Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhuuu...heinähelistimien alkuviikko...

11.12.2006 |

Hei...kuulkaas tytöt...nyt vähän lisää aktiivisuutta kirjoitteluun!

Miten teillä on pahanolon kanssa, joko alkaa helpottamaan.??

Itsellä ei ala... Heti jos maha pääsee vähäänkään tyhjentymään, niin alkaa kuvotus...Eli kokoajan saapi olla syömässä. Neuvola täti ihastuu kun menen sinne " raskauskilojeni" kanssa. No kunhan pahinaika takana ja pahaolo hellittää, niin pitää alkaa tosiaan miettimään mitä suuhunsa pistää!

Jee--- huomenna eka neuvola...toivottavasti kuuluu sydänäänet! :0)

Mut eipäs kummempia...kirjoitelkaahan kuulumisia...vaikka ette kehtaisikkaan!!! :0)

t.sadetar,eppu8+4 ja tyttö03

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt näin kuitenkin teen. Viikkoja kasassa tasan 10 ja perheestä löytyy tytöt 02 ja 05, niin ja aviomies. Olen kyllä lueskellut teidän juttuja, mutta jotenkin en vain ole saanut itsestäni irti, että olisin kirjoittanutkin vielä. =)

Minulla oli eka neuvola toissa viikolla ja tulihan sieltä taas iso läjä kaikenlaisia lippulappuja yms. Niitä oli kyllä taasen ihan kiva lueskellakin. Minulla pahoinvointi on helpottanut aika lailla. Kahvia, enkä teetä kyllä voi vieläkään juoda ja esim. valkosipulin tuoksu on aivan järkyttävä! ;) Turvotusta taitaa minullakin olla, ainakin sormissa. Paino oli viime neuvola käynnillä tippunut, aivan kuten aikaisemmissakin raskauksissa. Eiköhän se kuitenkin taas nouse aika lailla, mikäli käy kuten aikaisemmilla kerroillakin. Yritän kyllä nyt tosissani herkutella kevyemmin...

Meillä on tässä lähipiirissä vauvojen kohdalla tapahtunut kaikenlaista ikävää ja jotenkin on alkanut itseänikin enemmän mietityttämään tämän meidän masuasukin vointi. Aiemmin en ole hirmuisesti tällaista ajatellut, mutta nyt on tullut surullisia juttuja niin lähelle. :(

Mutta, oikein, oikein ihanaa tiistaita kaikille!!!!

Vierailija
2/37 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa tiistaita!

Ihan ensiksi pakko huomioida tuo Jontun viesti...mun mielestä kannattaa varoa nostoja, 30 kiloa on aika paljon. Vaikka lapsi olisikin terve, kohdunsuu voi silti aueta, jos hirveästi nostelee? varsinkin jo keskiraskaudessa. Riskeerata ei kannata.

Teen itsekin raskasta työtä, ja kyllä mua on ainakin varoitettu repimästä raskauden aikana, vaikka teen työtä 7 pv viikossa säännöllisesti.

Tämä päivä on mennyt enimmäkseen tien päällä, meidän tilan asioita hoidellessa, mutta ihan ok olo, ei ihmeesti väsytä tänään. Kohta pitää taas mennä työn kimppuun, joten palaillaan taas joku päivä...

Voikaa hyvin!

vauvakka ja vaavi 10+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt heinäkuisten esittelypinoa, joten laitan esittelyä tänne. Ja olisi mukavaa jos huolitte minut vielä joukkoonne odottajiin :)

Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäistä lasta odotellaan. Takana on vuonna 04 alkuraskauden keskenmeno ja nyt kesäkuussa 06 tuulimunaraskaus. Nyt tärppäsi ensimmäisestä clomikierrosta ja eilen alkuraskauden ultrassa vahvistuivat viikot 6+6. Lasketuksi ajaksi määrittyi 31.7. Olo on vieläkin hieman epätodellinen, vaikka sydämen syke siellä varmistuikin. Minulla oli viime viikolla vuotoa, joka johtuu kohdussa olevasta verihyytymästä. Lääkärin mukaan se saattaa vuotaa vielä lisää, joten siitä ei ole syytä säikähtää. Tosi helppoa! :)

Olisi mukavaa päästä vaihtamaan ajatuksia samoilla viikoilla menevien kanssa, vaikka minä tosin taidan olla täältä viimeisimmästä päästä.

DreamOne ja " nappula" 7+0

Vierailija
4/37 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juurikaan ehtinyt käydä täällä edes kääntymässä pariin viikkoon. Toisaalta viimeiseen viikkoon ei ole juuri ollut haluakaan. Viikko sitten alkoi runsas vuoto, joka nyt vasta on lopuillaan. Mieli on ollut todella maassa enkä tiedä kuinka jaksan eteenpäin. Itku on ollut herkässä, mutta työ on ollut paras lääke tällä hetkellä.

Ylihuomenna on ultra, mutta kyllä olen kaikki toiveet jo haudannut. Toiveeni on nyt vaan, että asiaa ryhdyttäisiin tutkimaan, en usko että jaksan enää kauhean montaa uutta keskenmenoa.

Oikein hyvää jatkoa teille kaikille muille ja mukavaa matkaa kohti ensi kesää!

Iksu

Vierailija
5/37 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole jaksanut aikoihin kirjoitella enkä edes lukea näitä pinoja niin tiiviisti. Pahoinvointi on ollut todella totaalista. Nyt tuntuisi, että alkaisi helpottamaan, ainakin makea alkaa maistumaan :o) Mikäs sen mukavempaa näin joulun alla! Tähän asti en ole makeaa voinut ajatellakaan, vaikka sokerihiiri olenkin. Mutta paino oli kuitenkin noussut eiliseen neuvolaan jo kolme kiloa, pahoinvoinnin takia on täytynyt syödä USEIN. Neuvolassa oli vain papereiden täyttöä. Ei kuunnellut sydänääniä enkä saanut mitään esitteitä. Nyt sitten neuvolan mukaan la olisi 13.7. eli mulla on jo tähän mennessä kolme la päivää eli 13.-15.7. Verinäytteetkään ei onnistuneet, joten labraan täytyy sen takia mennä. Np-ultraan sain ajan, se on 2.1. ja siitä muistaakseni sitten lasketaan se " virallinen" laskettuaika. Mutta seuraava, eli lääkärineuvola, pitää itse muistaa varata.

Tässä pikaisesti meidän kuulumisia. Hyvää odotusta kaikille!

marrasfantti 9+3 ja poju 1v.

PS. kiitokset kaikille jotka viime kirjoitukseni jälkeen kertoivat, että tuntemukseni tätä raskautta kohtaan ovat ihan normaaleja!

Vierailija
6/37 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokone ei oikein töissä toiminut, niin ei päässyt päivällä kirjoittelemaan. Käytiin pojan kanssa kirjastossa pikaisesti. löysin yhden Ilkka Remeksen luettavaksi. Jos vielä löytäis aikaa ja energiaa, ehkä sit joulun pyhinä kun on pitkä loma.

Olo ihan jees. tänään ei ole ollut huono olo ollenkaan. maha vaan tuntuu turvonneelta. Paino ahdistaa ihan hirveästi. kiloja ei ole tullut lisää, mutta vanhat kilot häiritsee. Ei tarvi kun muutama kilo varmaan lihota, niin alkaa selkä oireilemaan. Esikoisen kanssa painoin tosiaan näin paljon vasta viikolla 30. Silloin oli jo hankalaa. Ei tässä nyt mitään diettiä aloiteta, mutta pakko katsoa mitä syön. Onneksi en ole koskaan ollut suklaan perään. Esikoisen aikana teki mieli jäätelöä, mutta nyt ei tee mieli ollenkaan.

7+4

Vierailija
7/37 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iloiseen joukkoon:) Kolmatta odottelen, esikoinen syntyi 03 ja kakkonen 04. Pahoinvoinnista kärsin minäkin, jopa enemmän kuin edellisissä raskauksissa. Olen nyt viikon ajan syönyt apteekista löytämääni raskaus-inkivääri -valmistetta ja todennut sen todella auttavan vähän hallitsemaan tätä iltapainoitteista etomista.

Neuvolaan en ole vielä ollut edes yhteydessä. Koskas sitä pitikään viimeistään käydä äitiysneuvolassa? Pari viikkoa sitten tuli tihkutteluvuotoa jonkin verran ja pelkäsin sen merkitsevän keskenmenoa. Ilmeisesti selvisin säikähdyksellä, koska nyt vuotoa ei ole ollut. Onko muilla ollut vuotoa tai muita ongelmia näin alkuraskaudessa?

Vierailija
8/37 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....heinämammojen joukkoon.

Täällä odotellaan esikoista. Itse oon -76 ja mies on -70. Lasta on toivottu ja yritetty puoltoista vuotta. Nyt sitten on onni potkinut. La olis laskureitten mukaan 5.7.2007. Paha olo (lähinnä kuvotus) alkaa tässä pikku hiljaa ilmeisesti helpottamaan kun nälän tunnekin on palannut elämään. Painoo onki tippunu tässä alun aikana n. 4kg kun ei vaan oo maistunu ruoka ja väkisin on ne vähätki pitäny syyvä. Meillä ois neuvola 22.12., jossa kuunnellaan sydänääniä ja sit 28.12. aika naikkarille np-ultraan eli siellä sit varmaan selvii missä viikoissa oikeesti mennään.

rv 7+6

Vierailija
9/37 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pahoittelut Iksulle keskenmenosta. Tiedän kokemuksesta miltä se tuntuu. Monesko keskenmeno sinulla oli (jos käyt vielä lukemassa edes näitä?)? Valitettavasti asia menee niiin, että keskenmenon syitä aletaan tutkia vasta kolmen keskenmenon jälkeen, koska keskenmenot ovat niin yleisiä nykyään. Eikä niihin silloinkaan löydy läheskään aina syytä, mistä johtuvat. Itsellä on takana kaksi perättäistä keskenmenoa, eikä siis yhtään elävää lasta. Joten saa nyt nähdä kuinka tämä raskaus etenee...

Tänään kävin ekassa neuvolassa. Eipä siellä paljoo mitään tehty, punnittiin, otettiin verta ja harjoteltiin purkkiin pissimistä.. siitä tosiaan en tykkää! =] neuvolatäti oli mukava, antoi esitteitä (osa oli kylläkin samoja mitä olen aiemmissa raskauksissakin saanut, mutta oli myös pari uutta) ja jutteli niitä näitä.. Ja näillä näkymin 2.1. olis lääkärineuvola (jos raskaus etenee niin pitkälle) ja luultavasti samalla viikolla tai seuraavalla np-ultra. Näkee nyt kun ne tuolta keskussairaalasta lähettävät ajanvarauslapun. Ja jos siel huomataankin ultrassa että raskaus on pidemmällä kuin nyt epäillään, niin sit niitä kokeita ei voi enää ottaa..

Niin, ja selvis sekin että ei oo hammaslekurin tarkistukselle estettä, mut puuduttaa ei mielellään sais.. =] mut en nyt vielä tilaa hampulekuria, kun ei hampaat vielä ainakaan vaivaa...

Mut nyt nukkumaan.. =]

jonttu rv 8+0 (tai 11+ jotain)

Vierailija
10/37 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ensin ne hyvät :) Eli tänään oltiin alkuraskauden ultrassa, ja siellä kaikki mainiosti! Sydän jyskytti tuhatta ja sataa ja kaveri oli ihan viikkojensa kokoinen 7+0 :) Eli laskettu aika nyt sitten varmistui - 31.7.07. Päivää aikaisemmin luulin sen itse aluksi olevan.. Mutta samapa tuo :)

Eli DreamOne: tismalleen samoilla päivillä mennään! :)

Ja mulla kun on ollut tuota vuotoa ja niitä kipuja (kovempia ja erilaisia kuin esikoisesta), niin pelkäsin jo pahinta.. Keskenmenollakin kun on kerran jo v. 2002 viety.. Mutta nyt kaikki kuitenkin vielä ok :)

Näiden vuotojen ym. vuoksi en ole täälläkään kauhean aktiivisesti vielä uskaltanut jutskailla, koska on se pelko persiissä hieman kyhjötellyt.. Mutta nyt voi hieman helpommin jo hengittää, joten uskaltaa tännekin taas vähän kirjoitella :)

Ja sitten niitä huonompia uutisia.. Minä kun luulin säilyväni pahoinvoinnilta, koska en ole muutenkaan herkästi pahoinvoivaa tyyppiä (esikoisesta ei mitään sen suuntaistakaan!), mutta väärässä olin!! Nyt on viimeiset 2-3 päivää ällöttänyt viimisen päälle! Oksentaa ei sentään ole tarvinnut *koputtaa puuta*, mutta ruokaa ei kylläkään mene alas.. Mandariinit on ainoita, mitä pystyn syömään! Niin ja minttupuffet jäätelö! Siitä ei tullut huono olo! Ou gaad.. Toivottavasti ei viikkotolkulla jatku! Tää on *erseestä tällanen! :D

Mutta nyt unille ja ällötystä karkottamaan :)

Milea + töhkis 7+0

Vierailija
11/37 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iksulle syvät pahoittelut keskenmenosta.. :( Jaksuja!!

Vierailija
12/37 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikki uudet mukaan. Meidän esittelylista on tainnut tosiaan tippua kauas. Sellainen kuitenkin on todistetusti olemassa.

DreamOne mullakin on takana 2 km:a, " vaikka meidän suvussa ei sellaisia ole" . Rankkoja kokemuksia, joita ei kenellekään toivo,. Epäreilua kun ensin annetaan lupaus ja sitten viedään. Minulla kuitenkin on 2 poikaa ja nyt ainakin ultran mukaan uusi masuvauva, jonka sydän sykkii.

IKsu07 voimahali sinulle. Toivon sydämmestäni että pääset tutkimuksiin. Vaikka takana siis vasta 2km niin ilmoitun jo miehelle, että jos tämäkin onnistuu niin en halua enää yrittää. Pää hajoaa, kun koko ajan pelkää ja odottaa pahinta.

Yritän motivoida itseäni kestämään pahoinvointia todistelemalla, että pahoin vointi on vain merkki vauvan ja istukan kasvusta. Mulle on tullut painoa +5kg! Ihan kamalaa. Pakko on vain syödä tai pahaolo on kestämätön. Mulla on tai siis tulee raskausdiabetes ja senkin takia pitäs painon suhteen olla tosi tarkka. Viime raskaudessa ei mulle tullut kiloakaan lisää.

Pullea Vompatti rv 7+5 pojat 03&05

Vierailija
13/37 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Iksulle. Ja voimia!

Olossa ei periaatteessa mitään valittamista. Tuntuu, et joinain päivinä kaikki oireet on kadonneet. Siksi vähän pelottaa, et onko tässä ihan oikeasti edes raskaana. Yleensä syön 4-5 porkkanaa päivässä, tänään tuli sellainen olo aamulla, etten voi edes kuoria porkkanaa.

Näin unta, että ultrassa näkyikin kaksi vauvaa! Ne oli enemmän sellaisia Smiley face' jä :-S Aamulla heräsin ihan paniikissa, että entäs jos tulisikin kaksoset. olisin ihan lirissä. yksin kuitenkin olen tätä pikkuista hoitamassa ja hankkimassa.

7+5

Vierailija
14/37 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös uusi täällä (ilmoittauduin kuitenkin kun pinoa koottiin).

Meillä iltatähti rv. 8+0 ja kovasti odotellaan tytön -97 ja pojan -99 joukkoon uutta tulokasta. Eilen käytiin ensimmäisessä yksityisessä ultrassa (rv 7+6, ultran mukaan 8+1) ja lausuntona oli " yksi elävä sikiö" . Mielestäni se oli mukavasti sanottu, tosiaan olisihan niitä voinut olla vaikka kaksikin. Todella rauhoittavaa, että kaikki oli niin kunnossa kuin siitä screeniltä voi päätellä.. Lääkäri sanoi kuvasta hänen muistuttavan nallekarkkia, joka onkin nyt " työnimenä" tälle tulokkaalle.

Itse olen voinut todella pahoin muutaman mennyttä viikkoa, en ole pönttöä joutunut halimaan, mutta muistelen ed.raskauksista, että olo helpotti sen jälkeen, eli tiedä sitten kumpi parempi. Todella tarkkaan pitää valikoida mikä menee alas. Lämmin ruoka alkaa menemään vasta klo 11 aikaan aamupäivällä ja sekin tosi valikoitu sortti mitä voi ajatellakaan.

Kerroimme eilen lapsille uudesta tulokkaasta ja keksimme aika kivan tavan kertoa: Ostin tiimarista nahkanauhaa ja puuhelmiä. Tein kaikille omat rannekorut joissa oli 5 helmeä nahkanaruun pujotettuna. Kerrottiin, että meillä on nyt tälläinen arvausleikki, jossa kaikki 4 perheenjäsentä saa samanlaiset korut. Ja sitten lasten tuli arvata, mitä nämä 5 helmeä tarkoittaa. Meidän tyttö arvasi ensin, että " näitä on 5, koska meitä on neljä ja meille tulee KISSA" . Meitä kovasti nauratti, mutta seuraava arvaus oli " näitä on 5 koska meitä on neljä ja äiti on RASKAANA" . No sieltähän se oikea arvaus tuli ja meillä oli hauskaa. Lapset olivat ihan innoissaan koko illan. Sovittiin vielä, että pidetään asia toistaiseksi perheen sisällä ja vasta 12 viikon jälkeen kerrotaan muille sukulaisille jne. Kivaa, kun on perheen kesken " salaisuus" , lapsistakin se oli jännää. Kaikki siis pitävät edelleen näitä koruja kädessään.

Tälläisiä tänään keskiviikkona oli ajatuksia teille jaettavana :).

t. Sushi

Vierailija
15/37 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi vaan kaikki, eipä tullu käytyyn täällä ku oon taistellu pahaa oloa vastaan... toivottavasti tänään selviän töihin..

maanantaina oli aamuvuoro ja olo oli tosi kehno, maha kiersi ja yhtäkkiä katosi värit naamasta, onneksi pääsin pujahtamaan vessaan.. vissii sokerit alhaalla tai jotain pastilli auttoi. Sit kotona ruokaa syödessä tuliki taas pönttö tutuksi.. onneksi mul on yleensä iltavuoroja..vaikka pahaolo onki melkein 24h mut aamut on pahimmat.

Maanantaina oli myös mun eka neuvola :) sain uuden la:n 14.7.07 (kuukautisista) ja otettiin hemppari (oli ihmeen hyvä 125), pituus ja paino ja hirveet kuulustelut taudeista ym. harmi vaan ettei isän suvun taudeista oo tietoo ku se on ottolapsi...ties mitä kauheuksia siellä on. Papereita allekirjotin vinonpinon ja esitteissä löytyy. Verikokeitta ei terkkari onnistunut multa saamaan ;) (jännitti nii et suonet hävisi) joten labraan ens viikolla. Ultra tulee vkolla 1-2 ja lekuri heti ku saa ajan sieltä (pieni kylä ja yksi kiireinen lääkäri vain).

toivon ja rukoilen et tää pahoinvointi loppuis ja pääsis " nauttimaan" joulusta ja elämästä yleensä... inhottavaa ku pitää kokoajan miettii et uskallanko syödä tota ja tota..tseppiä kanssakärsijöillle!

millaste 9+4

Vierailija
16/37 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iksulle suurensuuret pahoittelut keskenmenosta :/ Voimia.

--

Meillä oli tänään iloinen päivä: aamulla oli neuvola, jossa siis otettiin pissanäyte (puhdas), verikokeita, hemppa (135!), verenpaine 130/82. Sitten saatiin kaikkia ihania lappuja, joita luen silmät kiiluen :D

Ja sitten tattadaa! Tunti sitten oli ULTRA! Voi veljet miten pikkusen sydän tilpotti ja vielä vilkutti ja pyllisteli taitavasti. Laskettu aika siirtyi kahdella päivällä taaksepäin kun vauva oli suurempi kuin luultiin (27,3 mm, iso ku mikä :D) Olen kyllä ovuloinut tosi aikaisin tuosta hedelmöittymiskierrosta, kierto olisi ollut periaatteessa 27, JOS ne menkat olis alkaneet :) Saatiin kuvakin vauvasta, raukka näyttää ihan maapähkinältä. Maailman ihanimmalta maapähkinältä tosin <3

Toisaalta ultra synnytti uusia ajatuksia ja epäilyksiä, " mitä jos se onkin tosi sairas" , " mitä jos se kuolee heti nyt ultran jälkeen" jne jne jne. Odotan tuota rv 12 rajapyykkiä kuin kuuta nousevaa! Toisaalta kaikki näyttää olevan hyvin nyt, ei ole ollut vuotoja eikä mitään erikoista, ei kai tässä siis mitään erityistä hätää ole?

Oksettaa ihan äärettömän paljon, mutta ei haittaa! Taidan lähteä päiväunille :)

Terkuin, Weatherby rv 9+4

Vierailija
17/37 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei taasen mitään ihmeempiä kuulu. Väsymys on jo vähän välillä helpottanut ja oon jaksanut jopa siivoilla vähän enemmän taas verrattuna viimeaikoihin. Huonoaoloa edelleen on ja oksuumassa saan käydä melkein päivittäin ei onneksi ihan joka ;-).

Joulupaketit on kaikki hankittu ja talon ulkopuolelle menevät on jo paketoitukkin nyt pitäis vaan jaksaa vielä paketoida oman perheen paketit.

On kyllä melkoista säätöä ettei lapset vaan nää niitä. Meillä tulee vaatehuoneessa seinä vastaan jo heti kun oven avaa ja siinä on semmoinen lakanaviritelmä et ei kaikki loista heti kun oven avaa.

Tänään viedään muksut muutamaksi tunniksi mummille hoitoon ja saadaan kummatkin vähän hengähtää miehen kanssa. Mummi ei vielä tiedä tästä uudesta tulokkaasta ja yritän asian vielä pitää salassa jonkin aikaa. Äitini salassapitotaidot eivät ole nääs kovin hyvät olleet ainakaan edellisissä odotuksissa. Ja sit mulla on vähän semmoinen kutina et en tiedä onko ollenkaan tyytyväinenet taas pukataan uutta muksua maailmaan. Tai äitini on monesti sanonut et eiköhän nää muksut jo riitä jo tokasta lapsenlapsesta lähtien ja noita olevia lapsia nyt siis kolme.

Mut muuten jaksamista kaikille tasapuolisesti ja kyl tää tästä pikkuhiljaa...

annim ja pallero 9+6

Vierailija
18/37 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan kamalaa, kun mikään ruoka ei maistu ja kuitenkin on koko ajan pakko syödä jotain, että pystyy edes johonkin. Tämä vissiin pahenee ainakin mun kohdalla joka raskaudessa.

Vuodosta joku kyseli. Mun osaltahan kävi niin, että vuotoa tuli solkenaan, mutta olikin kyse kaksosraskaudesta. Toinen siis tuli pois, hieman oli jäänyt kuitenkin ylimääräistä hyytymää istukan taakse. Se voi siis tulla pois jossain vaiheessa. Mä voin vaan kuvitella, mikä paniikki mulle iskee jos jotain vielä tulee ulos. Nytkin vessassa käydessä on usein ihan harhaluuloinen olo ja on pakko tarkistaa ettei verta näy.

Ultrassa huomasivat muuten kystan toisessa munanjohtimessa, lääkäriä lainatakseni " ei mikään ihan pieni" . Nehän on usemmiten ihan vaarattomia ja lähtee itekseen pois. Silti sekin vaivaa, ainakin seuraavaan ultraan asti. Mua jotenkin hirvittää se np-ultra, jos taas hälyyttää niin... On ihan totta, että keskenmenojen jälkeen sitä ei uskalla hengähtää. Musta tuntuu kans, et jos nyt sattuu jotain, niin lapsiluku on ehdottomasti täysi, pelko on liian suuri.

Mun ei ole tarvinnut edes kenellekään kertoa, kun tosi moni on jo arvannut että raskaana ollaan. Tällä kertaa kovin moni ei ole kyllä heti innoissaan onnitellut, koska mun raskaustaustalla on ollut lähinnä vain ongelmia. Maha kyllä kasvaa jo vauhdilla vaikka pieni papuhan siellä sisällä vaan on.

Joo, sunnuntaina pitäis suunnata Malagaan, ei siellä kauheen lämmin ole ja satanutkin on. Mutta ei haittaa mua, ilmanen matka, pari hyvää kirjaa ja mies lasten kanssa kotona. Mä vaan lepään ja lepään!!!

Helpa + pojat 6v ja 1v sekä Sissi 7+2

Vierailija
19/37 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaipäivää vaa kaikille heiniksille :) Minulla onkin tänään vapaapäivä, joten tiedossa kampaajareissua ja loppujen joululahjojen ostoa. Ihan mukavaa.

sannamarjo, sonteri ja Sushi: Kiva kun tulette myöskin uutena mukaan niin ei tarvitse olla ihan ypönä täällä minunkaan kun nyt vasta uskaltauduin helistimiin mukaan.

Vompatti: Meidänkään suvussa ei ole tällaisia epäonnisia tapahtumia kuin minulla ja se tuntuu välillä niin inhottavalta kun kaikki päivittelevät että miten nyt noin kun ei meillä kenellekään ole noin käynyt. Olen yrittänyt siinä olla urhea ja sanoa vaan, että voi kun en tiedä. Hyväähän kaikki tarkoittavat, mutta se tuntuu välillä niin pahalta. Jospa tällä kertaa meidänkin sukuun saataisiin tällainen ilonpilkahdus :) Mukavaa, että teille on kuitenkin kaksi vilperttiä suotu ja nyt uusi vaaveli tulossa :)

Milea: Oi kuinka ihanaa että ollaan täsmälleen samoilla viikoilla! Huippujuttu! Voidaan vertailla päiväkohtaisia kokemuksia, hih :) Ja onnea sinullekin hienoista ultranäkymistä! Minullakin on ollut vuotoa, joten aika samoja kokemuksia meillä. Mutta minulla se johtuu hematoomasta, joka vuotelee. Lääkärin mukaan vaaratonta, mutta säikäyttävää. Saatiinko sinulla vuotojen syytä selville? Koitahan pärjäillä niiden vointien kanssa, minulla ei onneksi kertaakaan ole vielä oksupoksu pönttöön asti tullut.

Iksu: Olen pahoillani ikävästä kokemuksestasi. Tiedän miltä sinusta tuntuu. Toipuminen vie aikaa, mutta kyllä elämä alkaa pikkuhiljaa voittaa. Sure nyt niin paljon kuin sinusta tuntuu ja itke. Se helpottaa. Ja sitten vaan nenu kohti uusia asioita! :)

Sushi: Ai kun kiva tapa kertoa lapsille että vaavi on tulossa! Minun ei tuollaisia tarvitse vielä miettiä, ensimmäistä kun tässä odotellaan. Mutta ehkä sitten toivottavasti joskus tulevaisuudessa!

millaste: Voimia sinullekin pahoinvoinnin keskellä, ikävää!

weatherby: Onnea onnea ihanista ultranäkymistä! Aika isohan se teidän pikkuinen siellä jo on! Kaksi kertaa isompi kuin täällä. Ei teillä varmasti mitään hätää ole, kun syke on nähty ja sikiö siellä köllöttelee. Jopa minulle, jolla on on ollut vuotoa, lääkäri sanoi varmuudeksi 95 %, eli todella hyvin. Sinulla on kuitenkin ollut kaikki hyvin. Koita rentoutua ja nauttia olotilasta :)

Helpa: Ikävää, että menetitte toisen pikkuisen. Mutta onneksi toinen vielä jäi ja kasvaa siellä hyvää vauhtia! Varmasti on harhaluuloinen olo vessassa käydessä. Minulla on ollut tosi runsasta valkovuotoa ja joka lurahduksella olen varma että vuoto alkoi. Ja niinhän se viikko sitten alkoi, mutta onneksi on siis harmitonta. Kahden keskenmenon jälkeen ei voi olla muuta kuin epävarma. Minullakin oli muuten kystia ennen tätä raskautta ja hävisivät ihan itsestään. Raskaushormoni kehittää joskus kystiä, jotka ovat ihan vaarattomia. Eli niistä ei varmastikaan kannata kantaa huolta! Muuten oikein ihanaa Malagan-matkaa sinulle! Minä olen käynyt muutaman kerran manner-Espanjassa ja ihastuin välittömästi paikkaan. Malaga on todella mahtava paikka ja ne kaikki kliseiset turistikohteet siinä ympärillä, Torre, Sol yms. Mainettaan parempia paikkoja!

Omaa naperoista: Olo on todella hyvä, paitsi väsymys on armoton. Tuntuu ettei mikään päiväuni- tai yöunimäärä riitä. Pitäisi varmaan ulkoilla enemmän, niin olisi pirteämpi. Ruoka on maistunut ihan hyvin, tosin syönnin jälkeen aina hetken kuvottaa. Mutta oksua ei ole tullut, onneksi! Eilen työkaverini joka tietää raskaudestani sanoi että minä ihan hehkun. Minusta se oli kauniisti sanottu! Mielellään sitä hehkuukin, sen verran ainutlaatuinen asia on kyseessä. Varsinkin meidän perheessä! :)

Mukavaa päivänjatkoa, tämä tyttö lähtee laittamaan väriä tukkaan!

DreamOne ja nappula 7+2

Vierailija
20/37 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös pahoinvointi jatkuu, mutta välillä on helpompaa, mutta toisaalta välillä on tosi kamalaa. eilenkin oli ongelmia tehä leipää ees kun oksetti niin että meinasi koko ajan tulla.

paremmin kuitenkin voi jo syödä ja mulla paino on vain vähän laskennut, mutta ei onneksi noussut.

ultra aikakin tuli kättärille. se on 4.1. jeejee ja sit neuvola lääkäri 8.1., että vuoden alussa onkin kiirusta.

alamasussa nippailee välillä ja liitokset jo nyt paukkuu ja narisee. tästä se vasta lähtee.

jouluostokset tehty lähestulkoon. vielä pitäs lähteä yhdelle ostosreissulle, mutta eilenkin oli hankalaa kun huimas niin.

nyt menen laittaa ruokaa ennen kun vien esikoisen puheterapiaan. ja uuen auton kokeiluun pitäs lähteä.

liipe ja ötökkä rv 9+6