Taivaallisin jälkiruoka jota olet eläissäsi syönyt?
Kommentit (27)
Tajusin vasta aikani voihkittuani, että koko muu pöytäseurueeni oli vaiennut tuijottamaan mun nautiskeluani... Mutta kyllä ne muutkin myönsivät, että aika hiton hyvää se oli ;-)
Vierailija:
Tajusin vasta aikani voihkittuani, että koko muu pöytäseurueeni oli vaiennut tuijottamaan mun nautiskeluani... Mutta kyllä ne muutkin myönsivät, että aika hiton hyvää se oli ;-)
Vierailija:
Paljonko painat?
Vierailija:
Koko kolmen ruokalajin menu oli täydellinen :)
Meni fiilikset, pitäkää jälkiruokanne. Snif.
Creme Brulee on parasta vielä kun " sokerikansi" oikea-oppisesti rapeaksi paahdettu ;)
tai sitten aito italialainen, italiassa nautittu tiramisu! Nam!
letut. Punasesta maidosta ja oikeaa voita paistamiseen valurautapannulla, reunat kuin pitsiä. Päälle mummon tekemää vadelmahilloa.
Siinä oli kokki/leipuri pistänyt parastaan... ah!
Vierailija:
Siellä jälkiruoka Profitteroles.
Ei mitään käryä mitä tuo on suomeksi, joku suklainen pallero-jälkkäri se on, aivan taivaallista.Tietääkö kukaan mitä tuo olisi? Vois metskata muuallakin maailmassa tuota herkkua lautaselleen..
Sanakirjasuomennos on muuten tuulihattu. Niitäkin on monenlaisia.
Siihen mieleenpainumiseen vaikuttaa varmasti aika paljon myös ympärisötekijät - ihana loma tai romanttinen ilta.
Kerran sellaiset taivaalliset liekitetyt crepekset Budapestissä mm.
syötynä SokeriJussissa. Kotona ei saanut yhtä hyvää tehtyä..
Tai siis ei tietenkään ole suomea, mutta tuolla nimellä se tunnetaan kai kaikkialla. Suomeksi ehkä lähinnä kyse on tuulihatuista, jotka on täytetty jollain vaniljahötöllä ja päällä on lämmintä suklaakastiketta.
Vierailija:
Siellä jälkiruoka Profitteroles.
Ei mitään käryä mitä tuo on suomeksi, joku suklainen pallero-jälkkäri se on, aivan taivaallista.Tietääkö kukaan mitä tuo olisi? Vois metskata muuallakin maailmassa tuota herkkua lautaselleen..
Mä teen sitä aina, kun meillä on jotkut kekkerit kotona. Maustamatonta tuorejuustoa, kermavaahtoa, valkuaisvaahtoa, sulatettua suklaata (ja jotain sokeria yms. kai kanssa, en muista ulkoa), ja sekoitus keksimurupohjan päälle ja pakkaseen. Pitää vaan muistaa ottaa se sulamaan vähintään puoli tuntia ennen tarjoamista.
Vierailija:
Nina Lincolnin suklaakakku
Parempaa en ole missään syönyt!
Onneksi muutettiin takaisin Suomeen, joten nyt joudun vain kuolaamaan netistä kuvia.
En osaa valita yhtä parasta, kun syön niin usein jälkkäreitä ja leivonnaisia. T. Herkkupeppu
Vieläkin muistan sen ihanan maun. Pitäis lähteä joskus varta vasten Helsinkiin katsomaan oliko se niin taivaallisen makuista kuin muistan ja onko heillä vielä se jälkiruokalistallaan.