Voiko vaatia Whatsappin käyttöä työn vuoksi?
Uudessa työpaikassani työvuorot sovitaan Whatsappissa :o
En itse edes käytä sitä eikä vanhaan puhelimeeni varmaan mahdukaan.
Miten näissä tilanteissa asia ratkaistaan, kuulemma sinne laitetaan "vaihe" mihin edellisellä vuorolaisella työ jäi.
En myöskään halua numeroani näille kaikille työkavereilleni, numeroni on salainen eksän vuoksi.
Miten yleensä toimitaan, ei kai esim. kaikilla vanhemmillä työntekijöilläkään ole Whatsappia ja tuntuu muutenkin vähän epäluotettavalta työtietojen viestimiseen?
Aiemmissa paikoissa asiat on hoidettu työsähköpostin kautta.
Kommentit (3)
Meillä työnantaja tarjoaa työpuhelimen. Pyydä sellaista.
Tuon takia irtisanouduin työstäni. En halua salaista numeroani kaikkien tietoon. Oletettiin, että kaikilla työntekijöillä on pakko olla whatsapp ja sitä pitää lukea vapaa-ajalla ja olla koko ajan tavoitettavissa: jos mulla oli iltavuoro tai vapaapäivä, niin olivat laittaneet aamulla whatsappiin viestejä että voisinko tulla töihin jo aikaisemmin ja suuttuivat, kun mulla ei ollut whatsappia enkä siis tietenkään nähnyt näitä viestejä vaan tulin töihin normaalin työvuorolistan mukaan.
Pikkufirmoissa on tällaista, kun ei ole varaa kunnon työkaluihin. Pystytkö laittamaan nimerosi piiloon, jotta se ei näy työkavereille? Ja koita etsiä uutta työtä.