Mitä ajattelet perheestä, jonka lasten nimet
alkavat samalla alkukirjaimella? Esim. Bea, Bertta ja Benjamin.
Entäs, jos perheessä on monta lasta ja yhden nimi alkaa eri kirjaimella kuin muiden? Esim. Viivi, Venla, Ville, Valtteri, Kristiina, Vilma.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vihaan noita aakkos-perheitä 😅
Pienestä säkin vihaat.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulee mieleen esim. Koirien kasvattaminen - > tämä K-pentueeni.
No en ajattele mitään. Omapa on valintansa.
On se hassua, että Tauskin kaikkien lasten nimet alkaa J-kirjaimella ja lapsia saatu kolmen eri naisen kanssa.
Kyllähän se ihmetyttää. Varsinkin jos on joku erikoinen sarja.
Sini, sami, suvi, siri ja teuvo
Yhtä outoa kuin sarja Tahvo, Urpo, Tauno, Nyyrikki ja Adele-Catherine
Minusta tuo aakkoshomma on omituinen neuroosi. Mutta onhan se sitten myös outoa tehdä random poikkeus.
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa.
Meidän perheessä aletaan kaikki samalla alkukirjaimella, vanhemmat ja lapset.
Ei ole kyllä ollut tarkoitus, mutta sattui nyt löytymään lapsille kivat nimet jotka sattuvat alkamaan samalla alkukirjaimella kuin vanhempien nimet.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä outoa kuin sarja Tahvo, Urpo, Tauno, Nyyrikki ja Adele-Catherine
Tunsin tällaisen perheen jossa oli vastaava sarja tyyliin: Ville, Kalle, Alli, Olli ja Elisabet. Noh myöhemmin selvisi että se yksi olikin oikeasti Ulla Elisabet, oli vaan itse halunnut keskimmäisen nimen käyttöönsä.
Kukin valitsee lastensa nimet sopivaiksi.
Ainoa, jota ihmettelin oli eräs pohjanmaalaisperhe, jossa oli toistakymmentä lasta. Nro 12 kohdalla rupesi T-nimet lopahtamaan ja viimeisillä oli aika kamalia nimiä sen vuoksi.
Naapureilla vielä oudompaa, sillä nimet sointuu vanhempien nimiin: Isä on Risto ja poika on RIku, äiti on Virpi ja tytär Viivi. Minusta huvittavaa.
Joskus ne ovat aika huvittavia.
Itse olen suuresta sisarussarjasta, jossa yhdellä nimi alkaa eri kirjaimella kuin muut, muttei sitä kukaan ole koskaan ihmetellyt. Tuo oma kirjaiminen on sarjan keskellä, mutta sopii nimisarjaan muuten.
Mulla on yksi tuttavaperhe, jossa lapset nimetty tyyliin (ikäjärjestyksessä) Jenni, Jenniina, Janni , Janniina, Jonni ja Raakkel. Vähän töksahtää, kieltämättä.
Mulla on itsellä Tiina, Terho, Ville ja Irina (nimet muutettu). En koe, että sarja olisi katkaistu tai se häiritsisi ketään. En lähtökohtaisesti halunnut antaa samalla kirjaimella alkavia nimiä lapsille. Tiinan pikkuvelelle omat nimiehdotkset ei miehelle kelvanneet tai toisinpäin, ja samalla alkukirjaimella alkanut nimi vaan kolahti molemmille ja siksi se valittiin, vaikka sitä yritettiin välttää. Neljännelle lapselle olisin halunnut nimeksi Verna, mutta ei sitten laitettu kuitenkaan, ettei tule vaikutelma, että on sarjan sijaan muodostettu pareja.
Enpä taida tietää, kun yhden perheen. Mummini veljen perheessä oli kahdeksan lasta, ja kaikkien nimet alkoivat r-kirjaimella. Ajattelen perheestä, että on varmasti vaatinut kovaa työtä elättää ja kasvattaa isoa perhettä tuolloin 1900-luvun alkupuolella
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa.
hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa !
Vierailija kirjoitti:
Kukin valitsee lastensa nimet sopivaiksi.
Ainoa, jota ihmettelin oli eräs pohjanmaalaisperhe, jossa oli toistakymmentä lasta. Nro 12 kohdalla rupesi T-nimet lopahtamaan ja viimeisillä oli aika kamalia nimiä sen vuoksi.
Tää on kauheeta. Piia, Pauliina, Petra, Pekka, Pauli, Pasi, Paula, Pieta, Peetu, Paavali, Puli, Pannu, Peksi, Pisu, Pirho...
Mun ja siskon nimet kuulostavat aika samanlaisilta, mutta äiti ei sekoillut meidän nimien kanssa.
Äiti sekoili siskon ja koiran nimen kanssa.
Koiran nimi alkoi aika eksoottisella kirjaimella, kun taas siskon ja mun nimi alkaa samalla kirjaimella.
Väliäkö sillä minkälaiset nimet sisaruksilla on.
Ei ne yhtenäiset nimet kerro yhtään mitään heidän persoonistaan.
Matti ja Teppo ja niiden veli Seppo 😂