Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se aiheuttaa kateutta jos joku säästää lapsilleen?

Vierailija
04.07.2023 |

Oma valinta, vain kaksi lasta, ei alkoholia, ei tupakkaa, ei vanhaa auton romua, ei ripsiräpsyttimiä, ei sitä ja tätä turhaa. Tavalliset tulot ja eletään niin että ei edes tarvi pahemmin laskeskella rahoja. Ei mitään perintöjä eikä lottovoittoja. Miksi se aiheuttaa kateutta kun haluamme säästää lapsille ajokortti a, opiskeluja, matkustelua, mitä vaan varten? Lastemme parasta ajatellaan eikä tehdä mitään pahaa!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole kateellinen, jokainen käyttää rahansa miten haluaa, vaikka sitten säästämällä lapsilleen. Minä en säästä, käytän itse ansaitsemani rahani, ja lapset saavat säästää itselleen mitä lystäävät.

Vierailija
2/24 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne rahat pitää antaa mulle. Ja mun lapsille.

t. työtön

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus ei valitettavasti ole rajallinen luonnonvara. Luulisin kateuden johtuvan jonkinlaisesta pettymyksestä omaan elämään, eli omat toiveet eivät ole toteutuneet ja silloin muiden todellinen tai näennäinen onnistuminen kismittää. Eli kateus ei johdu siitä mitä jollain toisella on, vaan siitä mitä itse ei onnistunut saamaan tai saavuttamaan. 

Vierailija
4/24 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisarukset haukkuu mua jatkuvasti kun näen vaivaa lasten koulutuksen suhteen, vien matkoille, säästän opintojaan varten ja ylipäätään haluan tarjota enemmän kuin itse sain.

Jatkuvaa vittuilua. Mikä luulen olevani jne.

Vierailija
5/24 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei ymmärrä, että pienikin säästö kannattaa aina. Ei sen kuukausittaisen summa lapselle tartte olla 100 euroa, se voi olla vaikka kympikin jos siihen on mahdollisuus. 18 vuodessa se on reilu pari tonnia ja rahaa sekin on. Ja huom! Ymmärrän, että joillakin budjetti on niin tiukka, että.joka euro merkitsee. Mutta aika monessa ei niin hyvä tuloisessakaan perheessä se 10 euroa menee ihan johonkin höpö höpöön, monta kertaa kuussa.

Vierailija
6/24 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sisarukset haukkuu mua jatkuvasti kun näen vaivaa lasten koulutuksen suhteen, vien matkoille, säästän opintojaan varten ja ylipäätään haluan tarjota enemmän kuin itse sain.

Ei sitä tarvitse kuunnella. Älä kerro asioitanne sinnepäin ja yhteys minimiin.

Vierailija
7/24 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa olla vaan, itse en kertoisi siitä niin avoimesti. Niin meilläkin säästetään ja lapsille opetetaan rahan merkitys ja työntekoa. Vanhemmiltahan se malli opitaan.

Vierailija
8/24 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se aiheuttaa kateutta, jos ei itsellä ole varaa tehdä niin. Jos on vaikka sairauksia ja niihin kuluu paljon rahaa. Tai työttömyyttä tai mitä vaan. Kateus on ihan normaali tunne ja jokainen (tai ainakin lähes) kuitenkin haluaisi lapsilleen parhaat mahdolliset lähtökohdat elämiinsä.

Vierailija
9/24 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon varsin monen säästävän lapsilleen, siitä ei vaan puhuta. Itse säästän lasten ajokortteihin, opiskeluun, kielikurssiin ja asuntojen käsirahaan. Toisaalta olen opettanut lapset tekemään töitä koulun ja harrastustenkin eteen. 

Vierailija
10/24 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku ja kyllä minua kadehditaan jopa siitä, että säästän itselleni. Haloo, ei ole samanlaista turvaverkkoa ja varaudun maksamaan rahalla tarvitsemistani palveluista vanhana.

Vierailija
11/24 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä kerro. He tiiraa naama vihreenä lukioon hyväksytyt jne.

Vierailija
12/24 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kertoo säästävänsä lapsilleen? Kuka yleensäkin kertoo rahan käytöstään muille? 

Vierailija
13/24 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ihmiset kuvittelee, että toiset on kateellisia milloin mistäkin asiasta ja kyselee sitä täällä? Suurin osa ihmisistä ei välitä paskaakaan siitä mitä toiset tekee.

Vierailija
14/24 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se aiheuttaisi kateutta? Miten ylipäätään tuollainen tilanne syntyy? Oletko aina kertomassa työkavereille ja muille tutuille perheen raha-asioista? Taitaa nyt vaan olla niin että koet olevasi muita ylempänä jos säästät rahaa lapsillesi ja haluat koko maailman tietävän sen.

Vierailija
15/24 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä kateus ilmenee?

Vierailija
16/24 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kateellisuuden luvattu maa

Vierailija
17/24 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se liittyy säästämiseen?

Vierailija
18/24 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ei ymmärrä, että pienikin säästö kannattaa aina. Ei sen kuukausittaisen summa lapselle tartte olla 100 euroa, se voi olla vaikka kympikin jos siihen on mahdollisuus. 18 vuodessa se on reilu pari tonnia ja rahaa sekin on. Ja huom! Ymmärrän, että joillakin budjetti on niin tiukka, että.joka euro merkitsee. Mutta aika monessa ei niin hyvä tuloisessakaan perheessä se 10 euroa menee ihan johonkin höpö höpöön, monta kertaa kuussa.

No kun toimeentulotuki ei tätä salli, se harmittaa joitakin.

Vierailija
19/24 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi hellanlettas sentään. Oliko säästöistä ja matkoistakin maininta lehdessä? Jostainhan ne on senkin saaneet tietoonsa?

Vierailija
20/24 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun toimeentulotuki ei tätä salli, se harmittaa joitakin.

Mutta työssä käyvältä usein onnistuu. Sitä kannattaa vähän miettiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi