Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muiden työttömien päivät kuluu

Vierailija
05.07.2023 |

Itse herään klo 6, keitän miehelle puuron ja kahvit, tunnin aamuaerobinen kahvin voimalla, sen jälkeen käyn kaupassa seitsemältä poimimassa kaupasta punalapputuotteet nätisti pakkaseen, pyykkiä ja silitystä, ruoanlaittoa kunnes mies tulee ruokatunnille kotiin, iltapäivällä venyttelyä ja lepoa. Miehen työpäivän jälkeen kevyt päivällinen ja illemmalla lihaskuntotreeniä miehen kanssa. Ihmettelen lähinnä miten olen koskaan ehtinyt käydä töissä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää kohta pääset taas töihin. Loppuu se loisiminen.

Itse en mene ikinä töihin. Pilven diilaamisella tienaa ihan hyvin.

Vierailija
2/32 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsenkö? Minne? Ei sekään haittaa kunhan riittävästi maksetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri järjestää kaikille työtä? Kunnon palkalla?

Vierailija
4/32 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole siis hakenut töitä tähän mennessäkään kun kysyt? Loinen siis olet.

Vierailija
5/32 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta ap, nauti!

Minä olin hetken työttömänä ja vietin ihanaa aikaa harrastaen. Oli voimia ja energiaa.

Nyt taas oravanpyörässä. Haluaisin jäädä kokonaan pois työelämästä.

Vierailija
6/32 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen yhtä ohjelmistopuolen juttuun liittyvää nettikurssia (udemy) ja sen sellaista. Teen myös n. pari uutta työhakemusta /päivä.

Vierailija
7/32 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai olen hakenut, mutta valinta on kuitenkin työantajan. Niin kauan kuin en tule valituksi, olen oikeutettu työttömyyskorvaukseen ja suoraan sanottuna en ole siitä mitenkään pahoillani.

Vierailija
8/32 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa aikaa kuluu tällä palstalla ja sitten yritän tehdä kotitöitä ja hoitaa välttämättömiä asioita, mutta huonosti sujuu.

Vierailija
9/32 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen yhtä ohjelmistopuolen juttuun liittyvää nettikurssia (udemy) ja sen sellaista. Teen myös n. pari uutta työhakemusta /päivä.

Hienoa että kouluttaudut, mulle noi jutut on täyttä hepreaa. Toivottavasti saat töitä. Itsekin haen enemmän kuin neljä hakemusta kuukaudessa, mutta ei auta kun ei tule valituksi.

Vierailija
10/32 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 61 nainen. Hoidan 89v isääni, en saa kotihoidosta apua, koska isäni pystyy kävelemään ja ymmärtää mikä päivä on. Joudun olemaan työnhakijana, vaikka isäni ei pysty tekemään ruokaa, käymään kaupassa, sekoittaa lääkkeensä, ei peseydy ilman apuani. Hoidan hänen pihatyöt, siivoukset, laskunsa, kauppa- asiansa. Siltikin minun täytyy etsiä joka kuukausi 4 työpaikkaa. En kestä, olen tulossa hulluksi.

Vierailija
11/32 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 61 nainen. Hoidan 89v isääni, en saa kotihoidosta apua, koska isäni pystyy kävelemään ja ymmärtää mikä päivä on. Joudun olemaan työnhakijana, vaikka isäni ei pysty tekemään ruokaa, käymään kaupassa, sekoittaa lääkkeensä, ei peseydy ilman apuani. Hoidan hänen pihatyöt, siivoukset, laskunsa, kauppa- asiansa. Siltikin minun täytyy etsiä joka kuukausi 4 työpaikkaa. En kestä, olen tulossa hulluksi.

Sulla on kuitenkin enää pari vuotta eläkkeeseen jäljellä, voimia ja yritä jaksaa, sitten sullakin helpottaa.

Vierailija
12/32 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai olen hakenut, mutta valinta on kuitenkin työantajan. Niin kauan kuin en tule valituksi, olen oikeutettu työttömyyskorvaukseen ja suoraan sanottuna en ole siitä mitenkään pahoillani.

Miksi sitten kysyit jos tiedät? Palkatkin on siis kelvannut jos töitä olevinaan olet hakenut. Aiemmin kysyit minne ja kunhan saa tarpeeksi palkkaa (eli yläkanttiin tietysti). Jännästi ne selitykset muuttuu heti kun jää lusmuilusta kiinni.

Vierailija
13/32 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hakenut pääsemättä. Luuletko todella, että työn saa, kun vain hakee? Sinä olet ylimielinen kermape'rsei diootti suhteilla saadussa suojatyöpaikassaan.

Vierailija
14/32 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että kouluttaudut, mulle noi jutut on täyttä hepreaa. Toivottavasti saat töitä. Itsekin haen enemmän kuin neljä hakemusta kuukaudessa, mutta ei auta kun ei tule valituksi.

Nämä kaksi mulkkua lakkautti aikuiskoulutustuen. Olisin mennyt lähihoitaja koulutukseen... No kouluttakoot muualta tulleta.. Minä loju työttömänä kun töitä ei vaan ole... 👍

Vierailija
15/32 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollaan 6-2.45

Vierailija
16/32 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hakenut pääsemättä. Luuletko todella, että työn saa, kun vain hakee? Sinä olet ylimielinen kermape'rsei diootti suhteilla saadussa suojatyöpaikassaan.

Mitään en ole saanut tekemättä mitään. Kouluttauduin uudelleen ja tein töitä että sain vielä hyvät paperit. Olen ollut töissä ja kouluttautumassa useamman kerran ja olen taas töissä. Ihan omasta ansiosta. Väärin meni siis veikkaus.

Vierailija
17/32 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan herätä miten tahdon, siivoilen, teen ruokaa, olen koneella, liikun kun jaksan, värittelen ja luen. Siinä kyllä riittää hommaa. Oli vaikeaa alussa, mutta kyllä siihen tottuu.

Vierailija
18/32 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kohta kuolee niin pääset riippakivestä eroon.

Vierailija
19/32 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti olisin jo lähtenyt kalaan mutta vettä alkoi satamaan ja iso sadealue tulee tänne iltaan saakka taas joten jäin kotiin. Eipä tänää ole mitään tekemistä muuta kuin nettiä pyörittelen tässä. Huomiseksi meinaa että tulee ukkosia kans että kalaan ei ehkä pääse. Harmittaa se. Se on viikon satanut joka päivä vettä joten ei viitsi kalastaa sateella. Eilenkin satoi niin helvetisti vettä.

Vierailija
20/32 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kaksi mulkkua lakkautti aikuiskoulutustuen. Olisin mennyt lähihoitaja koulutukseen... No kouluttakoot muualta tulleta.. Minä loju työttömänä kun töitä ei vaan ole... 👍

Ei kai se aikuiskoulutustuki vielä ole loppunut, se on vasta tulevien muutosten listalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän