Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa mahdollisimman lisäaineettomia karkkeja?

Vierailija
02.07.2023 |

Tiedetään, että kaikista paras vaihtoehto olisi tietysti olla syömättä karkkia ollenkaan. Ihminen pärjäisi kyllä ilmankin, mutta koska sitä nyt tulee silti ostettua, voi olla fiksua edes miettiä minkälaisia karkkeja ostaa. Sokeri ei pelota yhtä paljon kuin lukemattomat e-koodit ja rypsiöljyt jne, mutta onko täällä muita aiheeseen perehtyneitä joilla olisi jo valmiina listata niitä ns. edes vähän puhtaampia makeisia? Olen ymmärtänyt, että ainakin Pandan lakupalat olisi tässä mielessä hyviä ja että Lidlistä löytyisi tietyt hedelmäkarkit luontaisesti maustettuina. Toffeen ystävänä olen alkanut opettelemaan sen valmistusta itse, mutta en ole onnistunut saamaan siitä vielä tarpeeksi pehmeää. Muuten kyllä kivaa hommaa ja kivaa kun voi kokeilla eri (luomuja) makuja. :) Limsan korvikkeeksi saa myös suositella luomumpia vaihtoehtoja, jos tulee hyviä mieleen. Esim. nuo Olvin mehu-kivennäisvedet on hyviä, mutta onko ne yhtään sen terveellisempiä kuin limsa? Nyt ei siis kiinnosta kalorit, vaan ne muut myrkyt.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruohonjuuresta saa karkkeja.

Varmaan netistäkin jostain ulkomailta voit tilata zusatsen frei biodynamiachen karkkeja.

Vierailija
2/11 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mansikka ja tonys tummasuklaa😌

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkarin salmiakki varmaan kans?

Vierailija
4/11 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolan lakut, näyttää olevan vain viisi E-koodia. Ovat lisäksi saaneet Suomen Paras -arvonimen telkkarisarjassa.

Vierailija
5/11 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakki (ihan puhdas salmiakki).

Vierailija
6/11 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilta saa kovia hedelmäkarkkeja metallirasiassa (woogie fine drops), värit on luontaisia (porkkanasta, punajuuresta jne.). Muuten puhdasta sokeria.

Vierailija
7/11 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun Makeismestari.

Just lähti Citymarketista mukaan vaniljafudgea. Olis ollut myös marmeladia ym.

Vierailija
8/11 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee nekkuja ja marmeladia itse. Näin tiedät mitä syöt

9/11 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitosuklaa on terveellisempää kuin mitkään karkit.

Tärkeää on valita maitosuklaa, jossa ei ole mitään lisämaustetta, esim. karkkimurskaa. Tai ylipäätään kannattaa tarkistaa ainesosaluettelosta, että makeuttajana on sokeri (eikä jokin glukoosi-fruktoosisiirappi tms.). Esim. tavallisissa Fazerin maitosuklaissa (Sininen ja Punainen) on vain sokeri.

Vierailija
10/11 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa lisäaineissa?

Vierailija
11/11 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjäisissä myydään itse tehtyjä karkkeja. Esim. hyviä salmiakki ja aniskarkkeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän