Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työvoimapula, millä alalla?

Vierailija
02.07.2023 |

Millä muulla alalla kuin terveysalalla on työvoimapula? Olen hakenut 2 vuotta kaikea kaupankassan työstä alkaen, olen merkonomi. En pääse edes haastatteluun.

Asun pk seudulla, kaksi lasta. Puhun ja kirjoitan 3 kieltä suomen lisäksi ulkomailla oli töissä 10vuotta. Neuvokaa mihin haen seuraavaksi? Hoitoalalle ei ole koulutusta ei pääse sinne eikä nivelrikon takia fyysinen työ käy.

Ikää 46 vuotta. Hallituksen leikkaukset pelottavat, olen yh.

Kommentit (209)

Vierailija
81/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintola-alalla. Työvoimapula ammattilaisista.

Hah hah hah!! Ei ole ollut sitten 1980-luvun.

Vierailija
82/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, sinuna opettelisin kirjoittamaan. Tuo aloituksesi on niin täynnä kielioppivirheitä, että ihan pahaa tekee. Jos tuolla tavoin kirjoitat myös työhakemuksesi, niin en yhtään ihmettele, että haastattelukutsuja ei tule.

Ja toisekseen, vastaus kysymykseesi: taloushallinnon alalla. Hyvin riittää töitä merkonomeille.

Älä viisastele. Miksi takerrut epäolennaiseen?

Ei ole yhtään epäolennaista, miten työhakemuksensa kirjoittaa 🤦.

Taisin osua oikeaan..

Olet ylimielinen besserwisser. Mene muualle pätemään. Vaikka tekemään sitä taloushallintoa. Kiitos.

Ei minun tarvitse sunnuntaisin työskennellä. En ole mikään besserwisser, vastasin vain kysymykseesi ja annoin aiheellista palautetta. Jos et kestä kuulla totuutta, älä kysele.

toivottavasti en edes pääsisi samaan duuniin sun kanssa

t: ap

Ei pelkoa siitä 😅. Meidän työpaikalla vaaditaan työntekijöitä erinomaista suomen kirjallista ja suullista osaamista.

Havaitsen kielioppivirheen! Meidän työpaikallaMME vaaditaan!

Ei tuo ole kielioppivirhe. Kertaahan oppisi 😅.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintola-alalla. Työvoimapula ammattilaisista.

Hah hah hah!! Ei ole ollut sitten 1980-luvun.

Et ole lukenut uutisia sen koommin?

Vierailija
84/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, sinuna opettelisin kirjoittamaan. Tuo aloituksesi on niin täynnä kielioppivirheitä, että ihan pahaa tekee. Jos tuolla tavoin kirjoitat myös työhakemuksesi, niin en yhtään ihmettele, että haastattelukutsuja ei tule.

Ja toisekseen, vastaus kysymykseesi: taloushallinnon alalla. Hyvin riittää töitä merkonomeille.

Taisin osua oikeaan..

tämä on keskustelupalsta johon kirjoitan älykännyllä ulkona. En kirjoita hakemuksia samalla tyylillä. ehkä sinulla on joutavaa aikaa tarkistaa oikeinkirjoitus myös anolla nettipalstalla mulla ei ole.

Jos oikeinkirjoituksen osaa, se tulee kyllä ihan luonnostaan myös keskustelupalstalla ja kännykällä kirjoittaessa. Ei sitä tarvitse erikseen pohtia ajan kanssa.

Mene ulos. Siellä on kaunis päivä. Osta vaikka jäätelö, jooko.

Minulla on vähän eri käsitys kauniista päivästä 🤔. Siihen ei kuulu sade ja harmaus. Saat myös mässäillä ihan itse jäätelösi.

Vierailija
85/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 kieltä... kysyitkö sitä myyntisihteerin paikkaa Helsingistä? Siellä oli kieliosaamisen tarvetta. Galaxy Trans Avoin yhtiö, Helsinki

Tehtävänkuvaan kuuluvat kuljetusliikkeemme myynti-, markkinointi- ja laskutustehtävät.

En tiedä eivätkö vaan ota ketään, vai miksi paikka on ollut kuukausia auki... Varmaan puoli vuotta.

En ole ap, mutta näin tuon paikan aiemmin. "Etenkin venäjän kielen taidosta etua". Oletan, että viittaa siihen, että joutuu venäläisten kanssa tekemisiin ja se olisi minulle täysin mahdotonta tässä maailmantilanteessa.

Vierailija
86/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuuko päiväkodissa kyykistelemään tai onko fyysistä työtä? nivelrikon takia sellainen ei käy.

Minulla on nivelrikko ja tosi paha onkin etenkin selässä. Teen sairaanhoitajan työtä. Kaikilla keski-ikäisillä on nivelrikkoa, sitä kutsutaan nimellä kuluma. Lihakset tukevat luita. Kuluma ei oikeuta työttömyyskorvaukseen, mutta sen tiedätkin.

Vähänpä sairaanhoitajana tiedät. Mä jouduin pahan nivelrikon takia alle kolmekymppisenä jäämään pois vakipaikasta.

Minun äitini joutui niveltulehdusten ja nivelrikon takia pyörätuoliin. Tuntuu tosiaan tulevan yllätyksenä palstalaisille, että ihmisillä on eritasoisia terveysongelmia.

Vierailija
87/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin tyypillistä työttömän ulinaa.

En pysty tekemään sitä enkä tätä.

Silti pystyy nostamaan työttömyyskorvausta. Se edellyttää sitä että on työkykyinen ja työhaluinen.

En ihmettele ettei työpaikkaa löydy.

Toivottavasti kaikkia tukia leikataan siinä määrin että alkaa tulla pystymistä. Tai sitten työkyvyttömyyseläke.

Vierailija
88/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisin osua oikeaan..

Olet ylimielinen besserwisser. Mene muualle pätemään. Vaikka tekemään sitä taloushallintoa. Kiitos.

Ei minun tarvitse sunnuntaisin työskennellä. En ole mikään besserwisser, vastasin vain kysymykseesi ja annoin aiheellista palautetta. Jos et kestä kuulla totuutta, älä kysele.

Sinun totuutesi on sinun. Siitä on aiheellisuus kaukana.

Sanoo tyyppi, joka saa edes kutsuja haastatteluihin. Siitä jo voi päätellä, onko palaute aiheellista vai ei...

voi hyvä ihme sulla on huono lukutaito! treenaa sitä ellei kyse ole ymmärryksestä?En kirjoittele hakemuksia samalla tyylillä kuin täällä palstalla.mee vaikka Tuskaan ;)

Vierailija
89/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin tyypillistä työttömän ulinaa.

En pysty tekemään sitä enkä tätä.

Silti pystyy nostamaan työttömyyskorvausta. Se edellyttää sitä että on työkykyinen ja työhaluinen.

En ihmettele ettei työpaikkaa löydy.

Toivottavasti kaikkia tukia leikataan siinä määrin että alkaa tulla pystymistä. Tai sitten työkyvyttömyyseläke.

juu jos on yksi rajoite 46 v on roskiskamaa vaikka olisi tehnyt raskasta työtä ennen sitä vuosia

t: Kokoomus

ps.kerrotko vielä mitä olen ulissut?

Vierailija
90/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin puhelinasiakaspalveluun. Palkka ei ole ihmeellinen, mutta työ on aika vakaata ja ainakin palkka juoksee.

Valitettavasti merkonomina taistelet samoista töistä tradenomien kanssa joten siltä osin näkymät ovat aika huonot.

Vierailija
91/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisin osua oikeaan..

Ei pelkoa siitä 😅. Meidän työpaikalla vaaditaan työntekijöitä erinomaista suomen kirjallista ja suullista osaamista.

tunnen sut irl...

Vierailija
92/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisin osua oikeaan..

Sinun totuutesi on sinun. Siitä on aiheellisuus kaukana.

Sanoo tyyppi, joka saa edes kutsuja haastatteluihin. Siitä jo voi päätellä, onko palaute aiheellista vai ei...

voi hyvä ihme sulla on huono lukutaito! treenaa sitä ellei kyse ole ymmärryksestä?En kirjoittele hakemuksia samalla tyylillä kuin täällä palstalla.mee vaikka Tuskaan ;)

Opettele itse lukemaan ja kirjoittamaan. Tuossa et maininnut mitään asiasta, vaan otit nokkiisi saman tien. Jos jotain ajattelet, mutta jätät sen kirjoittamatta, niin se ei näy täällä muille keskustelijoille. Turha ruveta silloin kiukuttelemaan 😄. Ehkä sinun pitäisi jättää ne Tuskailut vähän vähemmälle ja keskittyä enemmän siihen, että olisit halutumpi työmarkkinoilla 😉.

Vierailija
93/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakisin puhelinasiakaspalveluun. Palkka ei ole ihmeellinen, mutta työ on aika vakaata ja ainakin palkka juoksee.

Valitettavasti merkonomina taistelet samoista töistä tradenomien kanssa joten siltä osin näkymät ovat aika huonot.

olen hakenut ja olin haastattelussa, en päässyt. brutto 1700 e kk.mulla vuokra 900 e ja 2 lasta.

Vierailija
94/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisin osua oikeaan..

tunnen sut irl...

Toki 😄. Jäikö aamulääkkeet ottamatta?

Vierailija
95/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap!

Jos terveytesi kestää niin laitohuoltajista on pula todella kova ympäri Suomea. Myös oppisopimuspaikkoja löytyy. Se on ihan kivaa työtä ja palkka on sama kuin huono sihteerin palkka, mikäli menisit sairaalaan tms. , niin lisien kanssa enemmän. Suosittelen!

3 kieltä... kysyitkö sitä myyntisihteerin paikkaa Helsingistä? Siellä oli kieliosaamisen tarvetta. Galaxy Trans Avoin yhtiö, Helsinki

Tehtävänkuvaan kuuluvat kuljetusliikkeemme myynti-, markkinointi- ja laskutustehtävät.

En tiedä eivätkö vaan ota ketään, vai miksi paikka on ollut kuukausia auki... Varmaan puoli vuotta.

Noista myyntisihteereistä ja kaiken maailman assistenteista on ylitarjontaa ja siihen tarvitaan ne tradenomin paperit. Ei todellakaan työvoimapulaa siellä.

Vierailija
96/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen hakenut ja olin haastattelussa, en päässyt. brutto 1700 e kk.mulla vuokra 900 e ja 2 lasta.

Sitten ei auta kuin muuttaa halvempaan tai hakea asumistukea. Jos on jo vanhempi, ollut pidemmän aikaa työttömänä ja työtarjouksia ei satele niin ottaisin itse alkuhätään vaikka sen pienipalkkaisen työn. Valitettavasti ilman spesiaalia osaamista mitään 3000eur palkkaa maksavaa työtä tuskin putoaa taivaasta.

En halua olla ilkeä tai kettuilla mutta nyt täytyy tunnistaa realiteetit ja miettiä hyvin avoimin mielin millaista työtä voisi edes periaatteessa sopia tekemään. Siitä sitten helpompi vaihtaa toisiin tehtäviin tulevaisuudessa.

Vierailija
97/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisin osua oikeaan..

Kielitoimisto on kanssasi erimielinen. www.kielitoimistonohjepankki.fi/haku/possessiivisuffiksit/ohje/489

Vierailija
98/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla että ei löydy töitä kun eläkeläisiäkin revitään töihin kun ei tavalista tallaajaa kiinnosta työnteko. Veronmaksajana pistää vihaksi tuollainen töiden välttely. Toki jos on työttömänä ollut kymmenen vuotta niin kuka hullu haluaa sellaisen palkata joka on onnistunut tekemään yhteiskunnan tukien varassa elämisestä itselleen ammatin.

mille alalle eläkeläisiä revitään töihin?

olen ollut työttömänä 2 v sitä ennen töissä 20 v.

Myyjiksi ja siivoojiksi. (tunnen pari)

Minä tiedän yhden kaupan, jossa uusi kauppias hankkiutui ensin eroon kokeneesta henkilökunnasta joka oli ollut samassa kaupassa töissä vuosia. Tilalle tuli nuoria työntekijöitä. (Kaupan palvelun taso muuten laski kuin lehmän häntä.) Sitten yhtäkkiä nuoret työntekijät katosivat ja nyt siellä on töissä järjestään vanhempia naishenkilöitä.

Omituista menoa.

Vierailija
99/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajaksi opiskelemaan haki vuosi sitten 27678 ja ja pääsi vain 2773

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008862714.html

Vierailija
100/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ei auta kuin muuttaa halvempaan tai hakea asumistukea. Jos on jo vanhempi, ollut pidemmän aikaa työttömänä ja työtarjouksia ei satele niin ottaisin itse alkuhätään vaikka sen pienipalkkaisen työn. Valitettavasti ilman spesiaalia osaamista mitään 3000eur palkkaa maksavaa työtä tuskin putoaa taivaasta.

En halua olla ilkeä tai kettuilla mutta nyt täytyy tunnistaa realiteetit ja miettiä hyvin avoimin mielin millaista työtä voisi edes periaatteessa sopia tekemään. Siitä sitten helpompi vaihtaa toisiin tehtäviin tulevaisuudessa.

En ole ap, mutta eikö tuo todennäköisesti tarkoita muuttamista pienelle ja halvalle paikkakunnalle? 900 euron vuokra ei vaikuta isoimmissa kaupungeissa kohtuuttomalta vuokralta kolmelle henkilölle.

Itse asun keskisuuressa kaupungissa, eikä täälläkään merkittävästi halvemmalla pääse kuin ns. slummialueiksi profiloituneissa kaupunginosissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä