Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täh! Puhuvatko Sievisten lapset enkkua????? Miksi?

Vierailija
11.12.2006 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuvansa lapsilleen englantia (vaikkei ole native speaker...) Heh, etkös muista sitä episodia! Varsinainen vitsi.

Vierailija
2/9 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jani kuulemma puhuu lastensa kanssa englantia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

puhuvansa lapsilleen englantia (vaikkei ole native speaker...) Heh, etkös muista sitä episodia! Varsinainen vitsi.

Vierailija
4/9 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Jani osaa kielen rakenteet sujuvasti, muuten tulee lapsille kivinen tie myöhemmin koulussa oppia pois kieliopillisesti väärät rakenteet.

Vierailija
5/9 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jani sievisen englanti on kaukana native speakerin tasosta. ei tee kuin karhunpalveluksen lapselleen.

Vierailija
6/9 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla voi asua koko elämänsä ja pärjätä suurimmalta osin suomen kielellä. Australian joissain osissa on muuten melko paljon suomalaisia...

Vierailija
7/9 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jani puhuu koulussa oppimaansa tönkköenlantia vajaalla kieliopilla :)

" gud moorning bois, dädi häv njuu ö veri priti woman"

Ei millään pahalla, mutta jos Jani ei puhu englantia äidinkielen veroisesti niin vahinkoa vaan tekee. Ja mun tietääkseni se on ihan vaan koulussa oppinut kielensä. Minun lapseni puhuu toisena äidinkielenään englantia ja toisena suomea (minun kanssani). Itse puhun todella erinomaista englantia, koska asumme englanninkielisessä maassa, mutta ei ole tullut mieleenikään puhua hänelle enkkua. Puhun aina suomea, koska se on tunnekieleni ja sitä osaan täydellisesti.

Vierailija
8/9 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävää tasoa, ei oli lukiossa noilla taidoilla pärjännyt. Mutta jossain lehdessä Jani kertoi lopettaneensa enkun puhumisen, jota siis puhui muutaman vuoden esikoiselle.

Vierailija
9/9 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehdessä, että vielä on vähän vaikea kommunikoida J:n poikien kanssa, koska yhteistä kieltä ei ole, pojat osaavat hänen mukaansa kyllä " hieman" englantia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme