Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleva (12.) hääpäivä ahdistaa

Eroko helpottaisi?
01.07.2023 |

Ahdistaa jo nyt loppukuusta tuleva hääpäivämme (12.). :(

Siippa ei ole muistanut minua ensimmäisen hääpäivämme jälkeen mitenkään.

10. hääpäivämme oli minulle ns. viimeinen niitti. Itse olin taas jälleen kerran panostanut tuohon kymmenenteen hääpäivämme lahjoin ja shampanjan kera ja siippa ei tuolloinkaan muistanut minua kuinkaan. Sanoi, että oli unohtanut ja sitten selitteli että hänen mielestään ei hääpäiviä tarvitse juhlia.

Minulle nuo hääpäivät olivat olleet tuohon kymmenenteen hääpäivää asti tärkeitä päiviä. Sen jälkeen en ole enää itsekään muistanut siippaa mitenkään hääpäivänä...
Mies kyllä ehdotteli viime vuonna, että oltaisiin vuokrattu mökki paljuineen ja oltaisiin vietetty mukavasti 11. hääpäivämme mutta mulla ei ole enää ollut tuon 10. paskasti menneen hääpäivän jälkeen mitään fiilistä juhlia nuita päiviä, kun mies sanoi ettei ne päivät ole hänelle tärkeitä...

Nyt taas jotenkin ahdistus nousee pintaan kun 12. hääpäivä lähestyy loppukuusta :(

Ahdistaako muita koskaan tämmöiset pieleen menneet "tärkeät päivät"?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinun pitää kertoa sille, että se hääpäivä on sinulle tärkeä ja on perkele parempi panostaa tällä kertaa. Mieluummin vähän vihjailet, että mitä silloin pitäisi tehdä. Ei mitään hienovaraista, vaan idioottivarmaa, niin että aivan varmasti menee perille. Ei se muutu, jos et itse tee asian eteen jotain, kun ei ole toistaiseksikaan muuttunut.

Vierailija
22/68 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olitteko sopineet hääpäiväksi jotain ohjelmaa, jonka mies unohti? Ravintolaa, konserttia jne? Silloin on varmasti ikävää ja miehesi onkin syytä olla pahoillaan. Mutta jos ette olleet sopineet mitään niin ihmiset vain muistavat merkkipäiviä eri tavalla ja niiden muistamattomuus tuntuu tietysti ikävältä, mutta on myös yksi turhimmista riidan aiheista ja loukkaantumisen syistä. Jos tietää, että oma puoliso ei välttämättä ole hyvä muistamaan hääpäiviä eikä se päivä itsessään hänelle niin merkkaa, niin kannattaa sopia ja laittaa kalenteriin tuo päivä, ja kertoa miten paljon sinulle se merkitsee ja että haluaisit viettää sitä yhdessä puolisosi kanssa. Kun asia on sovittu etukäteen niin molemmat voivat panostaa hääpäivän viettämiseen ja vältytään turhilta loukkaantumisilta ja riidoilta.

Luulin, että mies halusi yllättää minut, kun alkoi tiedustelemaan noin viikkoa ennen ko. päivää, että mitä teen tulevana viikonloppuna ja että lähdettäisiinkö yhdessä asuntovaunulla pohjoiseen. Mies oli ollut siis ennen tätä ko. viikonloppua puolitoista viikkoa omalla harrastusreissullaan ja tietenkin ajattelin että hän haluaa nyt 10. hääpäivänä panostaa tähän viikonloppuun.

Kyllä hän oli huomannut jääkaapissa shampanjat jne. Olin ehkä naiivi ja oletin, että mies haluaa viettää juuri tuota päivää kanssasi pyytämällä minua mukaan reissuun

Pettymys olikin suuri, kun mies ei muistanutkaan koko päivää vaan viikonloppu olikin hänen harrastusreissunsa (sitä samaa mitä oli puolitoistaviikkoa ulkomailla jo harrastellut ja laitteli sieltä mulle viestiä) ja minä olin pelkkä ruoanlaittaja hänelle asuntovaunussaan :)

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi odottaa, että toinen osaa lukea ajatuksesi. Jos todella haluat muistamista hääpäivänä, kerro toiveestasi avoimesti hyvissä ajoin. On aika epäreilua "testata" ja harmistua vuosi toisensa perään muistaako toinen vai ei, jos se ei tule häneltä luonnostaan.

Jos koet muissakin asioissa olevasi usein pettynyt kumppanin toimintaan, kannattaa avata keskustelu ja yrittää ymmärtää se toinenkin puoli kolikosta.

Vierailija
24/68 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinun pitää kertoa sille, että se hääpäivä on sinulle tärkeä ja on perkele parempi panostaa tällä kertaa. Mieluummin vähän vihjailet, että mitä silloin pitäisi tehdä. Ei mitään hienovaraista, vaan idioottivarmaa, niin että aivan varmasti menee perille. Ei se muutu, jos et itse tee asian eteen jotain, kun ei ole toistaiseksikaan muuttunut.

Olen toki maininnut asiasta miehelleni mutta enää en jaksa!

Ja se kun siitä viikonlopusta tulisi niin niin teennäinen ja se ei tulisi ns suoraan miehen sydämestä, niin minua ei yhtään kiinnosta viettää mitään teennäisesti, semmonen on täyttä paskaa. Ahdistaa teennäisyys elämässä muutenkin...

Miehen mielestä hääpäivien vietot eivät ole tärkeitä

AP

Vierailija
25/68 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asia todella tärkeä kannattaisi se kertoa etukäteen selkeästi eikä vain kuvitella kaikkea päänsä sisällä. vaadit järjestämistä ja suunnittelua. elokuvia ja kaverin tarinoita ei kannata kuvitella omalle kohdalle. minulle tärkeintä avioliitossa on jok´ikinen päivä ja siinä ei vuosipäivät paina yhtään mitään

Vierailija
26/68 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä, jos nyt muistuttaisit puolisoa ja miettisitte vaikka yhdessä jotain yhteistä kivaa teille. Sitten merkkaatte sen kalenteriin ylös jo hyvissä ajoin.

Jotkut miehet vaan on oikeasti huonoja päivämäärien ja muistamisten kanssa, harvoin se on tahallista. Kannattaa puhua siitä avoimesti, että se harmittaa, kun tärkeää päivää ei muisteta.

Yleensä se on juuri iso kompastuskivi, että annetaan vaan asian olla, katkeroidutaan ja lopetetaan itsekin toisen huomioiminen. Asiat täytyy käsitellä ja toisaalta myös oppia armahtamaan niitä toisen "heikkoja kohtia", oli ne sitten vaikka se tärkeiden päivämäärien muistaminen 😅

Vierailija
27/68 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä teidän kannattaisi nyt istua alas ja jutella siitä, miten ilmaisette toisillenne kunnioitusta toista kohtaan, ja toki rakkautta. Jos sinulle hääpäivä on tärkeä ja miehelle ei niin tuo pitäisi pystyä ratkaisemaan kompromissilla, jossa molemmat tuntee että arvostatte avioliittoanne ja kunnioitatte toisianne. Vietättekö hääpäivää vai ette, ihan sama, mutta nuo tunteet ja tarpeet kaiken sen takana pitäisi pystyä käsittelemään ja jakamaan toisen kanssa.

Vierailija
28/68 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle myös hääpäivä tärkeämpi kuin miehelle. Olen ehdottanut jotain yhteistä, kylpylään, keikka ja syömään ja tasakymmeninä ollaan käyty ulkomailla asti.

En koe että se että minä olen ollut aloitteellinen merkkaisi miehen puolelta välinpitämättömyyttä. Hän on tykännyt yhteisistä menoista ja hääpäivä huomioinnista. Joskus huomautti että ei ollut rahaa, silloin tehtiin pienimuotoisempaa

Vierailija
29/68 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä, jos nyt muistuttaisit puolisoa ja miettisitte vaikka yhdessä jotain yhteistä kivaa teille. Sitten merkkaatte sen kalenteriin ylös jo hyvissä ajoin.

Jotkut miehet vaan on oikeasti huonoja päivämäärien ja muistamisten kanssa, harvoin se on tahallista. Kannattaa puhua siitä avoimesti, että se harmittaa, kun tärkeää päivää ei muisteta.

Yleensä se on juuri iso kompastuskivi, että annetaan vaan asian olla, katkeroidutaan ja lopetetaan itsekin toisen huomioiminen. Asiat täytyy käsitellä ja toisaalta myös oppia armahtamaan niitä toisen "heikkoja kohtia", oli ne sitten vaikka se tärkeiden päivämäärien muistaminen 😅

kun siitä viikonlopusta tulisi niin niin teennäinen ja se ei tulisi ns suoraan miehen sydämestä, niin minua ei yhtään kiinnosta viettää mitään teennäisesti, semmonen on täyttä paskaa. Ahdistaa teennäisyys elämässä muutenkin...

AP

Vierailija
30/68 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista itselle tärkeistä asioista ja päivistä pidetään haloota hyvissä ajoin, jos jotain erityistä haluaa. Miessuku tuntuu noin yleisesti ottaen olevan suurpiirteisempää ja huolettomampaa kuin naiset. Toiset muistavat kaikenlaiset kissanristiäiset, toiset eivät muista mitään, ei tärkeitäkään päiviä. 

Parisuhteen yksi punainen lanka on kommunikointi, keskustelu. Puhuminen siitä, mikä itselle on tärkeää ja miten haluaisi jotain tärkeitä päiviä muistettavan tai vietettävän. Hautaan asti saa olla katkera, jos ei saa asioita sanottua. Täytyy myös varautua, että se toinen osapuoli ei ole lainkaan niin kiinnostunut mistään "romanttisista hömpötyksistä" ja silloin pitäisi keksiä yhdessä kompromissi.  

Ota esille mitä haluat tänä vuonna. Varaudu pettymään, jos toista ei kiinnosta. Mutta mitään ei tapahdu ihan itsestään. 

Vierailija
31/68 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Miehet on yksinkertaisia, eikä ne ymmärrä hienovaraisia vihjeitä, mökötystä, piilovittuilua tai kostoja. Sun pitää muistuttaa jo nyt miestä hääpäivästänne. Lisäksi sanot suoraan, miten haluat miehen huomioivan sua. Jos haluat kukkia, niin muista myös sanoa millaisia ja mistä, ettei hän tuo sinulle omasta mielestään hienoa kimppua ruokakaupasta, jonka sinä tulkitsisit loukkaukseksi tms.

Miehet tarvitsee selkeät ohjeistukset siihen, miten he voivat tehdä naisensa onnelliseksi. Jos et ikinä kerro, niin mies ei voi lukea ajatuksiasi. Miehet eivät myöskään ota suoria neuvoja loukkauksena, kuten naiset tekisivät, vaan päin vastoin kokevat olonsa helpottuneeksi, kun ei tarvitse arvuutella naisen ajatuksia. Todennäköisesti mies haluaisi tehdä sinut onnelliseksi, jos vaan tietäisi ja muistaisi miten.

Vierailija
32/68 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun siitä viikonlopusta tulisi niin niin teennäinen ja se ei tulisi ns suoraan miehen sydämestä, niin minua ei yhtään kiinnosta viettää mitään teennäisesti, semmonen on täyttä paskaa. Ahdistaa teennäisyys elämässä muutenkin...

AP

Pöh! Meillä on tässä kuussa 13. hääpäivä ja olemme jo ajat sitten sopineet, että menemme silloin laivalle sviittiin juhlistamaan. Sinun täytyy nyt vähän laskea odotuksiasi. Yhdessä sovittu ajanviete on ihan yhtä hyvä, jos ei jopa parempi! Silloin ei ole liiallisia odotuksia tai stressiä kummalakaan, kun molemmat tietää mitä on tulossa.

Vierailija
33/68 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan sitä on kerran alttarilla sanonut rakastavansa. Kertoo kyllä, jos asiantila muuttuu. Turha sitä on joka vuosi uudelleen muistella ja kekkuloida.

Riittää kun vain hääyönä on seksiä. Turha sitä on joka vuosi uudelleen kokeilla. 

Vierailija
34/68 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei osaa lukea puolisonsa ajatuksia eikä nähdä maailmaa hänen silmin. Keskustelkaa asioista, suunnitelkaa yhdessä. Itselle tärkeissä asioissa kannattaa ottaa itse isompaa roolia. "Yllätä minut" lähestymistapa on yksi vaihtoehto. Kyllähän sitä yllättyy päätyessään asutovaunuun kokkaamaan merkkipäivänään.

Vierailija
35/68 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja höpö höpö! Jos äijä ei muista hääpäivää tai muitakaan merkkipäiviä, mutta muistaa kyllä jokaikisen padel-pelikerran, poikien reissusuunitelmat, työpalaverit jne., kyseessä on alkava muistisairaus tai välinpitämättömyys, itsekkyys. Kun ei halua muistaa, niin ei halua. Kalenterit ja kännykkämuistutukset on keksitty!

Vierailija
36/68 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että tässä on nyt monta monta vuotta mennyt perseelleen nämä hääpäivät, niin se teennäisyys mikä paistaisi läpi, jos nyt alettaisiin "viettämään niitä ihania, tärkeitä hääpäiviä yhdessä", ahdistaa ja vituttaa!

Minun mielestä sellainen teennäisyys on niin ällöttävää ja ahdistavaa, yrittää esittää hääpäiväviikonloppu, että kaikki on hyvin ja voi kun meillä on ihanaa vaikka tietää, että miestä ei kiinnosta vittuakaan koko viikonloppu.

AP

Vierailija
37/68 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja höpö höpö! Jos äijä ei muista hääpäivää tai muitakaan merkkipäiviä, mutta muistaa kyllä jokaikisen padel-pelikerran, poikien reissusuunitelmat, työpalaverit jne., kyseessä on alkava muistisairaus tai välinpitämättömyys, itsekkyys. Kun ei halua muistaa, niin ei halua. Kalenterit ja kännykkämuistutukset on keksitty!

Näin juuri. Miehellä on kyllä kaikki muut omat menot ja harrastusreissut yms yms merkittynä kännykkään kalenteriin, mutta yhtä viikonloppua vuodesta, joka ois pyhitetty meille, ei ole voinut merkitä kalenteriinsa. Ei sitten.

AP

Vierailija
38/68 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista itselle tärkeistä asioista ja päivistä pidetään haloota hyvissä ajoin, jos jotain erityistä haluaa. Miessuku tuntuu noin yleisesti ottaen olevan suurpiirteisempää ja huolettomampaa kuin naiset. Toiset muistavat kaikenlaiset kissanristiäiset, toiset eivät muista mitään, ei tärkeitäkään päiviä. 

Parisuhteen yksi punainen lanka on kommunikointi, keskustelu. Puhuminen siitä, mikä itselle on tärkeää ja miten haluaisi jotain tärkeitä päiviä muistettavan tai vietettävän. Hautaan asti saa olla katkera, jos ei saa asioita sanottua. Täytyy myös varautua, että se toinen osapuoli ei ole lainkaan niin kiinnostunut mistään "romanttisista hömpötyksistä" ja silloin pitäisi keksiä yhdessä kompromissi.  

Ota esille mitä haluat tänä vuonna. Varaudu pettymään, jos toista ei kiinnosta. Mutta mitään ei tapahdu ihan itsestään. 

Nostin jo tuolloin kaksi vuotta sitten, kun odotin 10. hääpäivämme asian hyvissä ajoin esille (noin kuukausi ennen ko viikonloppua), mutta mies ei ollut halukas keskustelemaan tai kuuntelemaan. Sanoi että siihen on vielä nyt niin pitkä aika ja ettei hän jaksa keskustella siitä aiheesta vaan aletaan nukkumaan.

Ihmettelin vähän kun mies ei halunnut keskustella asiasta, mutta sitten ajattelin, että mies ihan varmasti suunnittelemassa meille ko viikonlopulle jotain romanttista yllätystä ja haluaa yllättää minut, niin sen vuoksi ei ole nyt halukas juttelemaan aiheesta.

Mutta paskan marjat, eihän hän ollut mitään suunnitellut kuin vain omia rakkaita harrastuksiasi ko viikonlopulle ja minä potunkeittäjäksi :)

Mielestäni minä olen voitavani tehnyt, kun miestä ei kiinnosta niin ei kiinnosta panostaa meidän hääpäiviin.

Itseäni vain vituttaa ja ahdistaa jälleen kerran tuleva hääpäivä.

Vierailija
39/68 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainsana on, että kumppaninne pitävät teitä itsestäänselvyytenä. Itse muistan jopa ulkoa kumppanin syntymäpäivän, luonnollisesti hääpäivän, kihlajaispäivän, ensimmäisen tapaamispäivän ja ensimmäisen viestittelypäivän.

Vierailija
40/68 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitat ettei ole juhlinut ja kun juhlisi valitat siitäkin. Koeta päättää mikä on.

No kun tuntuu, että se olisi niin niin teennäistä alkaa enää tässä vaiheessa "juhlimaan" miehen kanssa mitään meidän hääpäiviä, kun ei ole tähänkään asti halunnut niitä juhlia minun kanssani.

Ja mua ei yhtään nappaa juhlia mitään juhlia teennäisesti, kun se ei tule mieheltä ns. sydämestä, vaan se on sellaista "esitystä". :(

AP

No mitä se mies voi enää siis tehdä? Ei mitään. Tulet olemaan tyytymätön aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi