Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko matkustanut merenalaisessa tunnelissa?

Vierailija
05.07.2023 |

Eikö siellä ole pelottavaa? Jos se tunneli sortuisi.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä se merenalainen osa ei ole onneksi kovin pitkä.

Mutta huonolaatuinen kuitenkin. Koivusaaren metrolaituri on meren alla ja katto vuotaa kuin seula. Jos sinne isompi halkeama yhtäkkiä tulisi niin ei menisi kauan kun vesi juoksee Sörnäisten tunnelin suulta ulos.

Vierailija
22/29 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt Norjassa Honningsvågiin merenalaista tunnelia pitkin. Ei pelottanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin metrossa ja Oaklandlistä San Francisco Bayn alitse San Franciscoon. Ei pelottanut.

Vierailija
24/29 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen matkustanut Pariisista Lontooseen ja toisinpäin Eurostarilla monta kertaa. Ensimmäisellä kerralla tunneli oli ollut auki vasta vajaan vuoden, ja kuuluttivat etukäteen kun alettiin lähestyä tunnelia. Kyllähän se vähän mietitytti mutta en mitenkään pelännyt.

Nyt ei ole enää moneen vuoteen kuulutettu mitenkään, joskus en edes huomaa että olemme kanaalin ali menevässä tunnelissa (tunneleita on muutenkin useita reitin varrella, monet niistä pitkiä).

Samaa reittiä rampannut jo kohta 30 vuotta, välillä lisäksi eurotunnelia auton kanssa.

Kerran Eurostar jäi puoleksi tunniksi jumiin tunneliin ja valot menivät, silloin vähän ahdisti.

Vierailija
25/29 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mennyt Norjassa Honningsvågiin merenalaista tunnelia pitkin. Ei pelottanut.

Onko tämä se pitkä tunneli jossa mennään ensin jyrkkää mäkeä alas ja sitten jyrkkä nousu ylös, jännittäen että jaksaako täyteenlastattu auto vetää vai jääkö sinne meren pohjan ALLE ikuisiksi ajoiksi loukkuun?

Vierailija
26/29 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kulkenut Ranskan ja Englannin välistä tunnelia. Samaten kuljen lähes joka päivä Thames-joen alta kulkevaa metrotunnelia pitkin. 

Vierailija
27/29 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistanko väärin että New Yorkin tunneleissa olisi joskus ysärillä tapahtunut jotain isompaa?   Vai olikohan joku elokuva

Vierailija
28/29 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietarissa ekan kerran. Oli se vähän jänskää ajaa autolla ensin alamäkeen ja siellä pohjalla sitten laivat seilaa yläpuolella ja sitten ylös pinnalle taas hengittämään.

Vierailija
29/29 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, Manhattanilta New Jerseyn puolelle sekä taksilla että bussilla Lincoln-tunnelia pitkin. No, teknisesti se ei mene meren alla vaan Hudson-joen alla.

Myös Helsingin ja Tukholman metrossa olen matkustanut.

Myös Pietarin metrossa olen matkustanut mutten tiedä kulkeeko meren alla, syvällä kuitenkin.

Eipä tuntunut ihmeelliseltä.