Siis milloin toisen lapsiveden on tarkoitus mennä? Ensimmäinen meni aamulla mutta ilmeisesti pitää odottaa
Ollaan nyt miehen kanssa lepäilty kotona ja valmiina lähtemään heti tuon toisen lapsiveden menon jälkeen. Luin netistä aikaisemmin että pitäisi odottaa nimenomaisesti tuota toista lapsiveden menoa, ja vasta sitten lähteä synnärille eikä heti ensimmäisestä vedenmenosta. Ilmeisesti kohdussa saattaa vielä olla vettä tms. Kuinka kauan tuo viive näiden vesienmenojen välillä tyypillisesti on?
Synnytys jännittää jo nyt, ei malttaisi odottaa enää!
Kommentit (35)
Itse odottelin vuorovettä kauimmin. Tuli ensin kusi, sitten lapsivesi, sen jälkeen vuorovesi, ponnistaessa kusi ja lopuksi jäähdytysvesi.
Kyllä se siitä.
Hehehe, voipi olla niinkin, ettei se vesi mene. Mun toinen muksu tuli pussissa ulos. Pussi poksahti synnärillä näyttävästi vedet seinille räjäyttäen lapsen pään ollessa jo puoliksi ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kiva kesätrolli
No ei minusta niinkään kiva. Joku toope voi ottaa tosissaan, varsinkin tuon "soitin sairaalaan ja kätilö sanoi että olisi tärkeää että kaikki vesi olisi tullut ulos enen kuin mennään sairaalaan" -soopan.
Surullista, jos on olemassa noin toopeja, tosin sukupuoliviettiin ei tarvita älykkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä on kaksoset, tokihan vesiäkin silloin on kahdet.
Ei välttämättä. Kaksilla vesillä voi olla kaksoset. Toki voi olla myös kolmoset, neloset tai niin edespäin.
Eipäs nyt oijota näissä sikiöasioissa.
Jos ne käski "heittää veden" ennen lähtöä ja ap luulee, että se tarkoittaa samaa, kuin toinen lapsivesi?
Minulle sanottiin sairaalasta, että jos lapsivesi menee pitää mennä heti makuulle oli sitten vaikka torilla asioimassa, ettei napanuora luiskahda ulos ja lapsi tukehdu. Ambulanssilla sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnärille HETI! Lapsivesi menee vain kerran, KERRAN.
Älä nyt intoile, provohan toi on :)
(tosin taidat sinäkin sen tajunnut, ei kukaan järkevä vastaa aloitukseen noin )
On todella karmeaa, että joku vitsailee tämmöisellä asialla. Ihan varmasti joku lukijoista luulee, että aloitus on totta ja sen vuoksi joku pieni vauva saattaa menettää henkensä. Ikinä ei kannata vitsailla sellaisella missä riskinä on jonkun hengen menetys.
Vierailija kirjoitti:
Hehehe, voipi olla niinkin, ettei se vesi mene. Mun toinen muksu tuli pussissa ulos. Pussi poksahti synnärillä näyttävästi vedet seinille räjäyttäen lapsen pään ollessa jo puoliksi ulkona.
"räjäyttäen lapsen pään" ???
Toinen lapsivesi meni noin kolme vuotta ensimmäisen jälkeen kun kuopus vuorostaan syntyi.
Minne nää kaikki lapsivedet oikein on menneet?
Mun toinen lapsivesi meni noin kolmevuotta ensimmäisen jälkeen. Joten ihan rauhassa voit ap odottaa. Hae vaikka työpaikkaa odotellessasi.
Mulla meni kaksosista ekat lapsivedet puolenyön aikaan. Toisen vauvan kalvo puhkaistiin vähän ennen vauva A syntymää klo 14.30 ja puolen tunnin päästä syntyi B.
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä on kaksoset, tokihan vesiäkin silloin on kahdet.
ajattelitko odottaa, että ne kiilaavat toisensa kuoliaiksi? Hengenvaarallista odottelua.
Mulla eivät menneet vedet ollenkaan. Joskus voi olla näinkin.
No ei minusta niinkään kiva. Joku toope voi ottaa tosissaan, varsinkin tuon "soitin sairaalaan ja kätilö sanoi että olisi tärkeää että kaikki vesi olisi tullut ulos enen kuin mennään sairaalaan" -soopan.