Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työvoimapula, millä alalla?

Vierailija
02.07.2023 |

Millä muulla alalla kuin terveysalalla on työvoimapula? Olen hakenut 2 vuotta kaikea kaupankassan työstä alkaen, olen merkonomi. En pääse edes haastatteluun.

Asun pk seudulla, kaksi lasta. Puhun ja kirjoitan 3 kieltä suomen lisäksi ulkomailla oli töissä 10vuotta. Neuvokaa mihin haen seuraavaksi? Hoitoalalle ei ole koulutusta ei pääse sinne eikä nivelrikon takia fyysinen työ käy.

Ikää 46 vuotta. Hallituksen leikkaukset pelottavat, olen yh.

Kommentit (209)

Vierailija
201/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torkkupeitto Vartiaisella on päähänpinttymä, että kun työvoiman tarjontaa lisätään syntyy työpaikkoja. Tuo tyyppi on tohtori. Jos työtä hakee satatuhatta, siitä EI synny satatuhatta työpaikkaa. Työtä syntyy kannattavasti silloin, kun on työtä, johon tarvitaan työntekijä!! Ongelma on se, että kun katoaa vaikkapa 200 työpaikkaa jostain, ei ole olemassa varastossa työpaikkoja muualta. Työtunnit eivät kasva tarpeeksi nykyään, mutta yhteiskunta on muuttunut: internet, automaatio, itsepalvelu, tekoäly....

Vierailija
202/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla käytetään aina avoimia työpaikkailmoituksia omituisesti ähäkuttina ja todisteena työvoimapulasta.

Siis että jos jossain on auki postinkantajan ja ikkunanpesijän paikka, niin se tarkoittaa sitä, että postinkantajista ja ikkunanpesijöistä on ihan hirveä pula, ja niihin töihin pääsee ihan vain hakemalla. Jos joku harmittelee että miksi en pääse edes haastatteluihin, niin joku laittaa linkin ilmoitukseen jossa haetaan koulunkäyntiavustajaa Keravalla ja sanoo, että et ole laiskuri varmaan tätäkään paikkaa viitsinyt hakea, niih.

Vaikka käytännössä noihin olisikin sata hakijaa per paikka, ja ilmoituksessa lukisi että täytyy olla ajokortti, variksenpelättimen tutkinto ja viisi vuotta kokemusta twerkkauksesta.

En minä ainakaan kaikkia paikkoja huomaa, vaikka katson joka päivä paikat läpi. Enkä ole ottanut nokkiini jos joku on vinkannut paikasta. Olen lähettänyt hakemuksen. En ole tullut valituksikaan, mutta olen senkin kiven kääntänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/209 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1600 palkka- verot on kokoomuksen tarjous. Ota tai jätä.

Vierailija
204/209 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä olla prinsessa. Telemarkkinointiin vain.

Mitä haluat ostaa? Nyt saisit halvalla 6 kuukauden ajan mielenkiintoisen ajankohtaislehden. Laitetaanhan tulemaan? Sano kyllä. Saat kaupanpäälle ihanan rannerenkaan ja salaattiottimet. 

Eiköhän laiteta tämä tilaus sinulle?

Mitä on telemarkkinointi! Eli puhelinmyynnistä kyse. Työn oppimiseen menee 6 kk ja vasta parin vuoden kokemuksella voit ehkä elättää itsesi.

Tietysti jos olet alalla luonnonlahjakkuus niin pärjäät.

En suosittele.

Aina se työttömyyden voittaa. Paitsi elämäntapatyöttömien ajatusmaailmassa, siellä mikään työ ei riittävän hyvä.

Laitapas yhteystietosi tähän ketjuun ja kaikki te muutkin jotka puhelinmyyntiä ehdotatte. Jakelen yhteystietonne kaikille puhelinmyyjille. Te myös sitoudutte ostamaan kaiken mitä teille myydään. Hieno juttu!! Itse kun en halua enää yhtään ainutta puhelinmyyntisoittoa enkä ikinä puhelinmyyntityötä ehdottaisi sen vuoksi kenellekään. Soittoihin ei ole toimineet mitkään telemarkkinointi/suoramarkkinointikiellot vaan aina häiriköidään mikä on raivostuttavaa. Puhelimyyntiä täytyisi kriminalisoida! Mutta hyvä että löytyy niitä jotka ilomielin puhelimyyntiä ehdottavat ja täten varmasti yhtä ilomielin myös ostavat puhelinmyyjiltä. Eli yhteystiedot vain jakoon, kiitos!!! Saadaan me muut olla rauhassa 😊.

Mitä sä sekoilet?

Minun mielestäni tuo on harvinaisen selkeää. Täällä ehdotetaan aina kovasti puhelinmyyntiä, josta saa elantonsa vain provikkana, eli niitä maksavia asiakkaita pitää sitten oikeasti löytyä - muitakin kuin huijattavia vanhuksia. Edellinen kirjoittaja olettaa - ihan oikein - että puhelinmyyntiä työpaikaksi suosittelevat ovat itse varmasti niitä innokkaita asiakkaita, jotka ilahtuvat kun heille myydään puhelimitse jotain. Eikö niin?

Itsekin olen puhelinmyyntiä tehnyt, ja suurin osa asiakkaista (niistä, jotka ostivat) olivat työikäisiä normikansalaisia. Jos myyntityön hallitsee, kyllä niitä asiakkaita vaan kummasti löytyy. En sanoisi kenellekään, ettei esim. baarimikoksi kannata ryhtyä, sillä perusteella, etten itse käy baareissa.

Vierailija
205/209 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten (oletettavasti) aikuinen ihminen voi olla noin kakaran tasolla. Jaksaa valittaa kirjoitusvirheistä...

Vierailija
206/209 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, sinuna opettelisin kirjoittamaan. Tuo aloituksesi on niin täynnä kielioppivirheitä, että ihan pahaa tekee. Jos tuolla tavoin kirjoitat myös työhakemuksesi, niin en yhtään ihmettele, että haastattelukutsuja ei tule.

Ja toisekseen, vastaus kysymykseesi: taloushallinnon alalla. Hyvin riittää töitä merkonomeille.

Älä viisastele. Miksi takerrut epäolennaiseen?

Ei ole yhtään epäolennaista, miten työhakemuksensa kirjoittaa 🤦.

Taisin osua oikeaan..

Olet ylimielinen besserwisser. Mene muualle pätemään. Vaikka tekemään sitä taloushallintoa. Kiitos.

Työntekijöitä vai työntekijöiltä ???

Riivinrauta
207/209 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan vaikea yhtälö ikä pian 50-v ja nivelrikko mukana..

Eikö alalla jossa olet aiemmin toiminut ole töitä? Mutta työvoimalle on kovasti kysyntää hoiva-alan lisäksi

mm. kuljetusalalla, sosiaalialalla, varhaiskasvatus ja opetus puolella,ravintola-alalla on paikoitellen kova tarve tekijöille,

teollisuuden kunnossapitoon tarvitaan tekijöitä..Tosin näistä aikalailla kaikki alat tarvitsevat koulutuksen, erilaisia

kortteja pätetvyyksille jne....Rakennusalakin oli vielä alku vuodesta ,mutta ala sakkaa nyt niin pahasti jotta tekijöistä alkaa olla tarjontaa jo liiaksi. Ravintola-alalta suosittelisin kysymään.

Vierailija
208/209 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään. Asiakaspalvelutöihin tulee monia satoja hakemuksia ja esim kauppoihin haetaan vaan noita 4 h/viikko työntekijöitä. 

Vierailija
209/209 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varhaiskasvatus. Bruttopalkka 2196€.

Ei pääse ilman koulutusta olen kysynyt Seurelta ja päiväkodeista. ja tuosta bruttopalkasta jää n 1800 e käteen, vuokra on 900,joudun silti hakemaan tukia ja jos ne poistetaan mitä sitten?

Ainakin keikkalaiseksi seurelle pääsee kyllä ilman koulutusta, ja keikkaa riittää just sen verran kuin haluaa tehdä, vaikka viitenä päivänä viikossa.