mielestäni pupuilua ei kannata pantata sinne vuorokauden tai kahden päähän ovisplussasta vaan aloittaa jo mieluummin vaikka paria päivää ennen. Näin varmistaa että siimahäntiä on odottelemassa, jos se munasolu irtoaakin jo plussapäivänä.
Minulla on sama juttu eli " limajakso" on ohi samana päivänä kun tikut näyttää ovista. Tämä " limaisempi jakso" alkaa jo kolme päivää ennen tuota plussapäivää eli silloin suurinpiirtein kun haaleat viivat tulevat tikkuun, joten minäkin uskon ettei tapauksessani kannata odottaa sitä 24-36 tuntia. Yksilöllisiähän me kaikki ollaan.....
Joku tällä samaisella palstalle kertoi aikaisemmin, että olivat päässeet pupuilemaan vasta pari päivää ovisplussan jälkeen ja tuli siitä kierrosta raskaaksi, joten toivoa on!!