Kesälomaa 7 viikkoa, onko muilla? Miten pitkiä ja miksi?
Kommentit (25)
Puolisollani oli palkallisena 45 päivää, eli täydet lomat valtion palveluksessa + lomarahan vaihtopäivät.
Ihan normaalit 4 vkoa on, ja nekin olen jakanut kolmeen osaan. Mulle ois kauhistus olla edes 3 vkoa putkeen lomalla. En ole koskaan halunnut olla yhtäjaksoisesti kesälomalla, on paljon mukavampi lomalta palatessa tietää, että Vielä on kesää jäljellä ( Mamba mielessäni 😎 ).
Kaupan alalla olen, siis ihan se rivimyyjä.
Olen ollut nyt 3vkoa s.lomalla ja sitä jäljellä vielä 2vkoa. Siitä suoraan kesälomaa 5vkoa eli yht.pois töistä 10vkoa.
Normaalikesänä, kun ei sairaslomalla ole niin pidän 5-6vkoa kesälomaa ja jätän myöhemmäksi 4-5vkoa (kuntapuolen maksimit eli 38pv eli liki 8vkoa) +lomarahoista vaihdan puolet vapaaksi eli silloin liki 50pv (10vkoa) lomaa plakkarissa).
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalit 4 vkoa on, ja nekin olen jakanut kolmeen osaan. Mulle ois kauhistus olla edes 3 vkoa putkeen lomalla. En ole koskaan halunnut olla yhtäjaksoisesti kesälomalla, on paljon mukavampi lomalta palatessa tietää, että Vielä on kesää jäljellä ( Mamba mielessäni 😎 ).
Ottaisitko vastaan "opettajien lomat", jos saisit?
5 kk, koko kesälomakausi. Teen vain talvet.
Vierailija kirjoitti:
Myyjän palkoilla ei näköjään reissusta missään
Ei onneksi, tulisin hulluksi. 4vko kahdessa erässä
Kuntapuolella töissä, kesälomaa 4 vk ja 3 pv. Näitä ei saa pitää putkeen. 3 pv määrätään pidettäväksi talvella - joulun tai uudenvuoden aikaan ei saa pitää, eikä itsenäisyyspäivän tai loppiaisen tienoilla. Yksityisellä puolella oli kesälomaa 5 vk ja lomia sai pitää arkipyhienkin yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan alalla olen, siis ihan se rivimyyjä.Myyjän palkoilla ei näköjään reissusta missään
Kaikki ei edes tykkää reissata. Itsestä se on stressaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan alalla olen, siis ihan se rivimyyjä.Ottaisitko vastaan "opettajien lomat", jos saisit?
Mä en kyllä tykkäisi. Saattaa johtua siitäkin, että tapaturman vuoksi olin 10 kk saikulla, jolloin tajusin, että tarvitsen juuri niitä sosiaalisia kontakteja, joita työssäni saan. Ja toukokuussa jouduin ( pääsin ) osa-aikaeläkkeelle, joten teen vain 3 pvänä vkossa töitä, niin se on jo melkein jatkuvaa lomaa. Töissä käyn nauttimassa asiakkaitten ja työkaverien seurasta 😊
Olin aikoinaan valtiolla 3-vuorotöissä, jossa tehtiin ylipitkää työaikaa. Niinpä lomaa oli 12 viikkoa vuodessa. Sitten vaihdoin yksityiselle, jossa lomaa on normi 5 viikkoa. Ensin ajatus ahdisti. Sitten laskin, paljonko voisin pitää palkatonta 2500€/kk paremmalla palkalla. Enää ei harmittanut.
Kahdeksan viikkoa. Olen opettaja.
Sisaruksillani on kaikilla myös saman verran, ovat töissä yksityisissä firmoissa ja valtiolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan alalla olen, siis ihan se rivimyyjä.Myyjän palkoilla ei näköjään reissusta missään
En tykkää matkustaa, lentokoneella. Meillä on asuntolaina maksettu ja asuntoauto on, jos haluamme jonnekin mennä. Ei ole rahasta kiinni mun lomatoiveeni, en vain koe tarpeelliseksi olla kuukautta putkeen lomalla. Sorry siitä!
Ottaisin opettajan lomat, mutta en ammattia. Sivusta seuranneena todella rasittava työ.
Just. Näillä lomamäärillä Suomi nousuun? HUOH!!!
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin opettajan lomat, mutta en ammattia. Sivusta seuranneena todella rasittava työ.
Joku amiksen enkun ope, samoja yksinkertaisia asioita muutama tunti päivässä. Palkka 5000 kk
9 vkoa. Opettaja. Miehellä 7 vkoa. Kunnalla.