Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämän takia halutaan LAPSIVAPAITA kahviloita

Vierailija
03.07.2023 |

Olin kahvilassa jonne tuli vanhemmat kolmen lapsen kanssa. Yksi oli korkeintaan vuoden ikäinen (vaunuissa), kaksi muuta noin 3-5 vuotiaita. Vanhemmat lapset juoksee kengät jalassa sohvilla, eivätkä vanhemmat näytä tekevän mitään muuta kuin yrittävät nätisti houkutella heitä takaisin. Vaunuissa istuva lapsi rupeaa huutamaan aina kun haluaa jäätelöä, jota äiti ruokkii jokaisen huudon jälkeen. Isä yrittää ilveillä tälle, jottei lapsi hermostu.

Mitä helvettiä oikeasti? Lapsille ei näköjään pystytä pitämään kuria. Lisää lapsivapaita kahviloita kiitos!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole lapsissa vaan vanhemmissa.

Tarvitaan surkeista vanhemmista vapaita kahviloita.

Vierailija
22/38 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan myös lapsivapaita kahviloita,lapsivapaita kauppoja, lapsivapaita bussivuoroja, lapsivapaita uimahalleja... yms 

Miksi teidän pitää tuoda ne lapset ihmisten ilmoille kun ne tuottavat vaan harmia muille ihmisille? 

Jos olette päättäneet tehdä lapsia niin ettekö voisi olla niitten lapsien kanssa kotona? 

M29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä kommentteja lukiessani ymmärrän lopullisesti, ettei tällä kansalla ole mitään toivoa. Näin lapsivihamielinen kansa tuhoutuu. Se on elinkelvoton.

Ei ole kyse lapsivihasta vaan heidän vanhemmistaan jotka eivät huolehdi lapsistaan.

Vierailija
24/38 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on viimeisen 20 vuotta syntynyt vähän lapsia. Mielestäni lapsia näkee aika harvoin katukuvassa. Ja kyllä ainakin omat lapseni käyttäytyvät ravintoloissa nätisti. Eivät huuda, eivät juokse. Siksi välillä ärsyttää tämä "lapset" sitä ja tätä ja "vanhemmat" sitä ja tätä. Tosi vähän olen itse nähnyt huonosti käyttäytyviä lapsia. Mutta jotenkin itse ymmärrän myös lasten kehitystä. Ei 2-vuotiaalta voi vaatia samaa käytöstä kuin 8-vuotiaalta tai 50-vuotiaalta. Viimeksi muuten kun olin ravintolassa syömässä, niin joku känniääliö siellä kailotti terassilla. Taisi olla n 50 v mies. Lapset olivat hiljaa ja nätisti.

Vierailija
25/38 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, kuinka nykyään lapset on niin kurittomia.. vaikka äiskä ja iskä vaan vähän vilkaisee kelloa kännykästä 🙄.

Perjantaina töistä tullessani puolen pvän jälkeen, oli ihanaa nähdä äiti kahden pienen lapsen kanssa bussissa! Äiti jutteli lapsilleen, kertoi mitä seuraavaksi tapahtuu, kuunteli lapsiaan ja vastasi heidän kysymyksiinsä, ja kännykkä oli koko ajan poissa. Arvostan 💖

Tuollainen hössötys ei ole toivottavaa

Se ei ollut hössötystä, vaan juuri sitä, mikä vanhemman tehtävä on! On eri asia lässytellä ja hyväksyä kaikki, kuin käydä oikeasti vuoropuhelua lastensa kanssa!

Vierailija
26/38 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että kyseessä on lapsiviha, vaan turhautuminen siitä, että vanhemmat eivät opeta tapoja kullannupuilleen. Sohvilla ei juosta kengät jalassa, se ei ole sopivaa minkään ikäiselle lapselle ja sen asian opettaminen on vanhemman tehtävä. Samoin lasten äänenkäyttöön voi puuttua. Järjetön kiljuminen ei kuulu kahviloihin ja ravintoloihin. Ääntä maailmaan mahtuu, mutta myös lapsen voi opettaa siihen, missä on sopivaa huutaa ja missä keskustellaan pienemmällä äänellä. Toki se tarkoittaa sitä, että vanhemmat huomioivat lapsen, ettei hänen tarvitse kohottaa ääntään saadakseen vanhemman katseen irti kännykän näytöstä.

Itse pidän lapsista, mutta kaipaan silti rauhallista lounas- tai teehetkeä, enkä pistäisi ollenkaan pahakseni, jos joku kahvila olisi lapsivapaa.

Omani olen jo aikuiseksi kasvattanut, hänen kanssaan saatoin pienestä pitäen käydä kahviloissa ja ravintoloissa, toki hänen ikänsä ja kehityksensä huomioiden valitsimme paikat. Pöytätavat (äänenkäyttö, ruoan kanssa ei leikitä, pöydässä istutaan paikallaan) opettelimme kotona kaikessa rauhassa.

Vierailija
27/38 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset osaa käyttäytyä niin tervetuloa mihinkä vaan. Mutta kun ne ei osaa ja vanhemmat ei pidä kurissa ettei MinnaMatille tule traumoja. Haluaisin kans lapsivapaita kahviloita, ravintoloita, kauppakeskuksia, busseja ja lentoja, kiitos.

Vierailija
28/38 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä, niin kuin on lapsivaipaita hotelleja, tapahtumia jne.

Lapsivihamielisyys on väärä sana, ei kukaan lapsia vihaa varsinaisesti, ainaostaan tapaa jolla niitä ei ole kasvatettu.

Vierailija
29/38 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin myös känniääliövapaita pubeja, huutonauruporukkavapaita kohtuuhintaisia ruokapaikkoja sekä mitä tahansa rauvokohtausvapaita - koskee sekä lapsia että aikuisia- paikkoja.

Minä haluaisin nähdä sinut joka ilmeisesti olet vakiasiakas pubeissa ja ravintoloissa, eli taidat olla punaviinijuoppo ja lapsi mukana.Häpeä. 

Kävin pubissa toukokuussa. Lapsi 29 v. oli kyllä mukana. Irish coffeet otettiin jälkkäriksi. Oltiin käyty pizzalla sitä ennen.

Vierailija
30/38 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä, niin kuin on lapsivaipaita hotelleja, tapahtumia jne.

Lapsivihamielisyys on väärä sana, ei kukaan lapsia vihaa varsinaisesti, ainaostaan tapaa jolla niitä ei ole kasvatettu.

Kyllä vihaa. Muistan omastakin lapsuudesta sellaisia vaikka olin itse rauhallinen lapsi. En minä niistä tyypeistä aikuisenakaan tykännyt. Muistin sen vihamielisyyden aina. Nyt ovat jo kuolleet.

Vierailija
31/38 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ihan ok, että olisi lapsivapaita kahviloita. Kävisin sellaisessa itsekkin, jos haluaisin istahtaa hetkisen rauhassa rentoutuen kahvikupposen ja leivoksen ääressä. Valikoima voisi olla aikuiseen makuun. Lasten kanssa kävisin sitten eri kahvilassa syömässä pullaa.

Vierailija
32/38 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomannut kuinka pikkulapset pelkäävät muita ihmisiä .Helposti tulee itku! Vanhemmat pelottaneet. 

Vierailija
33/38 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin myös känniääliövapaita pubeja, huutonauruporukkavapaita kohtuuhintaisia ruokapaikkoja sekä mitä tahansa rauvokohtausvapaita - koskee sekä lapsia että aikuisia- paikkoja.

Minä haluaisin nähdä sinut joka ilmeisesti olet vakiasiakas pubeissa ja ravintoloissa, eli taidat olla punaviinijuoppo ja lapsi mukana.Häpeä. 

Kävin pubissa toukokuussa. Lapsi 29 v. oli kyllä mukana. Irish coffeet otettiin jälkkäriksi. Oltiin käyty pizzalla sitä ennen.

Jätitkö lastenvaunut ulkopuolelle vai otitko sisään että vauva saa ottaa nokoset Irish Coffeen jälkeen?

Vierailija
34/38 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene johonkin baariin. Ihan siistejä ja viihtyisiä paikkoja on vaikka kuinka paljon. Niistä saa myös kahvia.

Jos on ehdottomasti päästävä kahvilaan, niin suosi paikkoja joissa on portaita.

Vierailija
35/38 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tamperelainen poliitikko kun meni sanomaan että yhden uimarannan pitäisi olla lapsivapaa niin että mikä myrsky alkoi. Ihan mukamas ihmisoikeuksia sillä poljettaisiin, jos olisi yksi ranta aikuisille ja kuinka kaikkialla on lapsivihamielisyyttä. Ei tajuta, että se kritiikki tulee niille vanhemmille jotka antavat lastensa riehua niin, että muut alkavat haluta lapsivapaita tiloja.

Vierailija
36/38 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätitkö lastenvaunut ulkopuolelle vai otitko sisään että vauva saa ottaa nokoset Irish Coffeen jälkeen?

Jätettiin lapsen auto taloyhtiön vieraspaikalle.

Vierailija
37/38 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se henkilökunnan homma olisi sanoa lapsista vanhemmille tai kieltää suoraan lapsille. Se on vaan tosi hankalaa, sillä harva osaa sanoa juuri oikein ja ilman ettei kahvila ole pian lööpeissä rasismin, ennakkoluulojen ja lapsivihan vuoksi. 

Pidin aikanaan kahvilaa, jonne hankin kulutusta kestävät pöytäliinat. Äiti antoi lapsensa piirtää pöydässä ja niin, että liina olikin sitten kirjava lapsen värikynien jälkeen. Jäljet eivät lähteneet pesussa, joten laitoin asiakkaan korvaamaan pöytäliinan. Tuttu asiakas, joka jätti sitten käymättä sen jälkeen. Laskin, että pelkkää kahvia kittaava äiti ja omilla eväillä varustettu lapsi eivät ole kannattavia kahvilalleni. Hän ei nähnyt syytä kasvatustavoissaan, vaan piti minua niuhona ja joka ei ymmärrä lapsia. Annoin hänen ihan rauhassa pysyä mielipiteessään. 

Vierailija
38/38 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Man har svårt att förstå, varför inte personalen slänger ut folk, oberoende ålder, som inte kan uppföra sig.

För inte så länge sedan avbröt man sin lunch i en à la carte restaurang (ingen wannabe ABC) då två trötta (alkohol) föräldrar anlände med två fullkomligt odrägliga pestar. Den ena ungen låg på golvet och skrek och då man undrade om man får ett annat bord, menade kyparen att det inte går. Då man undrade om de ur den rätt stora krogen kunde avlägsna plågan, ryckte typen på axlarna och menade att sådant är det. Som följd gick man själv iväg. Notan kan de ge åt pestarna.