Lapsen silmienväri ja isän epäilyt isyydestään
Meillä on lapsi jolla on ruskeat silmät. Lapsi on nyt 2v. Lapsen isä on nyt jostain saanut päähänsä, että lapsella ei muka voisi olla ruskeita silmiä, koska minulla on vihreä-ruskeat ja hänellä siniset. Lapsen silmien väri on ihan selkeästi ruskea. Tämä on hänen mielestään syy epäillä ettei hän olisikaan lapsen isä. Miten saa selitettyä miehelle, että silmienväriin vaikuttaa moni asia?
Kommentit (245)
Geenien periytyminen on satunnaista. Minulla on vihreät silmät, kahdella sisarukselleni ruskeat ja yhdellä siniset. Vanhemmilla on ruskeat ja siniset silmät.
Epäilemättä me ollaan saatu geenit samoilta vanhemmilta, mutta geenit on jakautuneet satunnaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen ne, joiden mielestä ei ole mahdollista ei ole arvanneet, kenen mukula se prinssi George on. Arvauksia otetaan vastaan.
Catherinen silmät ovat hazel-green eli hänen puoleltaan tulee se väri.
Molemmilla vanhemmillani on ruskeat silmät isovanhemmista kolmella on ruskeat silmät, yhdellä vihreät.
Minulla on siniset silmät, mutta epäilemättä minulla on myös ruskeasilmäisyyden geenejä.
kasvoistahan voi lisäksi tunnistaa onko samoja piirteitä tai dna-testi
On ylipäätään aikamoinen yleistys, että silmät ovat joko siniset tai ruskeat, kun eivät ne välttämättä edes ole kokonaan samaa väriä. Siskollani esimerkiksi on siniset silmät joissa on ruskeita pilkkuja. Vanhemillamme on molemmilla siniharmaat silmät. Jostain se ruskea kuitenkin tukee läpi. Itselläni on muuten vihreät silmät, mutta niissä on sininen ulkokehä. Joillakin ihmisillä on jopa toinen silmä kokonaan erivärinen kuin toinen. Harvinaista, mutta mahdollista.
Silmien väriin vaikuttaa useampi geeni ja ympäristötekijät.
Vierailija kirjoitti:
Silmien väriä määrittää useampi geeni, mutta sen lisäksi silmien väriin vaikuttaa myös ympäristötekijät, kuten melaniinipitoisuus ja rakenne.
Ympäristötekijöillä tarkoitetaan kyllä jotain ihan muuta.
Mun koulukaverilla oli toinen silmä ruskea ja toinen sininen.
Ei mee hyvin lapsen kaa. Äidin vika?
Vierailija kirjoitti:
Edelleen ne, joiden mielestä ei ole mahdollista ei ole arvanneet, kenen mukula se prinssi George on. Arvauksia otetaan vastaan.
Perusta prinssille oma ketju, kun et malta olla jankkaamatta. Asiassa ei ole mitään kummaa, kun äiti on vihreäsilmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Mun koulukaverilla oli toinen silmä ruskea ja toinen sininen.
Pervoa...
Silmien väri määrittyy monen tekijän summana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DNA-testi ja ero.
Totta. Erohan siitä tulee, oli tulos mikä tahansa.
Miksi naisen uskollisuutta ei saa kyseenalaistaa? Naisetkin jatkuvasti skitsoilevat mustasukkaisina eivätkä miehet ole heti jättämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DNA-testi ja ero.
Totta. Erohan siitä tulee, oli tulos mikä tahansa.
Miksi naisen uskollisuutta ei saa kyseenalaistaa? Naisetkin jatkuvasti skitsoilevat mustasukkaisina eivätkä miehet ole heti jättämässä.
Koska kun mies pettää, se on miehen syy, mutta kun nainen pettää, se on miehen syy koska ei huomioinut naista tarpeeksi. Eli, jos mies pyytää DNA-testiä, se on todiste miehen pettämisestä, koska hän ei huomioi naisen tunteita, lapsen biologisesta perimästä riippumatta.
Näin mammapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Kaksivuotiaan silmien väri ehtii vielä muuttua. Tuossa iässä lapsellani oli siniset silmät ruskeilla pilkuilla, nyt teininä syvän vihreät.
Itselläni on siniharmaat silmät ja isällään ruskeat.
Ei ruskeat silmät enää muutu. Oikeasti viime vuosisadalla koulun biologiassakin opetettiin silmien värin periytyvän kuin banaanikärpäsen siipien pituus. Se aiheuttaa harmia vieläkin, kun kaikki eivät ole päivittäneet tietojaan periytymisestä.
Onhan tuo todella loukkaavaa varsinkin, jos tietää, ettei varmasti ole ollut muitten kanssa, koska On uskollinen.
. Mies siis epäilee sinun olleen jonkun toisen kanssa naimassa ja niin, että on saanut vieläpä lapsen , jota väittää hävyttömästi hänen pienokaisekseen.
Että voisitko oikeasti olla noin petollinen.
Kiitti vaan. Pian pieni lapsikin saa tuntea epäisämäis3n isän taholta syrjintää. Usein ne erot tulevat juuri näistä tällaisistä.
Toivottavasti ei mies nyt, vaan projisoi jotain omia käytösmallejaan sinuun.
Usein ne epäilijät ovat niitä itse uskottomia pskiaisia. Haluavat pois, mutta eivät ota vastuuta omista teoistaan.
Äitihän on heikoimmillaan tuossa ja sellaista naista miehen tulisi päinvastoin suojella ja turvata eikä ahdistaa.
Teettäköön Dna testin, mikä sekin on kyllä alentavaa uskolliselle puolisolle, mutta ehkä hän ymmärtää sitten tehneensä virheen.
No pääasia, ettei lapsi kärsi.
Minä teettäisin dna-testin, löisin miehen eteen tuloksen ja sanoisin että pakkaahan tavarasi ja lähde kävelemään.
Miksi ylipäätään jatkaa tuollaista liittoa? Tuollainen mustasukkainen käytös sitäpaitsi vaan pahenee iän myötä!
Jos ihonväri ruskea niin ei tarvita dna-testiä !
Kummassakin tapauksessa voi heillä olla ruskeasilmäisen geeniä vaikka silmät ovat siniset tai ruskeat.