Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären poikaystävä kylässä mökillä, ei ole tehnyt muuta kuin makoillut ja laiskotellut

Vierailija
05.07.2023 |

Olen koittanut vihjailla että "Timo (mieheni) menikin näköjään tuonne rantaan tekemään klapeja, siinä onkin hommaa kun koko porukka saunoo", mutta ei ymmärtänyt yskää. Kalastamaankaan ei halunnut lähteä ja kun kysyin onko ikinä perannut kalaa, vastasi kielteisesti. Sanoin sitten, että ehkä mieheni voisi näyttää mallia kun tulee kalasta, mutisi tähän jotain vastaukseksi. 🙄Ei sitten kuitenkaan reagoinut mitenkään mieheni palattua ja kun sanoin että siellä näyttäisi olevan jotani saalistakin mukana.

Tavallaan ymmärtäisin jos olisi joku 16v nulikka, mutta on 25v "mies". Ihme lusmuilija! En ymmärrä mitä tyttäreni näkee hänessä.

Kommentit (192)

Vierailija
21/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ymmärrä vihjailujasi. Hän kokee sanomasi toteamuksina.

Vastaa sentään jotain.

Jos ei vastaisi mitään, niin silloin suosittelisin tyttärelle hankkiutumaan kundista eroon.

Vierailija
22/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ky-läs-sä...eli hän on teillä vieraana? 

niin, eri juttu jos on viikon tai viikkoja, niin sitten jo vaaditaan ruokakustannuksiin ja mökin töihin osallistumista, mutta jos on viikonloppuna piipahtamassa saunavieraana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan mökille toisen sukupolven kanssa. Poika parka.

Vierailija
24/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kun en edes olisi halunnut tänne tulla. Viettäisin mieluiten lyhyen kesälomani muualla, mutta kuulemma alkaa sen tason sota, jos tytär ei tule mökille.

Vierailija
25/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kertako teillä erikseen pilkotaan klapit saunomista varten? Hölmöläisten meininkiä.

Meillä ainakin sytykkeitä pilkkoessa menee lupsakasti aikaa. Pata vetää vähän huonosti niin sinne saa pitkään syöttää pikkusälää. Sitten se kyllä vetää. Vedet kannetaan, lämmitetään padassa, kiuas sytytetään. Joskus voi heittää vähän uistinta siinä samalla. Aina välillä laittaa uuden pesällinen....parasta a-luokan mökkiaikaa. Tiedän ihmisiä jotka panee saunan päälle ajastimella kännykästä ja kuuma vesi tulee seinästä, mutta meitä on moneksi

Saunan lämmitys on ihan rattoisaa puuhaa, mutta klapeja kannattaa kyllä pilkkoa kerralla monen kuukauden satsi vaikka talkoilla.

Vierailija
26/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tekee, paitsi selaa vauvapalstaa?

Vierailija
27/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden päivän vierailussa (varsinkin vuoroin vierailuissa) voi passata, mutta jos on pidempään pitää ymmärtää kysyä, miten voin olla avuksi. Olen ainakin omat lapseni opettanut, että aina, kun menee jonnekin, missä ei ole varsinaiset juhlat, pitää kysyä voinko olla avuksi. Olen myös opettanut, että kännykkä kädessä ei istuta vierailujen aikana. Pitää osata keskustella ja osallistua, eikä mököttää itsekseen kännykkä kädessä. Käytöstapoja, kiitos.

Vierailija
28/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään etukäteen lapsille selväksi jos tarvitsemme apua. Esim polttopuut tehdään alkukeväästä ja kesälle ne kannettaan liiteriin. Emme pakota heitä meidän harrastuksiin, esim kalastus.

Kaikki heidän vierailut ei ole pelkää orjuutusta ja he eivät ole meidän pikkuapureita, jos ovat kutsuttu vain kyläilemään.

Vierailija
29/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nyt sen miehen olla rauhassa, tyttäresi on se itse valinnut.

Vierailija
30/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun tytär ole siellä mukana, vai missä se on? Eikö olisi hänen asia laittaa hommiin. Tai miehes voi ihan itse reilusti pyytää että tulepas poika auttamaan. Sun vihjailut todistetusti ei tepsi.

Vierailija
31/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ky-läs-sä...eli hän on teillä vieraana? 

niin, eri juttu jos on viikon tai viikkoja, niin sitten jo vaaditaan ruokakustannuksiin ja mökin töihin osallistumista, mutta jos on viikonloppuna piipahtamassa saunavieraana

lisään,että itse saunavieraanakin voin nostaa pyllyni ja huikkasta,että minä voin ihan ilomielin kantaa saunalle puut ja sytyttää, tälläisiä pikku juttuja voin itse aktiivisesti mennä tekemään :) tai tosiaan jos näen mökin emännän tai isännän tarvitsevan apua niin voin tarjoutua,mutta jos olisin viikon tai useamman vieraana, niin sitten enemmän

Vierailija
32/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai vieras mitään ilmaista työvoimaa ole.

Ei kai vetelykselle tarvi täyshoitoa järjestää? Kuka sanoi, että Aloittaja haluaa toimia vetelyksen palvelijana puolisonsa kanssa?

Vierailija
33/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saat tytön miehen inhoamaan mökillä oloa mulkoilemalla ja vihjailemalla, kohta hän saa suostuteltua tytönkin muihin kesäsuunnitelmiin.

Viimeinen kerta kun näet tyttöä mökillä. Kiva teille.

Vierailija
34/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta syystä en ikinä käy kenenkään mökillä. Ei voisi vähempää kiinnostaa mikään työleiri ja raataminen lomalla. Toisekseen olisi aika iso kynnys lähteä auttamaan, jos ei ihan täysin ole varma, miten toimia eikä kokemusta tai taitoja. Ja vielä appivanhempien kanssa. Anna vähän armoa.

Omat vanhemmat on juuri tuollaisia, että vaativat kaikkea taitoja vaativia juttuja ja sitten vielä arvostelevat ja tuhahtelevat, jos/kun ilman mökkiä kasvanut mieheni ei osaa jotain. Nykyisin ihmettelevät, kun menemme lomillamme mielummin hotelliin kuin heidän mökilleen. Miksiköhän?

Vierailija
35/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tyttären kuuluu opastaa miten mökillä toimitaan ja mitä voi tehdä

Vierailija
36/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa just ton ikäiseltä, joka ei juuri koskaan ole tehnyt mitään keski-ikäisten oppimia ns. normaaleja talousaskareita. Syönyt pikaruokaa nuudeleita ym. ja pelaillut, eikä tee itse ruokaa. Osaa ehkä lämmittää einekset.  Istuuko vielä kuulokkeet päässä? 

Arvaa harmittaako työnantajaa, kun tuollaisia hakee töihin ja mihinkään ei osata oma-aloitteisesti tarttua. 

Jos esim. asut kaupungissa kerrostalossa eikä lapsuuteesi ole kuulunut mökkeily niin ei puiden pilkkominen tai kalan perkaaminen vaan ole mitään normaaleja talousaskareita. Ei se tarkoita etteikö tulisi hyvin toimeen siinä omassa arjessaan ja töissään. Olen itsekin ahkera ruoanlaittaja mutta en ole sattunut koskaan perkaamaan kalaa.

Aloittajalle: apua voi pyytää suoraan, ei tarvitse vihjailla.

Vierailija
37/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä raahasi mut tuon ikäisenä mökilleen.

Se oli kamalaa.

Lähde kalaan, pilko puita, sytytä kiuas, tee sitä tätä ja tota.

En mä ollut eläessäni tehnyt semmoisia asioita enkä tiennyt miten! Oon vielä äärimmäisen tapaturma-altis ja se puiden pilkkominen on pelottavaa kun en eläessäni ollut tehnyt semmoista. Se ei tosiaan auta kun toinen kyylää ja vahtii silmä kovana vieressä ja arvostelee 😳

Muutenkin täysin vieraassa ympäristössä ja oletetaan osaavan asioita mitä ei ole ikinä tehnyt.

Oon sellainen joka haluaa opetella yksin ja sitten vasta tehdä yleisön edessä.

Vierailija
38/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, huh. Ymmärrän ihan hyvin, että ihminen rakastaa saunomista ja kalastusta, mutta ei voi olettaa, että kaikki rakastaa. Lapsuusajan mökkimme oli kai "työleiri", oli iso kasvimaa jne. millä pyrittiin säästämään menoissa jne. Nykyisin minulla on koko lailla aikaa vievät viljelykset, mutta se on MINUN JUTTUNI. En oleta, että kukaan perheestäkään tulee kanssani kitkemään, saati sitten kukaan kylään tuleva ihminen. Hitto näitä oletuksia millainen on kunnon ihminen: tärkein kriteeri tuntuu olevan, että on samanlainen kuin minä.

Vierailija
39/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kertako teillä erikseen pilkotaan klapit saunomista varten? Hölmöläisten meininkiä.

Joo, provonalku plörähti heti alkuunsa tuossa saunaklapien pilkkomiskohdassa.

Vierailija
40/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai vieras mitään ilmaista työvoimaa ole.

Ei kai vetelykselle tarvi täyshoitoa järjestää? Kuka sanoi, että Aloittaja haluaa toimia vetelyksen palvelijana puolisonsa kanssa?

Vieras todellakin on täysihoidossa, ellei etukäteen sovita, että tehdään yhdessä kotiaskareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi