Lomareissu pilalla, mies ei lopeta juomista
Eilen alkoi kesäloma ja samalla myös juominen. Tänään aamulla piti lähteä reissuun, mutta eihän siitä mitään tullut. Sovittiin, että lähdetään sitten huomena. No mies edelleen juovuksissa ja riitakin jo tuli asiasta. Mies menettää muistinsa ja alkaa kännipäissään jankata milloin mitäkin. Väittää ettei ole juonut tänään, mutta kyllähän sen nyt huomaa. Valehtelee ja yrittää vaihtaa puheenaihetta. Ei huvita itseä enää edes lähteä. Vuosi odotettu reissua, kyllä ottaa päähän.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää sinua yksin lähtemästä?
Ei kukaan muu kuin sinä itse.
Jos haluat reissuun, lähde.
Kyllä mies osaa krapulastaan selvitä ilman sinuakin.
Vai onko miehellä enemmän rahaa, jolloin matkustaminen ei onnistu ilman häntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi vanhemmat pakottivat sinut haulikolla uhaten alttarille, eikä mitään muita sulhasvaihtoehtoja ollut?
Sivusta. Alkoholismi kehittyy hitaasti. Tuskin sulho on ollut nuorena uroona kännikala.
Alkoholisti pystyy helposti salaamaan riippuvuuden. Usiemmat alkoholistit ovat normaalin näköisiä työssäkäyviä. Monilla on perhe tai seurustelukumppani. Kaikki näyttää hyvältä ulospäin. Riippuvuus paljastuu siinä vaiheessa, kun on jo muutettu yhteen eikä asiaa pysty enää piilottamaan.
Suomessa ei ole pakko pysyä sen puolison kanssa. Voi vaikka valita elämän ilman kaljaa kittaavaa miestä, mikäli niin haluaa. Tosin sitten ei voi enää uhriutua palstalla ja itkeä kun juoppo mies sitä ja tätä.
Todellista uusavuttomuutta ellei osaa lähteä kävelemään epätyydyttävästä suhteesta. Ai niin, kun sillä miehellä on varmaan sitten se paksu lompakko ja talo jne... mistä ei tietenkään voi luopua.
Ei ole ketään pakotettu kahtomaan juoppo - Lalli ukkoa sen kun jättää hänet !
Ja jätä vielä lähties kengänkuvasi persuksille lähtiessäsi.
👠👢
Vierailija kirjoitti:
Riipaise itsekin kunnon päiväkännit.
Huomenna menet reissuun julkisilla ja jätät sen ukon yksin kotiin, jos ei mukaan kykene.
Kommenttisi alku on huono ehdotus. Juu, jotkut todellakin tekevät näin. Myös raitis osapuoli alkaa juopotella ja sitten meillä onkin pian tosi surkea pari, jota ihmiset katsovat säälivästi tai inhoten julkisilla paikoilla. Jossain vaiheessa voi jäädä laskuja maksamatta ja alamäki voi olla jyrkkä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole pakko pysyä sen puolison kanssa. Voi vaikka valita elämän ilman kaljaa kittaavaa miestä, mikäli niin haluaa. Tosin sitten ei voi enää uhriutua palstalla ja itkeä kun juoppo mies sitä ja tätä.
Todellista uusavuttomuutta ellei osaa lähteä kävelemään epätyydyttävästä suhteesta. Ai niin, kun sillä miehellä on varmaan sitten se paksu lompakko ja talo jne... mistä ei tietenkään voi luopua.
Ei, vaan tämän maan mieletön laki, joka pakottaa lähettämään alaikäisen lapsen toisen vanhemman luokse viikonloppuna, vaikka vanhempi ei ole siinä kunnossa, että pystyy huolehtimaan kenestäkään. Annatko itse lapsesi mennä ryyppyveikon kyytiin? Mieluiten ilman turvavyötä? Jätätkö kolmivuotiaan yksin sellaisen ihmisen kanssa, jonka luona hän voi saada käsiinsä vaarallisia pesuaineita kuten auton puhdistustarvikkeita? Sytkäreitä lojuu siellä täällä. Avattuja juomia näkyvillä jne. Harva ihminen antaa. Selvinpäin oleva vanhempi viettää ne viikonloput pelon vallassa, kun ei tiedä miten lapselle käy toisen luona.
Kannattas mittauttaa ferritiini.
Ikä voi pistää juopotuttaan myös.
Suhtaudu asiaan positiivisesti,jokaisella oikeus olla sen kokoinen tai janoinen kuin on .
Amatööri kun ei osaa ottaa salaa niin ettei muutosta tilassa huomaa, ja vielä kanuunankin hommaa.
Nyt lopulta lähdettiin reissuun. Ainoa syy miksi suostuin edes lähtemään on se, että olemme luvanneet viedä kummilapsemme huomenna huvipuistoon.
Mies siis haukkui minut eilen illalla siipeileväksi mäkättäjäksi. Sanoi etten ymmärrä hänen vaativaa työtään ja ettei hän saa koskaan olla rauhassa. Sanoi hänen ainoan vaatimuksensa olen se, että olen jatkossa hiljaa. Ei myöskään suostunut myöntämään olevansa juovuksissa ja oli valmis jopa ajamaan autoa!
En nähnyt hänellä eilen juomia, vaan hän joi salaa. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta. Aina lupaa parantaa tapansa.
Äsken sanoin miehelle, että mittani on täysi.
Yritän nauttia lomasta edes jotenkin.
Ap
Sanoin myös, että tämä on nyt viimeinen reissumme yhdessä. ( kummilasten takia)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt vielä mies nukkuu. Ei varmaan halua kohdata minua. Tai sitten on niin paha krapula. Saa nähdä miten tässä käy. Alkaa olla itsellä jo kärsivällisyys mennyt.
Ap
Herätä se suikkarilla ja kupillisella kahvia. Sitten lähdette reissaamaan.
Miksi syytät miestä juomisesta, vaikka ei ole juonut? Olet ilkeä vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Amatööri kun ei osaa ottaa salaa niin ettei muutosta tilassa huomaa, ja vielä kanuunankin hommaa.
Kyllä sen huomaa, jos toinen on ottanut. Toiset vaan itsepetoksena yrittävät peitellä. Tarpeeksipahaksi kun alkoholismi menee niin ei tajua peitellä enään.
Minä olisin selvinpäin joten mikset valinnut minua mieheksesi. En ole itse asiassa koskaan juonut missään reissulla alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen huomaa, jos toinen on ottanut. Toiset vaan itsepetoksena yrittävät peitellä. Tarpeeksipahaksi kun alkoholismi menee niin ei tajua peitellä enään.
Kyllä todellakin huomaa ja haistaa! Typerät juopot luulevat peittävänsä juomisensa.
Vierailija kirjoitti:
Provo.
Ei valitettavasti välttämättä ole provo :(
meilläkin oli tuollaista ennen. Mies aloitti juomaan, kun loma alkoi ja tietenkin muutenkian aina silloin, kun ei olisi pitänyt. Jos oli vaikka sovittu, että mennään miehen veljen lapsen rippihuhliin sunnuntaina, mies joi itsensä siihen kuntoon, ettei häntä voinut mihinkään juhliin raahata haisemaan ja krapulaisena houraamaa.
Jopa kesken muuttoreissun, kun pysähdyttiin syömään, mies tilasi ruuan kanssa viinaa ja siitä se juominen taas lähti.
Viimeinen pisara oli, kun olimme siskoni syntymäpäivänä ja mies joi siellä itsensä kunnon känniin ja rähisi ja riehui koko suvun edessä.
Kun pääsimme sieltä kotiin, menin heti maananatain laittamaan avioeron vireille. Minulle riitti. Lapseni eivät tulisi varttumaan alkoholisti perheessä.-
Aluksi mies suuttui, kun paperit tulivat postissa miehelle ja uhkaili, että en saa mitään kun lähen. Sanoin hänelle, että otan vain lapset ja lähden kaiken muun hän saa pitää.
Siitä säikähtäneenä mies meni AA:han ja kas kummaa RAITISTUI.
ihmettelijöille on sanonut, että hän halusi pitää perheensä.
Ap pitää olla kovana ja tehdä miehelle selväksi, että tuollainen peli ei vetele. Ja jos mukana kuvioissa on lapsia, on heille parasta, kun eivät joudu elämään alkoholistin kanssa. Siitä ei koskaan hyvää seuraa.
Keskustelu on aloitettu lauantaina. Ja ikävä kyllä tämmöisiä miehiä ja naisiakin on oikeasti olemassa. Ei siinä provoja tarvita.