Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koska näiden kanssa pärjää?

11.12.2006 |

Koska näiden kanssa pärjää ilman apujoukkoja, kun mies on töissä? Taustaksi voin sanoa, että perheeseen kuuluu 3,5v tyttö ja kohta 2kk ikäiset kaksospojat. Pojat eivät todellakaan ole mitään helppoja vauvoja. Kaikki hereilläoloaika on heillä pelkkää kitinää ja huutoa, ja päivisin ei paljonkaan nuku. ¿Yöunille¿ nämä nukahtavat klo. 01.30-2.30.

Ensimmäinen ongelma on syöttö, kun molemmat huutavat yhtä aikaa. Tämän nyt vielä jotenkin klaaraa, kun laittaa muksut sittereihin, istuu itse lattialle väliin ja tökkää molemmille pullot suuhun (kun on ensin kuunneltu huutoa, koska tietty kaikki pullot on likaisia ja pitää äkkiseltään pestä pari). Tai sitten imettää makuultaan toista ja pitää pulloa toiselle (joskin tässäkin ongelmana imuotteen jatkuva irtoaminen, ja korjaamiseen tarvin kaksi kättä). Yhteisimetys minulta ei onnistu.

Toinen tilanne on sitten sitä, kun masut on täynnä ja kaikki pitäisi olla hyvin, mutta nämä vain huutaa. Ei auta rattaissa hytkytys, ei sitterissä keinutus, ei kantoliina, ei muu kuin syli+kävely, mutta kun kahta ei voi pitää sylissä kerralla... Vatsavaivoja saattaa olla, tai sitten ei. Ainakin kaikki on tehty niiden minimoimiseksi. Mitään muuta en pysty tekemään, kuin yrittää hiljentää vauvoja. Tiskit on pitkin pöytiä, minä en ehdi syödä, kaikki tuttipullot likaisia, esikoisen lelut niin, ettei jalka jakaannu.

Katsoin videota esikoisen vauva-ajoilta, enkä ollut tunnistaa sitä nättiä, iloista ja pirteää äitiä. Nyt peilistä katsoo haudasta noussut haahka, ei meikkiä, hiukset harjaamatta, kaikki rempallaan. Meidän talossa ei ole enää iloa. Äitini on apuna hyvin usein, muttei häntäkään voi ihan orjana pitää. Kotipalvelua käytetään, jos rahatilanne sallii. Mutta onhan sitä joskus pakko pärjätä ilman apuakin?

Alia ja lapsikuoro

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin jo tuollaisen Fisher Pricen vauvakeinun, sellainen vähän pienempi malli (6 keinuntanopeutta, musiikki, lelut, valot) hintaa oli 94e. Kankkulan kaivoon. Eli ei mikään ihmeellisen hyvä meillä. Keinuttaakin mielestäni liian nopeasti hitaammallakin, joten olen keinuttanut itse.

Nyt on kuitenkin jonkin verran helpottanut, kun vauvat ovat alkaneet huomioida ympäristöä enemmän ja nukkuvat lähes tulkoon yöt putkeen (vaikka edelleen nukahtamista odotellaan kanniskellen pikkutunneille). Pari viime päivää olen ollut yksin katraan kanssa miehen ollessa töissä, eikä ole tarvinnut menettää hermojaan eikä itkeä :) Paljon vaikuttaa, että saan myös kunnon unet yöllä. Enkä enää edes yritä tehdä päivällä mitään kotitöitä tai ruokaa ennen kuin mies tulee, säästyy hermot. Maitoaltistusta jännitetään kuukauden puolivälissä. Ehkä tännekin päivä alkaa pikkuhiljaa paistamaan...

Alia ja pojat 2,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla