Pietari on ihan mielettömän hieno kaupunki
Kommentit (56)
Siellä asuvaa väestöä lukuun ottamatta. Voihan siellä toki jokunen tuohon idän ihmemaahan muuttanut ihminenkin olla joukossa, mutta suurin osa on noh, jotain muuta.
En ole käynyt, enkä koskaan aio käydä. Paska maa, paskat ihmiset, paskat rakennukset, paska historia.
Voi vee kun en ehtinyt koskaan käydä siellä. Enää en menisi, vaikka tulisi joku rauha. Ukrainaan aion matkustaa silloin.
Oon käynyt. Melkein käy sääliksi kun se nuketetaan.
Aion hankkia viisumin ihan justiinsa ja matkustaa bussilla Pietariin.
Olen käynyt ja rakastunut siihen kaupunkiin. Ihan mielettömän upea.
Harmi, ettei sinne tule enää lähdettyä.
En ole käynyt, enkä missään nimessä tule koskaan käymäänkään, kuten en missään muuallakaan hyökkäyssodan Euroopassa aloittaneessa kansainvälisesti etsintäkuulutetun rikollisen johtamassa mafiadiktatuurissa.
Vierailija kirjoitti:
Aion hankkia viisumin ihan justiinsa ja matkustaa bussilla Pietariin.
Toivottavasti jäät sille matkalle.
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt, enkä koskaan aio käydä. Paska maa, paskat ihmiset, paskat rakennukset, paska historia.
Pitääkö paikkansa kuulemani, että siellä on kaikki paskaa paitsi kusi? Itse epäilen, että sekin on venäjällä paskaa.
Pietari on ihana. Tosin en ole käynyt siellä jotain viiteen kuuteen vuoteen. Se oli lempikaupunkini nuoruudessa ja olen käynyt siellä varmaan 20 kertaa.
Nyt valitettavasti Venäjän matkailu on taputeltu, koska maasta tuli kamala totalitaristinen diktatuuri. En usko, että enää omana elinaikanani menen sinne, jos ei ihme tapahdu ja maahan tule demokratia. Prošaj, Piter : (
No kohtahan se on erinäköinen. Fiilistelette sitten kuvista
Vierailija kirjoitti:
Minä en löydä yhtään syytä miksi menisin koskaan siihen maahan. Korkeasaari ajaa ihan saman asian. Apinatarha löytyy sieltäkin.
Älä loukkaa apinoita
Jos Pietarin saisi ilman sitä asuttavia venäläisiä, niin voisin käydä uudestaan. Muuten en enää koskaan. Kaupunki kaunis, asukkaat perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Jos Pietarin saisi ilman sitä asuttavia venäläisiä, niin voisin käydä uudestaan. Muuten en enää koskaan. Kaupunki kaunis, asukkaat perseestä.
Pietarilaiset naiset ovat parasta siinä kaupungissa.
Haluaisin käydä ja olen katsonut matkailuvideoita sieltä, mutta nykytilanteessa ei taida olla ihan ajankohtaista. Allegrolla olisi ollut kiva mennä ja tulla.
Olen käynyt yli 20 kertaa. Aivan valtavasti nähtävää. 90-luvulla oli hauskaa underground-kulttuuria. Upeat kontrastit loiston ja rähjäisyyden välillä. Siellä voi aistia, miksi se on ollut tausta niin monille kirjailijoille ja taiteilijoille. Ehkä en mene sinne enää koskaan. Siellä on paljon ihmisiä, joille nykytilanne lienee painajainen.
Suomalaisten vanhaa aluetta ja suomalaisia siellä oli rakentamassakin
Kerran olen ollut Pietarissa. Ei tee toista kertaa mieli, hirveä p*rsläpi. Toki muutamasta paikasta löytyi ylellisyyttäkin, mutta jo takapihalla paljastui totuus.
Olisi kiinnostanut mutta en halua käydä maassa joka harjoittaa k a n s a n m u r h a a
Kävin jotain 35 vuotta sitten ja olihan se hieno kaupunki. Silloin se oli kyllä Leningrad.