Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko paska?

Vierailija
02.07.2023 |

Mun puoliso on tällä hetkellä masentunut. Syö masennuslääkkeitä, jotka mielestäni vaan pahentavat masennusta.

Masennuksen takia parisuhteemme on erittäin kuollut. Ei läheisyyttä, ei haleja/pusuja entiseen tapaan seksiä oli viimeeksi 3kk sitten ja sitä edellinen 9kk sitten. Hän ei jaksa/halua tehdä mitään. Hän käy kävelyillä, mutta ei halua minua mukaan. Yhteisillä kauppareissulla ei puhu mitään. Nukkuu paljon.

Olenko paha ihminen kun harkitsen eroa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Kuinka kauan hän on sairastanut? Ottaako vastuuta toipumisestaan?

Vierailija
2/4 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Minä en varmaan jaksaisi, jos lääkitys ja terapia eivät toisi mitään parannusta. Olisin siis myös se paska - ainakin toisten mielestä - mutta jättäisin hänet silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Masennyspotilas usein sairastuttaa myös läheiset, kun voimat loppuu pitää kaikesta yhteisestä itse huolta, eikä saa mitään takasin. Laskee huomattavasti puolison elämänlaatua. Nyt se happimaski ensin itselle ja uutta matoa koukkuun. Mä kattelin jotain vastaavaa n. 10 v, siinä toivossa et joskus palattaisiin entiseen normaalitilaan. No yllättäen entinen ei enää palaa ja käteen jäi vaan kaihertava katkeruus siitä et hukkasin niin suuren osan elämästäni tähän.

Tsemiä, kyllä se kirpasee ja tulee huono ihminen-olo pitkäksi aikaa kun hylkää toisen silloin kun se on heikoilla, mut ennuste ei oo hyvä. Kyllä ne kaikki tunteet, myös huonommuuden tunne, menee ohi

Vierailija
4/4 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole paha ihminen. Sun on pakko pitää huolta omasta jaksamisesta, jotta et oo kohta itsekin masentunut. Ei ole minkäänlaista kokemusta mulla masennuksesta, mut voisin kuvitella että on viimeisimpiä sairauksia mitä kenellekään toivoisi. Oisko tähän jotain hyvää vertaistukiryhmää, varmaan moni pohtii samoja asioita? Tsemppiä sinulle parhaan ratkaisun löytämiseen <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme