Hiustenpesu perusvoiteella
Minulla kuivat hiukset ja päänahka. Aattelin, että jos kokeilisi pestä esim. Aqualan l voiteella. Onko joku kokeillut ja onko ollut apua? Ja lähteekö hyvin sit pois kun huuhtelee?
Kommentit (26)
Saathan koittaa mitä haluat. Rasvaa jos hiuksiin haluaa, suosittelen voita. Tai vaikka öljyä.
Ihon pesen perusvoiteella, mutta hiuksia en ole kyllä kokeillut. Kokemukset kiinnostaisi minuakin.
Entäpä, jos käyttäisit perusvoidetta hiusnaamiona; hierot sitä päänähkaan ja hiuksiin, laitat pyyhkeen tai pipon päähän ja annat voiteen vaikuttaa muutaman tunnin. Sitten huuhtelet pois ja vain tarvittaessa peset hiukset shampoolla?
Pesen omat hiukseni usein pelkällä tehokosteuttavalla hoitoaineella. Tulee puhdasta jälkeä ja hiukset sekä päänahka kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Entäpä, jos käyttäisit perusvoidetta hiusnaamiona; hierot sitä päänähkaan ja hiuksiin, laitat pyyhkeen tai pipon päähän ja annat voiteen vaikuttaa muutaman tunnin. Sitten huuhtelet pois ja vain tarvittaessa peset hiukset shampoolla?
Tätä vois kokeilla
Ainakin intialaisten olen telkussa nähnyt, kun he lorauttavat päänahkaan ja hiuksiin vissiin kait oliiviöljyä. Kuvitelkaa, miltä suomalainen liruhius näyttäisi sen jälkeen. Miten intialaisilla on niin valtavasti hiuksia. Toisilla kasvaa kulmakarvoihin kiinni. Vissiin jollain langalla ne höylää otsalle levinneet hiuskasvut pois. Luulis muuten, että päänahka paistuu kuumassa ilmastossa, kun siinä on öljyä.
Ihan vasta kävin iho- ja allergiasairaalassa, joten tuoretta tietoa: suorastaan suosittelevat niin hiusten ja vartalon pesuun.
Ihan kaikkia rasvoja/aineita ei voi päänahkaan sitten levitellä. Saattaa nousta hattuun.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vasta kävin iho- ja allergiasairaalassa, joten tuoretta tietoa: suorastaan suosittelevat niin hiusten ja vartalon pesuun.
Ei sitä varmasti kudkasn ole suositeltu ihon ha hiusten pesuun vaan
Ihon
Ja
PÄÄNAHAN pesuun
Jää ihan varmasti lähmäiseksi.. eihän se likaa poista :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä varmasti kudkasn ole suositeltu ihon ha hiusten pesuun vaan
Ihon
Ja
PÄÄNAHAN pesuun
Kylläpä vaan, turhaan huudat.
Kiinnostaisi tietää miten perusvoide huuhtoutuu päänahasta pois tekemättä hiuksista rasvaisia.
Pesin kerran ja lopputulos oli hyvä, mutta kylppärin seinä- ja lattialaattoihin jäi voidetta. Tulipahan pestyä nekin!
Vierailija kirjoitti:
Pesen omat hiukseni usein pelkällä tehokosteuttavalla hoitoaineella. Tulee puhdasta jälkeä ja hiukset sekä päänahka kiittää.
Olen joskus pessyt hiukseni pelkällä hoitoaineella, mutta sain siitä päänahkaani ihan mielettömän kutinan. Oli pakko siirtyä taas sampoopesuun, jotta sain kutinan pois.
Ilmeisesti pelkkä hoitoaine ei ollut riittävän puhdistava päänahalle. Hoitoainetta käytän toki edelleenkin, mutta vasta sampoopesun jälkeen.
Ap tässä. Pesin tänä aamuna tuolla aqulan l voiteella. En antanut sen vaikuttaa juurikaan, vaan käytin niinkuin shamppoota. Ei jäänyt hiukset yhtään rasvaiseksi, vaikka vain vedellä huuhtelin. Toki minulla lyhyet ja ohuet hiukset. Jonkin verran autto, kun ei hiukset nyt niin kuivat kuin yleensä
Olen siirtynyt pesemään koirat tällä (1/3 voidetta, loput vettä) ja vitsit miten kiiltävä ja sileä turkki tulee!
Minä pesen melkein aina hiukseni hoitoaineella. Kyllä ne puhdistuvat niinkin.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää miten perusvoide huuhtoutuu päänahasta pois tekemättä hiuksista rasvaisia.
Vesiliukoiset huuhtoutuu samalla tavoin kuin hoitoaineet, mutta eivät sisällä niitä päänahkaa ärsyttäviä ainesosia, jollakin on niin herkkä ettei kestä edes sitä vertaa mikä aiheutuu pesusta.
Vierailija kirjoitti:
Aqualan L on vesipohjainen tuote.
Ei siitä varmaan haittaakaan ole.
Meillä oli luento apteekin perusvoiteista lopputalvesta ja muistaakseni tuo mahdollisuus mainittiin.