Lapsen silmienväri ja isän epäilyt isyydestään
Meillä on lapsi jolla on ruskeat silmät. Lapsi on nyt 2v. Lapsen isä on nyt jostain saanut päähänsä, että lapsella ei muka voisi olla ruskeita silmiä, koska minulla on vihreä-ruskeat ja hänellä siniset. Lapsen silmien väri on ihan selkeästi ruskea. Tämä on hänen mielestään syy epäillä ettei hän olisikaan lapsen isä. Miten saa selitettyä miehelle, että silmienväriin vaikuttaa moni asia?
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Elämäm koulusta valmistunut tämä miehesi?
Ruskeasilmäisyys on dominoiva piirre, joten puolet ruskeasilmäisen ja sinisilmäisen lapsista on ruskeasilmäisiä, jos ruskeasilmäinen on ruskeasilmäisen ja sinisilmäisen lapsi.
Silmien värin periytyminen toimii karkeasti ottaen näin.
Tämä opetettiin peruskoulussa.
Äidilläni ja hänen vanhemmalla veljellään oli siniharmaat silmät vaikka molemmilla heidän vanhemmillaan oli ruskeat silmät ja tummat hiukset. Onko tämä mahdollista?
Tottakai tuo on geneettisesti mahdollista. Kun äidillä on edes rusehtavan vihreät silmät, se tarkoittaa että on olemassa riittävästi _melaniinia_ jotta lapselle voi kehittyä ruskeat silmät. Onko miehesi ihan täysälyinen ?Opetettu yläasteen biologian tunnilla.
Kun isyys olisi varmistettu testillä sanoisin miehelle kiitos ja näkemiin. Jos luotto on tuota luokkaa, en voisi jatkaa. Mikään ei ehkä loukkaisi enemmän kuin se, että tuommoinen syytös heitettäisiin vasten kasvoja.
Tässä tilanteessa olisi ehkä toivottavaa, että lapsi ei tosiaan olisi biologisesti miehen, koska sääliksi kävisi lasta jolla on noin yksinkertainen isä.
Vierailija kirjoitti:
No kun te naiset olette sellaisia jakorasia spermaviemäreitä jotka jaatte persettänne kaikille vastaantuleville miehille, niin minkä sille voi, että mies ei voi koskaan olla ihan varma isyydestään.
Sanotko noin, kun äitisi huutaa syömään?
Keskustelun sivuäänistä huomaa, että aisankannattajuus on tietyille miehille eroottinen fantasia. Samoi nuo nimitykset naisista kertovat, että yksinäinen mies kirjoittaa käsi housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Kun isyys olisi varmistettu testillä sanoisin miehelle kiitos ja näkemiin. Jos luotto on tuota luokkaa, en voisi jatkaa. Mikään ei ehkä loukkaisi enemmän kuin se, että tuommoinen syytös heitettäisiin vasten kasvoja.
Ei se testillä varmistaminen mitään auta. Yleensä tuollaiset kuin ap:n mies saavat jopa lisää epäilyksiä aikaan mielessään siitä, kun testi osoittaa heidät isäksi. Heidän mielestään testin tulos on tavalla tai toisella väärä tai väärennetty tai testiä on peukaloitu. Eihän sillä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa, mutta harhaisessa mielessä mikä vaan on mahdollista ja kaikki ovat heitä vastaan.
Siksi psykiatrisesta avusta olisi ap:n tilanteessa enemmän apua kuin dna-testauksesta.
Oma aikuinen tytär harmittelee sitä kun ei ole perinyt isänsä ruskeita silmiä vaan peri multa siniset silmät. Tyttären silmät on sinisemmät kuin mun. Mun silmät näyttää välillä melkeinpä siniharmailta. Mielelläni ottaisin sen väriset silmät kuin tyttärellä.
Vihreäsilmäisyys on hyvin lähellä ruskeasilmäisyyttä, joten eiköhän lapsi ole ne ruskeat silmät saanut sinulta ja isovanhemmilta.
Lapsen isä tarvitsisi psykaa ja tietoiskun aiheesta.
Eihän silmienväri varsinaisesti edes periydy, vaan perimä on vain mukana määrittämässä melaniinin määrää, joka puolestaan vaikuttaa silmien väriin.
Minusta oleellisempaa on se, että miksi lapsen isä tällaista nyt epäilee? Ei se mitään artikkeleita lukemalla lopeta tätä vainoharhaansa.
Vanhemmillani on siniset, minulla kromaattiset sini-vihreät. Geenitestin mukaan oletuksena pitäisi olla ruskeat. Sama geenitesti todistaa että vanhempani ovat oikeasti biologiset vanhempani.
Mitä ennen koulussa opetettiin värin periytyvyydestä, ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmillani on siniset, minulla kromaattiset sini-vihreät. Geenitestin mukaan oletuksena pitäisi olla ruskeat. Sama geenitesti todistaa että vanhempani ovat oikeasti biologiset vanhempani.
Mitä ennen koulussa opetettiin värin periytyvyydestä, ei pidä paikkaansa.
Mullon kans suvussa ja itellä tuo sekovärisyyttä. Vaimo on vihreäsilmäinen. Lapsella on vihreät paitsi sen lisäksi ruosteenruskeaa . Aika jännät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se testillä varmistaminen mitään auta. Yleensä tuollaiset kuin ap:n mies saavat jopa lisää epäilyksiä aikaan mielessään siitä, kun testi osoittaa heidät isäksi. Heidän mielestään testin tulos on tavalla tai toisella väärä tai väärennetty tai testiä on peukaloitu. Eihän sillä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa, mutta harhaisessa mielessä mikä vaan on mahdollista ja kaikki ovat heitä vastaan.
Siksi psykiatrisesta avusta olisi ap:n tilanteessa enemmän apua kuin dna-testauksesta.
Ikäänkuin USAssa ison firman automaattikoneistolla tekemä testi olisi peukaloinnille altis.)
Eräs tuttu on tehnyt sukututkimusta 50 vuotta. Kehunut aina kuinka suku on Saksasta, Puolasta, Italiast yms, siis isänlinja. Nyt sitten tekivät isänlinjan testin. Y-kromosomista löytyikin N-haplon alle kuuluva mutaatio joka on syntynyt It-Suomessa 1600-luvun lopulla. Nyt sukuseuran johto yrittää keksiä miten joku esi-isä päätyi 1600-luvun Savosta 1400-luvun Italiaan :D
Usko on vahva.
Nuo isyysvinkujat varmaan joutuisivat psykoosiin, kun näkisivät minut ja sisarukseni. Meissä kaikissa on tavallaan samoja piirteitä, toisaalta ollaan peritty niin eri geenit, että meitä ei uskoisi sisaruksiksi. Kuitenkin ollaan täysin varmasti biologisesti saman miehen lapsia, sen verran on piirteitä kummankin vanhemman suvusta.
Silloin kun minä synnyin, minulla oli ihan mustat nappisilmät ja mustat hiukset! Kyllä isäni oli kuulemma heittänyt vitsillä, että onko tuo muka hänen lapsi. Mutta hiukseni vaaleni nopeasti, silmät pysyi ihan tummista tummimman ruskeina, eli olin sellainen nappisilmäinen blondi, mutta ihan selkeät isäni piirteet. Isäni hymy, nenä ja lievästi kihartuvat hiukset perin myös, onneksi.
Isällä oli harmaat silmät, äidillä ruskeat, mutta ei läheskään niin tummat kuin mulla. Sen sijaan äitini äidillä oli samanlaiset "mustat" silmät kuin minulla.
Mä tiedän kaksoset joiden vanhemmilla molemmilla ruskeat silmät. Toisella kaksosella on ruskeat silmät ja toisella siniset.
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän kaksoset joiden vanhemmilla molemmilla ruskeat silmät. Toisella kaksosella on ruskeat silmät ja toisella siniset.
On kaksosia, joista toinen on valkoinen ja toinen musta. Hyvin harvinaista tosin.
Anoppi heitti saman epäilyn mulle. Lasten isällä ruskeat silmät ja mulla vihreät. Kaikilla kolmella lapsella siniset silmät.
Onko mies muuten psykoottinen?