Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työvoimapula, millä alalla?

Vierailija
02.07.2023 |

Millä muulla alalla kuin terveysalalla on työvoimapula? Olen hakenut 2 vuotta kaikea kaupankassan työstä alkaen, olen merkonomi. En pääse edes haastatteluun.

Asun pk seudulla, kaksi lasta. Puhun ja kirjoitan 3 kieltä suomen lisäksi ulkomailla oli töissä 10vuotta. Neuvokaa mihin haen seuraavaksi? Hoitoalalle ei ole koulutusta ei pääse sinne eikä nivelrikon takia fyysinen työ käy.

Ikää 46 vuotta. Hallituksen leikkaukset pelottavat, olen yh.

Kommentit (209)

Vierailija
101/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin tyypillistä työttömän ulinaa.

En pysty tekemään sitä enkä tätä.

Silti pystyy nostamaan työttömyyskorvausta. Se edellyttää sitä että on työkykyinen ja työhaluinen.

En ihmettele ettei työpaikkaa löydy.

Toivottavasti kaikkia tukia leikataan siinä määrin että alkaa tulla pystymistä. Tai sitten työkyvyttömyyseläke.

Olen maisteri. Miksi minut pitäisi laittaa työkyvyttömyyseläkkeelle siksi, etten pysty fyysisesti raskaisiin töihin? Oman alani töitä pystyn tekemään.

Vierailija
102/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin tyypillistä työttömän ulinaa.

En pysty tekemään sitä enkä tätä.

Silti pystyy nostamaan työttömyyskorvausta. Se edellyttää sitä että on työkykyinen ja työhaluinen.

En ihmettele ettei työpaikkaa löydy.

Toivottavasti kaikkia tukia leikataan siinä määrin että alkaa tulla pystymistä. Tai sitten työkyvyttömyyseläke.

"Suomi on matkalla kohti konkurssia"

Mutta ei työttömien takia.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005165696.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, sinuna opettelisin kirjoittamaan. Tuo aloituksesi on niin täynnä kielioppivirheitä, että ihan pahaa tekee. Jos tuolla tavoin kirjoitat myös työhakemuksesi, niin en yhtään ihmettele, että haastattelukutsuja ei tule.

Ja toisekseen, vastaus kysymykseesi: taloushallinnon alalla. Hyvin riittää töitä merkonomeille.

Älä viisastele. Miksi takerrut epäolennaiseen?

Ei ole yhtään epäolennaista, miten työhakemuksensa kirjoittaa 🤦.

Taisin osua oikeaan..

Olet ylimielinen besserwisser. Mene muualle pätemään. Vaikka tekemään sitä taloushallintoa. Kiitos.

Ei minun tarvitse sunnuntaisin työskennellä. En ole mikään besserwisser, vastasin vain kysymykseesi ja annoin aiheellista palautetta. Jos et kestä kuulla totuutta, älä kysele.

toivottavasti en edes pääsisi samaan duuniin sun kanssa

t: ap

Ei pelkoa siitä 😅. Meidän työpaikalla vaaditaan työntekijöitä erinomaista suomen kirjallista ja suullista osaamista.

Havaitsen kielioppivirheen! Meidän työpaikallaMME vaaditaan!

Ei tuo ole kielioppivirhe. Kertaahan oppisi 😅.

Kielitoimisto on kanssasi erimielinen. www.kielitoimistonohjepankki.fi/haku/possessiivisuffiksit/ohje/489

Huoh... Ei ole. Opettele lukemaan ja kertaa oppisi:

"Yleiskielen omistus- ja kuuluvuussuhteen ilmauksissa käytetään tavallisesti omistusliitettä:meidänomaisuutemme,teidäntapauksessanne. Kuitenkin puhuttaessa perheestä tai muusta vastaavasta yhteisöstä sopii tunnesävytteiseen tyyliin myös omistusliitteetön ilmaustyyppimeidän perhe.

Meidän perhe-tyyppisissä monikon 1. ja 2. persoonan ilmauksissa ei välttämättä tarvita omistusliitettä. Tällöin ilmaistaan läheistä kuulumista perheeseen tai muuhun vastaavaan yhteisöön tuttavallisessa, puheenomaisessa tai tunnesävytteisessä tyylissä."

http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/592

Vierailija
104/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakisin puhelinasiakaspalveluun. Palkka ei ole ihmeellinen, mutta työ on aika vakaata ja ainakin palkka juoksee.

Valitettavasti merkonomina taistelet samoista töistä tradenomien kanssa joten siltä osin näkymät ovat aika huonot.

olen hakenut ja olin haastattelussa, en päässyt. brutto 1700 e kk.mulla vuokra 900 e ja 2 lasta.

Sitten ei auta kuin muuttaa halvempaan tai hakea asumistukea. Jos on jo vanhempi, ollut pidemmän aikaa työttömänä ja työtarjouksia ei satele niin ottaisin itse alkuhätään vaikka sen pienipalkkaisen työn. Valitettavasti ilman spesiaalia osaamista mitään 3000eur palkkaa maksavaa työtä tuskin putoaa taivaasta.

En halua olla ilkeä tai kettuilla mutta nyt täytyy tunnistaa realiteetit ja miettiä hyvin avoimin mielin millaista työtä voisi edes periaatteessa sopia tekemään. Siitä sitten helpompi vaihtaa toisiin tehtäviin tulevaisuudessa.

En ole ap, mutta eikö tuo todennäköisesti tarkoita muuttamista pienelle ja halvalle paikkakunnalle? 900 euron vuokra ei vaikuta isoimmissa kaupungeissa kohtuuttomalta vuokralta kolmelle henkilölle.

Itse asun keskisuuressa kaupungissa, eikä täälläkään merkittävästi halvemmalla pääse kuin ns. slummialueiksi profiloituneissa kaupunginosissa.

Jos tyyppi on pitkäaikaistyötön ja sellaisena tulee todennäköisesti myös pysymään, niin mitä väliä?

Vierailija
105/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, sinuna opettelisin kirjoittamaan. Tuo aloituksesi on niin täynnä kielioppivirheitä, että ihan pahaa tekee. Jos tuolla tavoin kirjoitat myös työhakemuksesi, niin en yhtään ihmettele, että haastattelukutsuja ei tule.

Ja toisekseen, vastaus kysymykseesi: taloushallinnon alalla. Hyvin riittää töitä merkonomeille.

Taisin osua oikeaan..

Olet ylimielinen besserwisser. Mene muualle pätemään. Vaikka tekemään sitä taloushallintoa. Kiitos.

Ei minun tarvitse sunnuntaisin työskennellä. En ole mikään besserwisser, vastasin vain kysymykseesi ja annoin aiheellista palautetta. Jos et kestä kuulla totuutta, älä kysele.

toivottavasti en edes pääsisi samaan duuniin sun kanssa

Ei pelkoa siitä 😅. Meidän työpaikalla vaaditaan työntekijöitä erinomaista suomen kirjallista ja suullista osaamista.

Havaitsen kielioppivirheen! Meidän työpaikallaMME vaaditaan!

Ei tuo ole kielioppivirhe. Kertaahan oppisi 😅.

Kielitoimisto on kanssasi erimielinen. www.kielitoimistonohjepankki.fi/haku/possessiivisuffiksit/ohje/489

Huoh... Ei ole. Opettele lukemaan ja kertaa oppisi:

"Yleiskielen omistus- ja kuuluvuussuhteen ilmauksissa käytetään tavallisesti omistusliitettä:meidänomaisuutemme,teidäntapauksessanne. Kuitenkin puhuttaessa perheestä tai muusta vastaavasta yhteisöstä sopii tunnesävytteiseen tyyliin myös omistusliitteetön ilmaustyyppimeidän perhe.

Meidän perhe-tyyppisissä monikon 1. ja 2. persoonan ilmauksissa ei välttämättä tarvita omistusliitettä. Tällöin ilmaistaan läheistä kuulumista perheeseen tai muuhun vastaavaan yhteisöön tuttavallisessa, puheenomaisessa tai tunnesävytteisessä tyylissä."

http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/592

Liittämiset näköjään sotki jostain syystä lainauksen, mutta eiköhän selvää saa.

Vierailija
106/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla käytetään aina avoimia työpaikkailmoituksia omituisesti ähäkuttina ja todisteena työvoimapulasta.

Siis että jos jossain on auki postinkantajan ja ikkunanpesijän paikka, niin se tarkoittaa sitä, että postinkantajista ja ikkunanpesijöistä on ihan hirveä pula, ja niihin töihin pääsee ihan vain hakemalla. Jos joku harmittelee että miksi en pääse edes haastatteluihin, niin joku laittaa linkin ilmoitukseen jossa haetaan koulunkäyntiavustajaa Keravalla ja sanoo, että et ole laiskuri varmaan tätäkään paikkaa viitsinyt hakea, niih.

Vaikka käytännössä noihin olisikin sata hakijaa per paikka, ja ilmoituksessa lukisi että täytyy olla ajokortti, variksenpelättimen tutkinto ja viisi vuotta kokemusta twerkkauksesta.

Vierailija
107/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakisin puhelinasiakaspalveluun. Palkka ei ole ihmeellinen, mutta työ on aika vakaata ja ainakin palkka juoksee.

Valitettavasti merkonomina taistelet samoista töistä tradenomien kanssa joten siltä osin näkymät ovat aika huonot.

olen hakenut ja olin haastattelussa, en päässyt. brutto 1700 e kk.mulla vuokra 900 e ja 2 lasta.

Sitten ei auta kuin muuttaa halvempaan tai hakea asumistukea. Jos on jo vanhempi, ollut pidemmän aikaa työttömänä ja työtarjouksia ei satele niin ottaisin itse alkuhätään vaikka sen pienipalkkaisen työn. Valitettavasti ilman spesiaalia osaamista mitään 3000eur palkkaa maksavaa työtä tuskin putoaa taivaasta.

En halua olla ilkeä tai kettuilla mutta nyt täytyy tunnistaa realiteetit ja miettiä hyvin avoimin mielin millaista työtä voisi edes periaatteessa sopia tekemään. Siitä sitten helpompi vaihtaa toisiin tehtäviin tulevaisuudessa.

En ole ap, mutta eikö tuo todennäköisesti tarkoita muuttamista pienelle ja halvalle paikkakunnalle? 900 euron vuokra ei vaikuta isoimmissa kaupungeissa kohtuuttomalta vuokralta kolmelle henkilölle.

Itse asun keskisuuressa kaupungissa, eikä täälläkään merkittävästi halvemmalla pääse kuin ns. slummialueiksi profiloituneissa kaupunginosissa.

Jos tyyppi on pitkäaikaistyötön ja sellaisena tulee todennäköisesti myös pysymään, niin mitä väliä?

No ei kai mitään, mutta turha sitten syyllistää siitä, ettei löydä töitä. Sieltä pieneltä muuttotappiopaikkakunnalta tuskin löytyy töitä sitäkään vertaa kuin isommasta.

Vierailija
108/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyöttömäksi luokitellaan vuoden työttömänä ollut ja jos laitetaan työkokeiluun niin ei ole enää pitkäaikaistyötön.

Vierailija
109/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisin osua oikeaan..

Sinun totuutesi on sinun. Siitä on aiheellisuus kaukana.

Sanoo tyyppi, joka saa edes kutsuja haastatteluihin. Siitä jo voi päätellä, onko palaute aiheellista vai ei...

voi hyvä ihme sulla on huono lukutaito! treenaa sitä ellei kyse ole ymmärryksestä?En kirjoittele hakemuksia samalla tyylillä kuin täällä palstalla.mee vaikka Tuskaan ;)

Opettele itse lukemaan ja kirjoittamaan. Tuossa et maininnut mitään asiasta, vaan otit nokkiisi saman tien. Jos jotain ajattelet, mutta jätät sen kirjoittamatta, niin se ei näy täällä muille keskustelijoille. Turha ruveta silloin kiukuttelemaan 😄. Ehkä sinun pitäisi jättää ne Tuskailut vähän vähemmälle ja keskittyä enemmän siihen, että olisit halutumpi työmarkkinoilla 😉.

voi hyvänen aika. et ole antanut tähän keskusteluun mitään, luitko aloitusta? siinä pohdittiin alaa missä on työvoimapula ei hakemusten tekoa

Vierailija
110/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä löytyy:

Bussikuski

Postinkantaja

Wolt

Päiväkoti

Siivousala

Mäkkäri / Hese

Kauppojen kassat ja varasto

Posti lajittelu

Taksi

Metro /ratikka.

Ihan hyviä töitä jotka ei suomalaisille kelpaa.

Näistä maksetaan LIIAN VÄHÄN PALKKAA. Mene itse näihin hommiin jos kiinnostaa. Voin ottaa sun hommas jos siinä hyvä palkka.

Vierailija
111/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

työkokemukseni:

mansikanpoimija

siivooja eri paikoissa hotelli,toimisto jne

r kiskan myyjä

sairaala- apulainen

laitoshuoltaja

lehtimyyjä

tuotantotyöntekijä teknologia alan firmassa

testaaja teknologia alan tuotteille

lastenkodin ohjaaja

laivalippujen myyjä

taloushallinnon eri tehtävät 10 v ulkomailla

lastenhoitaja

henkilökohtainen avustaja

lastenhoitaja päiväkodissa

En ole ap mutta samantapaisessa tilanteessa.

t: pitkäaikaistyötön ei pk seudulta,täällä on halvat asunnot mutta ei töitä

Vierailija
112/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä olla prinsessa. Telemarkkinointiin vain.

Liikaa pakkomyyntiä ja vanhusten huijaamista, ei kestäisi moraali.

T. Eri (en ole työtön)

Vierailija
113/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai merkonomin

papereilla mihinkään pääsekään. Inflaation myötä merkonomien työt ovat siirtyneet tradenomeille.

Jos on työvoimapula miksi en kelpaa? sitä ihmettelen.

Sama täällä. En pääse kauppaan töihin. En edes hyllytämään.

Viimeksi hain siivoustyöhön. En päässyt.

Vierailija
114/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuuko päiväkodissa kyykistelemään tai onko fyysistä työtä? nivelrikon takia sellainen ei käy.

Joutuu. Olen itse ollut hoitoalalla ja on kokemusta myös päiväkodissa työskentelystä. Mulla on aivan sama ongelma eli vaikea nivelrikko kädessä ja on todella ongelmallista yrittää löytää työ missä pärjää hyvin vähäisellä käsien käytöllä. Tuntuu lähes mahdottomalta. Ilman terveyshuolia olisin toki omalla alalla tekemässä töitä (siellähän niitä riittää...). Vajaakuntoiselle ei helpolla töitä liikene.

Vierailija
115/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on jo niin vanha, että lapset pian lentävät pesästä. Kyllä yksin pärjää, muuta yksiöön. Työllisyysnäkymäsi eivät kovin hyviltä vaikuta ikä ja hakemasi aika huomioiden.

Vierailija
116/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla että ei löydy töitä kun eläkeläisiäkin revitään töihin kun ei tavalista tallaajaa kiinnosta työnteko. Veronmaksajana pistää vihaksi tuollainen töiden välttely. Toki jos on työttömänä ollut kymmenen vuotta niin kuka hullu haluaa sellaisen palkata joka on onnistunut tekemään yhteiskunnan tukien varassa elämisestä itselleen ammatin.

Palstahullu taas vauhdissa

Vierailija
117/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisin osua oikeaan..

Sulta on unohtunut aamulääkkeesi

Vierailija
118/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä olla prinsessa. Telemarkkinointiin vain.

Mitä haluat ostaa? Nyt saisit halvalla 6 kuukauden ajan mielenkiintoisen ajankohtaislehden. Laitetaanhan tulemaan? Sano kyllä. Saat kaupanpäälle ihanan rannerenkaan ja salaattiottimet. 

Eiköhän laiteta tämä tilaus sinulle?

Vierailija
119/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisin osua oikeaan..

Sinun totuutesi on sinun. Siitä on aiheellisuus kaukana.

Sanoo tyyppi, joka saa edes kutsuja haastatteluihin. Siitä jo voi päätellä, onko palaute aiheellista vai ei...

voi hyvä ihme sulla on huono lukutaito! treenaa sitä ellei kyse ole ymmärryksestä?En kirjoittele hakemuksia samalla tyylillä kuin täällä palstalla.mee vaikka Tuskaan ;)

Opettele itse lukemaan ja kirjoittamaan. Tuossa et maininnut mitään asiasta, vaan otit nokkiisi saman tien. Jos jotain ajattelet, mutta jätät sen kirjoittamatta, niin se ei näy täällä muille keskustelijoille. Turha ruveta silloin kiukuttelemaan 😄. Ehkä sinun pitäisi jättää ne Tuskailut vähän vähemmälle ja keskittyä enemmän siihen, että olisit halutumpi työmarkkinoilla 😉.

voi hyvänen aika. et ole antanut tähän keskusteluun mitään, luitko aloitusta? siinä pohdittiin alaa missä on työvoimapula ei hakemusten tekoa

Voi hyvänen aika! Etkö sä lue viestiketjuja, joihin vastaat? Itse et antanut mitään. Minä annoin jo ihan ekassa viestissä, mutta aloittaja sivuutti sen ja vei itse keskustelun aivan sivuraiteille vedettyään ensin herneen nenäänsä.

Otahan silmä käteen ja lue ihan itse, mitä tuolla lukee 🙄.

P.s. Aloittaja valitti heti aloituksessaan, että ei saa edes kutsua haastatteluihin, että kyllä ne hakemukset sikäli liittyvät aloitukseen ja paljon. Tiedoksi, että aloitus on muutakin kuin se pelkkä otsikko.

Vierailija
120/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyöttömäksi luokitellaan vuoden työttömänä ollut ja jos laitetaan työkokeiluun niin ei ole enää pitkäaikaistyötön.

Aloittaja on hakenut 2 vuotta tuloksetta töitä.