Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehen persoonallisuus vaihtelee jatkuvasti?

Vierailija
04.07.2023 |

Tuntuu, että sillä on kaksi persoonaa, toisella on ihan eri todellisuus kuin toisella. Mutta sekin sotkeutuu kiihtyneessä tilassa niin, ettei 5 min. päästä muista tapahtumien kestoja, järjestystä eikä sylkemiään solvauksia oikein.

Hämmästelee, kun en jaa tätä hänen todellisuuttaan, enkä enää suostu myötäilemään rauhan toivossa. Tämä Herra Hyde hänessä nostaa ruman nenänsä usean kerran vuodessa ja katkeaa yleensä vasta siihen, että teen konkreettisia asioita lähteäkseni. Sitten tulee itku, paniikki, rytmihäiriöt ja muu p ja saattaa olia vuodenkin kunnolla.

Juu haluan pois. Traumatisoituneena on vaikea toimia omaksi edukseen.

Lapsia ei tässä enää ole.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videoi seuraava kerta ja näytä hänelle kun on rauhoittunut .

Vierailija
2/21 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, miehellä on ihan kuin 2 persoonaa, ja yhä useammin se ilkeä sieltä kuoriutuu esiin.

Mutta anteeksi ei pyydä, eikä näe itsessään nähtävästi vikaa.

Jos muistutan solvauksista on kuin en sanoisi mitään tai ei kuulisi mitään, vaikenee vain asiasta kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Välillä ihmettelen että eikö se ehkä itse muista ja sitten kun puhun niistä niin menee vain johonkin kummaan tilaan.

Itse kyllä uhriutuu jos hänelle on "sanottu pahasti".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi myös traumatisoitunut?

Vierailija
4/21 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, miehellä on ihan kuin 2 persoonaa, ja yhä useammin se ilkeä sieltä kuoriutuu esiin.

Jos muistutan solvauksista on kuin en sanoisi mitään tai ei kuulisi mitään, vaikenee vain asiasta kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Välillä ihmettelen että eikö se ehkä itse muista ja sitten kun puhun niistä niin menee vain johonkin kummaan tilaan.

Mietin tapahtuuko siinä joku splitting.

Ap

Vierailija
5/21 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Videoi seuraava kerta ja näytä hänelle kun on rauhoittunut .

Pitäisi varmaankin, tulee jälkikäteen mieleen kun nämä episodit tulee puskista.

Ap

Vierailija
6/21 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme me voi lähteä sinun puolestasi.

Sinun täytyy tehdä se itse.

Vierailija
7/21 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehesi myös traumatisoitunut?

Äitinsä on vanhempana ja ihmisenä todella vaikea ja muutenkin syvältä. Itse olen yrittänyt ja yrittänyt pitää tuon päätä pinnalla, olla tunteidensäätelijänä ja turvasatamana.

En jaksa enää, kun on oma pää painettu pinnan alle.

Ap

Vierailija
8/21 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on traumatisoituneen ihmisen oireita. Tipahtaa traumatiloihin. Voi olla myös dissosiaatiota ja epävakaan persoonallisuushäiriön oireita. Traumaperäisiä nekin.

Vierailija
9/21 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme me voi lähteä sinun puolestasi.

Sinun täytyy tehdä se itse.

Tiedän. On pakko vihdoin toimia.

Ap

Vierailija
10/21 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo on traumatisoituneen ihmisen oireita. Tipahtaa traumatiloihin. Voi olla myös dissosiaatiota ja epävakaan persoonallisuushäiriön oireita. Traumaperäisiä nekin.

En jaksa välittää enää, kieltäytyy tutkimuksista ja terapiasta. Pariterapiaan haluaa, mutten halua itse enää.

En rakasta ja näen yhteisen vanhuuden 💀 pahempana.

Ap

Vierailija
11/21 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa borderline persoonallisuushäiriöltä, eli siis epävakaalta persoonallisuushäiriöltä. Omalla äidillä on, ja juurikin tuo unohtaminen tapahtumien jälkeen on osa sitä. Siis eivät he oikeasti unohda, mutta mieli ei suostu hyväksymään vastuuta niistä teoista ja sanoista, eli luovat jonkun vaihtoehtoisen version tapahtumista mielessään. Kannattaa lukea häiriöstä, paljon. Myös englanniksi, eli borderline personality disorder. Itse jouduin lähtemään, koska äitini oli väkivaltainen. Se ei kuitenkaan välttämättä ole helppoa parisuhteessa, ja on tärkeää tiedostaa, että lähteminen on usein vaarallista aikaa naiselle parisuhteessa. Eli ehdottomasti kannattaa kääntyä avun puoleen, ja tehdä hyvä suunnitelma. Narsismin uhrin tuki ry, Naistenlinja, turvakodit ja muut tällaiset voi olla hyviä paikkoja etsiä tietoa ja tukea. 

Vierailija
12/21 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se vauvapalstalla jauhaminen ja analysoiminen ja lähde. Haluatko todella olla uhrin asemassa loppuelämäsi?

Vierailija
13/21 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa borderline persoonallisuushäiriöltä, eli siis epävakaalta persoonallisuushäiriöltä. Omalla äidillä on, ja juurikin tuo unohtaminen tapahtumien jälkeen on osa sitä. Siis eivät he oikeasti unohda, mutta mieli ei suostu hyväksymään vastuuta niistä teoista ja sanoista, eli luovat jonkun vaihtoehtoisen version tapahtumista mielessään. Kannattaa lukea häiriöstä, paljon. Myös englanniksi, eli borderline personality disorder. Itse jouduin lähtemään, koska äitini oli väkivaltainen. Se ei kuitenkaan välttämättä ole helppoa parisuhteessa, ja on tärkeää tiedostaa, että lähteminen on usein vaarallista aikaa naiselle parisuhteessa. Eli ehdottomasti kannattaa kääntyä avun puoleen, ja tehdä hyvä suunnitelma. Narsismin uhrin tuki ry, Naistenlinja, turvakodit ja muut tällaiset voi olla hyviä paikkoja etsiä tietoa ja tukea. 

Tuota bpdtä itsekin epäilen. Kiitos ymmärryksestä, että lähtö tuntuu vaikealta. Varsinkin, kun joudun aina toisen pelon ja ahdistuksen pohjattomaksi kaivoksi ja lopulta lohduttajaksi, vaikka itse tarvitsisin apua ja tukea. Ehkä jostain noista instansseista löytyy.

Ap

Vierailija
14/21 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinussa ole pimeää puolta? Etkö ikinä tee, ajattele tai unohda omaa ilkeyttäsi?

Epäilen että olisit pyhimys. Väitän että sinussakin on näitä puolia, muttet vain kiinnitä niihin huomiota tai torjut/kiistät ne.

Vierailija
15/21 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota bpdtä itsekin epäilen. Kiitos ymmärryksestä, että lähtö tuntuu vaikealta. Varsinkin, kun joudun aina toisen pelon ja ahdistuksen pohjattomaksi kaivoksi ja lopulta lohduttajaksi, vaikka itse tarvitsisin apua ja tukea. Ehkä jostain noista instansseista löytyy.

Ap

Ehkä on, ehkä ei.

Epävakaa ei välttämättä ole vaan kyseessä ovat ehkä ihan muut syyt. Se ei tarkoita sitä, ettet saisi reagoida omalla tavallasi.

Mutta jo se, että olet tekemässä lähtöä mutta kuitenkin jäät osoittaa, että sinussa on samoja epävakauden piirteitä kuin kumppanissasi. Saatat projisoida omia ongelmiasi häneen. Saatat myös itse olla epävakaa persoona. Kuumaa, kylmää, kuumaa, kylmää on sinunkin toimintatapasi.

Vierailija
16/21 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinussa ole pimeää puolta? Etkö ikinä tee, ajattele tai unohda omaa ilkeyttäsi?

Epäilen että olisit pyhimys. Väitän että sinussakin on näitä puolia, muttet vain kiinnitä niihin huomiota tai torjut/kiistät ne.

No en tosiaan ole pyhimys. Mutta ei kai se tarkoita että minun pitää kuunnella paskalta haisevaksi läskiksi haukkumista, valas joka syö kaiken, vanha h***a...

Katsoa raivareita kun toinen aukoo uuninluukkua että ruoka haisee ihan paskalta, paskaa laitan ruoaksi...

Kai tuollaisia olisi ollut jotenkin syytä pyytää anteeksi ja keskustella niistä, eikä möllöttää kuin ei mitään olisi tapahtunut, tai vaihtoehtoisesti ei ole mitään sanomista asiaan koska sitä mieltä hän on...

Vaikka välillä puhuukin päinvastaista ja ylistää kuinka olen ihana ja kaikki tekemäni ruoka on niin hyvää.

Vierailija
17/21 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa välittää enää, kieltäytyy tutkimuksista ja terapiasta. Pariterapiaan haluaa, mutten halua itse enää.

En rakasta ja näen yhteisen vanhuuden 💀 pahempana.

Ap

Oireilu todennäköisesti pahenee esim. eläkkeelle jäädessä, tai jos tulee potkut ennen sitä (isot elämän muutokset ja stressi) tai sitten iän myötä alkaa olla muistisairauden oireita, jolloin myös tällaiset ongelmat pahentuvat. Ilman raskasta itseen menemistä mies ei parane edes ollessaan muuten vielä voimissaan.

Vierailija
18/21 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti et ole ole sen tyyppinen henkilö jonka kanssa hän haluaa olla mutta muuten ei saa läheisyyttä. Jos hän oikeasti rakastaisi sinua, tajuaisi kyllä jälkikäteen että satuttaa sinua vaikka olisi sekaisin ja muuttuisi.

Kannattaa vaan siirtyä eteenpäin. Henkilö johon rakastuit oli vain ulkokuori.

Vierailija
19/21 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni oli tuollainen. Siinä meni oma mielenterveys kun joutui sopeutumaan. Lopulta lähdin juuri sen takia, kun tunnistin etten välitä hänestä enää yhtään. Ei kiinnosta onko hän hyvällä tuulella ja sanooko rakastavansa, kun MINÄ en enää rakasta. Hommasin oman asunnon mutta en puhunut erosta vielä tässä vaiheessa. Vasta kun olin päässyt pois ilmoitin että haluan erota. Kauheaa jahkailua vielä sen jälkeen omalta osaltakin. Tiesin etten halua takaisin ja onneksi minulla oli yksi ystävä jolla kokemusta eroista, hän kuunteli kun vuodatin vaikeina hetkinä. Se oli kultaakin kalliimpi apu.

Vierailija
20/21 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa persoonallisuushäiriö. Mun exällä oli myös

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi