Paljon taloonne maksoi rännit? Ikkunapellit?
Ja mistä firmasta otitte? Olis kiva vertailla vähän hintoja!
Kommentit (12)
Meillä tarjous 3400 e ihan perustaloon, tosin pari erkkeriä löytyy, mutta muuten suorakulmainen talo. Taitaa tuossa olla kyllä jokunen kattoturvatuote mukana.
oli noita pohjanmaalaisia (?) ränniautoja mitä täällä etelämmässä käy kiertelemässä ja ilmottelevat paikallislehdissä, mutta ei esim Vesivekinkään tarjous ollut yli 3teuroa mitä kaikki täällä pitää kalliina paikkana. Mutta ei olla pääkaupunkiseudulla, sekin saattaa vaikuttaa..
Sanna
Meillä yksikerroksisen perustalon rännit maksoivat 770 euroa. Me teemme taloja elääksemme, joten hinnassa ei pitäisi olla paljon ilmaa.
Hintaan vaikuttaa paljon syöksyjen määrä ja esim. erkkereistä tulevien kourujen kulmat. Ko. talossa oli 6 syöksyä ja kulmia ei ollut ollenkaan.
Ja rännit(+9 kpl syöksytorvia) + kattoturvatuotteet (tikkaat katolle, tikkaat piipulle, se " taso" piipunviereen ja lumiesteitä 4 kpl) maksoi täällä Lahden seudulla 2000e. Pidin sitä silloin kalliina mutta näytetään päässeen melko halvalla... Ja 1,5krs talo tämä on.
Sisälsi ikkunapellit, piipun pellityksen ja suojahatun, tikkaat katolle, neljä alaslaskua ja rännit.Ikkunapeltejä oli 22. Meillä on etukuisti, josta ränneilä lasketaan vesi päränneihin ja nurkilta alas, joten etukuistilta ei tarvinnut laittaa syöksytorvea alas. Ikkunapellit asennettiin itse, muut teki firman mies yhdessä päivässä. Niin ja rännien ja tikkaiden väri saatiin just meille sopiva vanhan sininen, meillä kun talon väritys on siten, että talon pääväri on kermanvalkoinen, listat, räystäslaudat yms. on vanhan siniset.
Meillä maksoi vähän aikaa sitten rännien uusiminen 2 700 €. Purku, hävitys ja uudet tilalle. 5 kpl syöksyjä, vaakaränniä noin 50 metriä, väritys ruskea. Ei ollut halvin tarjous https://kodinplaza.fi/ kautta, mutta yrityksellä oli sen verran hyvät takuut ja paljon vastaavanlaisia kohteita tehtynä aiemmin, joka painoi vaakakupissa.
Mulla on enempi vähempi 15v "ränni" takana ja useampi tilanne missä pelti ollut totaalisen kiinni. Maksanut mm. yhden avioliiton ja useampia parisuhteit.
Uudenmaan Peltityöltä sai kyllä kohtuullisella hinnalla ja todella hienolla työn jäljellä Vesikourut, rännit ja ikkunapellit.
Vierailija kirjoitti:
Seksipalstalla? Rännifetissi :)
Ränni on sama kuin tuhkaluukku
Kaks kertaa piti livauttaa kakkosta ja kolmesti ykköstä. Mun mies, jolla on 28/15 meisseli, asensi ne itse. Nyt pitää livauttaa hänellekin. Porvooseen tuli nopsasti.
tuolla tiedolla oikein voi mitään vertailla kun taloja on niin erilaisia ja kokoisia. Meillä useita erkkerejä ja kulmia ja 2 kerrosta, rännit 2500 euroa kun taas tiiän et yksitasoiseen suht suorakaiteen muotoiseen taloon ne saa 1000 eurolla. Pellit oli jokusen satasen, en muista tarkemmin.. Mut tosi isoja eroja on et kannattaa kilpailuttaa.
Sanna