Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen etsimässä vuokra-asuntoa,

Vierailija
14.09.2026 |

Onko yleinestä, ettei vastata mitään, ei edes sitä, että kämppä meni jo?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistä, itse olen jo vuoden hakenut asuntoa ja sadasta hakemuksesta ehkä pariin on vastattu.

Vierailija
2/14 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan törmännyt. Itsellä luottotiedot, kotivakuutukset kaikki kunnossa eikä silti aina saa mitään vastausta. Asunnot vaan pyörii Oikotiellä. Välittäjät ei vastaa, vuokranantajat ei vastaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnonhaku on kuin työnhakua. Tarvitaan kunnon CV kuvineen. 

Vierailija
4/14 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun esittelin itseni, laitoin etu-ja sukunimen, nyt en enää viitsi nimeäni ympäriinsä levittää. 

Todella outoa.

Vierailija
5/14 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle vuokraaminen on niin hankalaa, että olen keskittynyt vuokraamaan esim Punaiselle ristille. 

Vierailija
6/14 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan yleistä nykyisessä asuntomarkkinatilanteessa. Erityisesti halpojen vuokra-asuntomarkkinoilla ja suosituilla alueilla on täysin arkipäiväistä, että vuokranantajat tai välittäjät jättävät kokonaan vastaamatta yhteydenottoihin, jos asunto on jo mennyt tai hakijoita on liikaa.

Vierailija
7/14 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnonhaku on kuin työnhakua. Tarvitaan kunnon CV kuvineen. 

Mihin ne laittaa, esim vuokraovi.comissa?

Itse ymmärrän, että ilmaistaan vaan alustava kiinnostus, tarvittaessa sitten lisätiedot?

Voin olla väärässäkin.

Vierailija
8/14 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ghostaus" ilmiönä on lisääntynyt vähän joka elämän osa-alueilla.#sukupolvenmuutos

Vierailija
9/14 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistaisivat edes ilmoitukset, jos asunto on jo mennyt.

Vierailija
10/14 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistaisivat edes ilmoitukset, jos asunto on jo mennyt.

Jotkut välittäjät jättävät suosittuja kohteita näkyviin kerätäkseen yhteydenottoja ja tarjotakseen tilalle muita asuntoja.

Vierailija
11/14 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikkakunnasta ja vuodenajasta. Kun viimeksi vuokrasin syksyllä koulujen ja yliopistojen alkaessa yksiötäni Helsingin Töölössä, näytöllä kävi noin 50 ihmistä, joista 40 jätti yhteystietonsa sen merkiksi, että halusi asunnon. Netissä kiinnostuneita oli vielä yli 100 lisää.

Joskus vuokralainen lähti lokakuun lopussa, eikä näytölle tullut ensimmäistäkään katsojaa.

Vierailija
12/14 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paikkakunnasta ja vuodenajasta. Kun viimeksi vuokrasin syksyllä koulujen ja yliopistojen alkaessa yksiötäni Helsingin Töölössä, näytöllä kävi noin 50 ihmistä, joista 40 jätti yhteystietonsa sen merkiksi, että halusi asunnon. Netissä kiinnostuneita oli vielä yli 100 lisää.

Joskus vuokralainen lähti lokakuun lopussa, eikä näytölle tullut ensimmäistäkään katsojaa.

Eli tarkoitatko, että eivät vastaa, koska hakijoita niin paljon?

Ymmärrettävää, mutta poistaisivat sitten myös ilmoituksen.

Vierailija
13/14 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä etsin kesällä pojalle vuokra-asuntoa ja kaikki välittäjät kyllä vastasivat viesteihin. Myös suurin osa yksityisistä vastasi, mutta Qasan kautta laittamiini viesteihin en saanut koskaan vastauksia. Olivat ehkä jo menneet ne asunnot, mutta tietysti olisi mukava jos ilmoitus poistettaisiin sitten. 

Vierailija
14/14 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tarkoitatko, että eivät vastaa, koska hakijoita niin paljon?

Ymmärrettävää, mutta poistaisivat sitten myös ilmoituksen.

Juuri sitä tarkoitin. Itse olen piilottanut ilmoituksen siihen saakka, kun vuokrasopimus on allekirjoitettu ja takuuvuokra maksettu. Joskus on käynyt niin, että valittu vuokralainen on saanut toisenkin asunnon, eikä joku toinenkaan enää ollut kiinnostunut. Niinpä olen palauttanut ilmoituksen ja jatkanut vuoralaisen etsimistä. 

Jotkut ilmeisesti unohtavat poistaa ilmoituksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän