Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~~ PiTkIsTeN vIiKkO 50 ~~~~

11.12.2006 |

[quote]

[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]

[/quote]

[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]

[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]26-vuotias clomituplamamma, mies 29vee. Pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta 04/05.[/color]

[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä -77, mies -75. Esikoisen (02/04) yritystä ½ vuotta, tärppäsi luomusti. Pikkukakkosen (02/06) yritystä reilu vuosi, tärppäsi 5:stä clomikierrosta. Pco vaivana.[/color]

[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 24v, mies 28v, pillerit jätetty pois 10/04. 8/05 todettu pco -> clomit+terot. Tehty laparoskopia. Jatkettu clomeilla ja pitkään odotettu plussa tuli toisesta kierrosta. Ultrassa selvisi, että tulokkaita onkin kaksi![/color]

[color=darkorchid]vikli80[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, mies 30, Olen 5-v tytön äitipuoli, Ensimmäisen yhteisen yritys aloitettu 7/04. 9kk yritettiin saada raskautta alulle. Kuukautiskierrot vaihteli ~26-70. Lapsettomuustutkimuksiin oli juuri tullut lähete kotiin, jonka jälkeen tulinkin raskaaksi. Ensimmäisiä menkkoja odotellessa... [/color]

[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=deeppink]Minä ja mies 26 v. Pillerit pois 5/04. Kierrot 32-142. PCO todettu 2/05. Hoitona 10 kg pois ja Metformin reilu 2 kk, tuloksena raskaus.[/color]

[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=9BCD9B]ikä 25v. mies 32v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen kierrot on ollu 53,72,116 ja 33 pitkiä..Lapsettomuustutkimukset alkaa 03/06..Ensimäistä yritellään.[/color]

[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=deeppink]Minä 26, mies 25v,ensimmäistä yritetään. Pillerit pois 10/04, pco 08/05 ja nyt lapsettomuustutkimukset alotettu.[/color]

[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=9BCD9B]33v kahden lapsen äiti (tyttö 1/98, poika 4/99). 8kk yrityksen jälkeen meille on vihdoinkin saatu kaivattu plussa. Pitkät kierrot saatiin tasaantumaan Teroluteilla ja tärppiin vaadittiin 2 Clomikiertoa. Kolmannen lapsen la näillä näkymin 18.11.2006.[/color]

[color=darkorchid]pantteri[/color] [color=deeppink]Minä 30-v, mies 31-v, tyttö 2,5-v. Toisen yritys aloitettu 06/05. Kierrot nuvaringin jälkeen täysin hukassa ja teroilla käynnistelty. Ensimmäinen sai alkunsa hyvällä tuurilla, vaikka kierto silloinkin aivan sekaisin.[/color]

[color=darkorchid]mimmu_78[/color] [color=9BCD9B] Minä ja mies 27v. Esikoinen täyttää kesällä 2v. Toista yritetty marraskuusta -04. Kierrot 25-x [/color]

[color=darkorchid]Nuuhistelija[/color] [color=deeppink]Olen 24v ja mieheni 26v. Pillerit jätin pois vuoden vaihteessa, jonka jälkeen tuli luomumenkat 4-5 kertaa. Sitten menkat katosivat ja söin keltarauhashormonikuurin jolla ne alkoivatkin.[/color]

[color=darkorchid]olivia@[/color] [color=9BCD9B]Molemmat 25, naimisissa kesästä ' 05 lähtien, yritys aloitettiin 09/05. Kierrot olleet Cilest-pillereiden jälkeen 36 ja 59[/color]

[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=deeppink]Minä 30v. ja mies 34v. PCO ja pitkät kierrot riesana. E-pillerit lopetettu 7/05 ensimmäisen lapsen toiveessa. 1/06 tuulimuna, 3/06 clomit, 4/06 puregon+pregnyl. [/color]

[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, Mies 26 Ensimmäistä toivomme. Spontaanit keskenmenot 05/06 ja 08/06 viikolla 7. Kierrot 36 päivästä eteenpäin[/color]

[color=darkorchid]pipu-77[/color] [color=deeppink]Minä 28 ja mies 32 jätin pillerit 11/05 ja kierto on ollut koko elämäni pitkä ja epäsäännöllinen, mutta nyt esikoista kovasti toivotaan. [/color]

[color=darkorchid]Tuulia-79[/color] [color=9BCD9B]minä ja mieheni 26 vuotiaita. Esikoista yritetään ja pillerit lopetettu syyskuussa 05. eka kierto 47 ja toka 63[/color]

[color=darkorchid]Janice82[/color] [color=deeppink]Olemme mieheni kanssa 23-vuotiaita, yrittäminen aloitetaan. Minulla aina ollut pitkä kierto. Nytkin väh.2kk väliä. Ens kuussa gyne, selvitetään mistä johtuu. [/color]

[color=darkorchid]manti76[/color] [color=9BCD9B]toista lasta halajamme, pitkät kierrot johtuen pcosta[/color]

[color=darkorchid]töppönen.[/color] [color=deeppink] olen itse 25v, mies 26v. pillerit jätetty pois 09/05 ja pitkät kierrot riesana. huidellut kp38-59 välillä. ensimmäinen pikkuinen olisi toiveissa.[/color]

[color=darkorchid]RuuPikkuinen[/color] [color=9BCD9B] ruu 28, mies 30 & vauvahaave 01/06. PCO 2002, lisätutkimuksiin lääkärin kehoituksesta 04/06. Kierrot pidetään kurissa proveralla.[/color]

[color=darkorchid]Rouva81[/color] [color=deeppink]Olen 25 vuotta ja mies 31. Yritettiin koko viime vuosi raskautta ja tutkimuksissakin käytiin. Mulla ongelmana pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Tulin sitten yllättäin raskaaksi syyskuussa. Joulukuussa sikiö todettiin kuitenkin menehtyneeksi ja tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Nyt siis alkaa taas uusi yrittäminen.[/color]

[color=darkorchid]pömppö79[/color] [color=9BCD9B]Mieheni ja minä molemmat vm.-79, esikoistyttö on iki-ihana 3-vuotias rasavilli, pikkusisarusta hänelle ollaan toivottu ja yritetty 2vuotta (väliin mahtuvat nuo ikävät keskenmenot). Kiertoni on aina ollut vaihteleva. [/color]

[color=darkorchid]Olvi[/color] [color=deeppink]Olemme mieheni kanssa vähän yli kolmekymppisiä ja esikoinen olisi toiveissa. Kesästä asti olemme yrittäneet saada lasta, mutta vaikeaa on ollut, kun aiemmin ihan normaali kierto on heitellyt 40-60 päivän välillä. Ensimmäinen clomi-kuuri maaliskuussa.[/color]

[color=darkorchid]Möhköfantti84[/color] [color=9BCD9B]Minä 22v ja mies 23v, poika syntynyt 12/04. Toinen ollut haaveissa huhtikuusta 05. Aina on ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot, mutta synnytyksen jälkeen pahemmin sekaisin. kiertojen kesto 35 päivästä ylöspäin. Lääkäriin pitäisi mennä.. [/color]

[color=darkorchid]Irmeli72[/color] [color=deeppink]Minä 33v ja mies 37v. Kaksi poikaa (99 ja 02), kolmatta ruvetaan yrittämään toukokuussa. Nyt olen pillereillä, mutta ilman niitä kierto on pienimmilläänkin n.47pv ja pahimmillaan 60pv. Lääkärin kanssa sovittu että heti pillereiden jälkeen terot, ei edes yritetä " normalisoida" kiertoa.[/color]

[color=darkorchid]lieppu[/color] [color=9BCD9B]Olen itse kohta 25v. ja mies 27v. Olemme juuri aloittaneet lasten yrittämisen. Minulla on todettu pco 05/00 ja kuukautiset epäsäännölliset ilman e-pillereitä. [/color]

[color=darkorchid]maalislapsi[/color] [color=deeppink]Meillä on yksi lapsi (synt. maaliskuussa 05). Synnytyksen jälkeen kierron pituus aikalailla aina 50 tai vähän yli. Yritämme siis toista lasta.[/color]

[color=008B45] [size=3]Plussanneet pitkikset [/color] [/size]

[color=43CD80]Pantteri[/color] [color=FF6A6A]la 5.8. [/color]

[color=43CD80]Olivia@[/color] [color=FF6A6A]la 6.10.[/color]

[color=43CD80]tilulilu[/color] [color=FF6A6A]la 24/10[/color]

[color=43CD80]Nuuhistelija[/color] [color=FF6A6A]la 10.10. [/color]

[color=43CD80]Kanelisokeri[/color] [color=FF6A6A]la 18.11.[/color]

[color=43CD80]Möhköfantti84[/color] [color=FF6A6A]la [/color]

[color=43CD80]myttö75[/color] [color=FF6A6A]la [/color]

[color=43CD80]Kristiin@[/color] [color=FF6A6A]la 19.4.[/color]

[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]

[color=darkorange]Mia79[/color] [color=crimson] (la 18.12.) [/color] [color=cornflowerblue]poika (2780g, 49,5cm)[/color] ja [color=crimson] tyttö (2805g, 50cm) syntyivät 26.11. rv 36+6 käynnistyksellä raskausmyrkytyksen vuoksi. [/color]

[color=darkorange]Mikaela77[/color] [color=crimson] (la 27.2.) Tyttö syntyi 23.2. painoi 3432g ja pituutta 49cm, pää 35cm [/color]

[color=darkorange]mimmu_78[/color] [color=crimson] (la 15.3.) tyttö syntyi 20.3., paino 3090g, pituus 50cm [/color]

[color=darkorange]vikli80[/color] [color=crimson] (la 24.1.06) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 22.1.2006,mitat; 3305g, 50cm, päänympärys 39,5cm [/color]

[color=darkorange]Veera24[/color] [color=crimson] (la 8.8.06)[/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 10.8.06, 50 cm pitkä, paino 4030g, PY 35cm[/color]

[/quote]

[/quote]

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkäs on tilanteet Mayalla, Töppösellä ja Pumpsulla?

Ja tervetuloa Nelli meidän joukkoon!

Myöhemmin lisää..

Vierailija
2/35 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että saatiin taas värit takasia!! (miten se tehdään?) Kiitos Mikaela

Täällä tunnelmat niin alamaissa, että hyvä jos kehtaa tänne kirjotella, tänne tulen vaan levittämään huonoa onnea ja pahaa mieltä. Ultra on siis sitten torstaina ja mitä nyt olen netistä tietoa etsinyt, niin aika selkeä tuulimuna tuolla mun masussa nyt sitten on. Onhan niitä onnistumistarinoitakin saanut lukea, mutta enemmän kuitenkin sellasta ¿huonosti kävi¿ ¿tasoa...yheltä jenkkiläiseltä lääkärisivulta löysin taulukon, jossa oli selkeästi esitetty että tuulimunan varma diagnoosi on, jo löutuu sikiöpussi ilman ruskuaispussia ja sikiöpussin halkaisia yli 8mm, näinhän mulla just oli ja halkaisia 10 mm :¿(

Mutta mitä näitä nyt jäuhamaan, voisin koko päivän vaan kirjottaa tästä omasta tilanteestani ja elämän epäreiluudesta, katkeruudesta ja kaikesta muusta mahdollisesta negatiivisesta, että jospa lopettaisin!

Maya: mikä sun tilanne on, onko mitään kiinnittymis/ raskaustuntemuksia?? Peukkuja ja varpaita pitelen täällä sulle pystyssä!!! Meillä on molemmilla jännät paikat keskiviikkona...tosin omat odotukset aika alhaalla

Kiitos mikaela lohdutussanoista, vitsi miten toivon ettei sellasia tarttis enää täältä lukea

Töppöselle kanssa kiitos tuesta. Täällä kiukku on vaihtunu suruun.

Sulla alkaa olla pian loppukierto käsillä...jännää, toivotaan nyt parasta

Ja lopuksi nellille tervetulotoivotus!

Pumpsu

p.s. Pahoinvointi on astunut kuvioihin ja pahenee päivä päivältä. Niin, tuulimunassahan tota hormonia erittyy ihan samalla lailla kuin tavallisessa raskaudessa...haluaisin niin päästä nauttimaan tästä tukalasta olosta

p.p.s. tuli vielä mieleen että pitäisköhän tota meidän listaa siivota, vaikka sitä taidettiin viimeksi siivota joskus keväällä? Täällähän me samat pyöritään vaan... Tai no tosaalta, empä minäkään tänne taida enää yli vuoden täällä pyörittyäni kuulua, kun kierron pituus on vähitellen laskenut normaalin ylärajoille...mä tarttisin ihan oman pinon, sellasille, joiden kaikki raskaudet on tuomittu epäonnistumaan. No niin nyt menee taas yli. Mä lopetan tähän. piste ja moi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännät paikat torstaina...yritän näköjään aikaistaa sitä mun ultraa ja Mayan testailua

-P

Vierailija
4/35 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että Mikaela oli aloittanut uuden pinon :) kiitos.

Täällä onkin sitten ollut hiljaista koko viime viikonlopun. Ajattelin että minä olin ainoa joka oli elänyt hiljaiseloa koko viikonlopun, mutta en sitten näköjään ollutkaan!

Täällä on kans tunteet olleet niin allapäin koko ajan, ettei paljon ole jaksanut kirjoittaa. Ei siis mitään erityistä syytä ole ollut, mutta sellainen yleinen ärtymys ja väsymys tähän tilanteeseen on ollut. Sellainen kiukku kaikkea kohtaan, että miksi meitä ei ikinä onnista! Se on ihan turhaa, hyödytöntä kiukkua, tiedän sen, mutta... no, jospa se aurinko vielä paistaisi risukasaankin joku päivä.

Omassa navassa dpo7 tänään, mutta toiveet nollassa.., lämmöt romahti tänään aamulla, eli oma teoriani taas on että kroppa ei jaksa tuottaa hormoneja tarpeeksi jotta lämmöt pysyisi koholla. mutta katellaan nyt miten ne tästä alkaa kehittymään (mulla luteaali on yleensä ollut noin 13pvää, joten onhan tässä vielä päiviä..) nippailee ja paineentunnetta on mutta niin on ollut monessa muussakin kierrossa.

Ajattelin kuitenkin uhmata kaikkia luonnonlakeja ja tehdä rtestin dpo10, mikäli lämmöt tästä nyt kuitenkin lähtisivät nousuun, haluan kaikella uhalla nähdä olisiko siellä edes pienenpieni kemiallisen raskauden mahdollisuus. MUTTA se riippuu nyt siis lämmöistä, mihin suuntaan päättävät kurvata.

t. äkämystynyt töppönen >=(

Vierailija
5/35 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille, oon ollu NIIN masentunut ja surullinen et en oo viittiny ees kirjottaa. Tuntuu et kohta pitää hakea apua jostain ulkopuolelta, ei tästä elämästä tuu yhtään mitään.

Mä vaan valvon kaikki yöt ja suren.

Oon siis sata varma et raskaana tässä ei olla, tänään jo pp12. ei tunnu missään miltään, tissithän ei oo ollu koko aikana kipeet, tänään jo vähäsen. iltasin lievää menkkakuumotusta alamahassa, ei muuta. Koko aika ootan millon vuoto alkaa, viimeks alko just pp12.

en ees haluis testata, en kestä nähä sitä valkosta ruutua. eiköhän se vuoto ennen tosrtaita ala. Oon just seuraavat 2 päivää tiiviisti töissä ja on musertavaa huomata siellä vuodon alkaneen...

En vaa nyt tiedä miten tän kierron kanssa käy, kun on täysin lääkkeillä ylläpidetty.

Anteeks omanapainen juttelu, Pumpsulle jaksamisia ja tsemppiä torstaihin!!!!!!!!!!!!!!!Yritetään molemmat jotenkin päin jaksaa, vaikka vaikeeta on.

-maya-

Vierailija
6/35 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Melkein puoliks huvittavaa kun kaikki on niin masentuneita just nyt, oikee masennusbuumi taitaa jyllätä keskuudessamme! johtuukohan se tästä säästä että mieli painuu entistä alemmas..kun ei edes näe aurinkoa päivisin..?! enpä tiedä. mulla ainakin on yleensä silläkin osuutta olotilaan.

Kiva kuulla sustakin Maya, just mietinkin mitä sulle mahtaa kuulua. Samoissa fiiliksissä näköjään.

Entäs Mikaela, mitäs teidän rauhaanne? vai voiko sitä rauhaksi kutsua jos rakennuspuuhat parhaillaan meneillään (mikäli muistan oikein). :) Luen juuri parhaillaan " Ruuhkavuosi" kirjaa, ja siinä myös on esikoisensa saaneilla rakennusprojekti käynnissä, melkein tuskastuu ja tulee hiki jo lukiessa, niin rankalta kuulostaa. Onko kukaan pitkiksistä lukenut sitä?

Ja uutukainen Nelli, mitä sinulle kuuluu??

Positiivisia uutisia odotellen... =D (ei vaiskaan, saa niitä negatiivisiakin tuoda julki!)

Vierailija
7/35 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kun kaikkia tuntuu masentavan. Eipä tuo kieltämättä mieltä piristä tuo kelikään, kyllä se auringonpaiste aina mieltä piristäisi vaikka asiat miten olisikin. Toivottavasti jostain nyt löytyisi vähän edes hyvää mieltä.

Minulla on positiivisia uutisia =)

Täällä on tänään jännä päivä, sainkin kierukan poiston jo tälle päivälle kun ei lääkärin tarttekaan ottaa sitä pois kun ei uutta laiteta tilalle vaan perhesuunnitteluneuvolan terkkari ottaa sen pois. APUA! Eipä se mitään, ovulaatio meni just (limaisuus oli kovimmillaan eilen...) Nyt jännittää kovasti miten käy kierukan poisoton jälkeen, tuleeko niitä ovulaatioita enää lainkaan. Nyt kumma kyllä kuparikierukan kanssa olen aina huomannut ovulaatiopäivät, mutta ilman kierukkaa en huomannut. Eli jos kierto palaa takaisin sinne 70 päivään asti mitä se ennen kirukan laittoa oli niin ei se ovulaatio tapahdu lainkaan. Mietityttää vaan miten käy.

Toisaalta jos ovis olisi ollut eilen ja tänään otetaan kierukka pois niin kai siinä jotain mahdollisuuksia voisi olla jo nyt ? Heti tämä alkaa ... tämä hurja odotus ja jännittäminen vaikka miten olen luvannut ottaa rauhallisesti edetä asenteella että tulee jos on tullakseen...

Virallisesti aloitetaan tänään yrittämään vauvaa =) IHANAA!

Terkuin

Nelli =)

Esittelypätkä:

Nelli_E

28v äippä, mies 37v poika syntynyt 02/05. Yritettiin poikaa vuosi, terolutit oli käytössä kierron tasaamiseksi. PCO, pitkä kierto usein jopa 70 päivää. Nyt (12/2006) alkaa pikkukakkosen yritys =)

Vierailija
8/35 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs masennusbuumi täällä on meneillään? Voi kun osaisin sanoa jotain lohduttavaa.. Kovasti peukut pystyssä Mayalle ja Pumpsulle! On se niin väärin, että lapsen saanti on niin hankalaa :(.

(.) Oksennustauti on vaivannut ja lisännyt supisteluja. Eilen kävin äitipolilla ja tuomioksi tuli, että töihin ei ole asiaa... Jotain hyvää eli ultra, meidän tyttö siellä hikkaili ja kokoakin oli jo 860g, Kaunis tytön tyllerö tulossa :). Ja kaikki muutenkin ok, vaikka paljon supistelee.

Joulu hommat on vielä vaiheessa, mutta kunhan vatsatauti helpottaa, niin sitten on sairaslomalaisella aikaa.

Nelli sulla on ollut kuparikierukka, lisäsikö kuukautiskipuja ja vuotoja, kannattaakko sellainen laitattaa synnytyksen jälkeen?

Mun laskettuaika oli taas tippunut listalta, mutta antaa olla..

möhkis ja tiitiäinen 25+5

Vierailija
9/35 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekkuja myös töppöselle!

Vierailija
10/35 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti paranet oksennustaudista pian, hyi kun se on kamalaa. Hyvä, että sinut on passitettu sairaslomalle koska supistelut pitää ottaa tosissaan.

Kuparikierukka tosiaan laitettiin synnytyksen jälkeen ja lähinnä päädyin siihen koska sen sai ilmaiseksi kerran sekä olen päättänyt etten ota mitään hormonaalista ehkäisyä. Minulla on ollut aina runsaat vuodot ja pitää kyllä sanoa, että vuotoa tuli vielä entistäkin runsaammin tuon kuparikierukan kanssa. Kipuja ei ollut kuin parina ensimmäisinä kuukausina, sen jälkeen kivut loppuivat kokonaan. Jos sinulla ei ole runsaita vuotoja niin ota huoletta kuparikierukka.

Mutta itsekin kun olen tarkemmin tutustunut niin voin sanoa, että fiksuin olisi kuitenkin hormonikierukka. Siinä on keltarauhashormonia tosi vähän eli päivättäinen annos jonka kierukka hormonia luovuttaa tulisi olemaan paljon vähemmän kuin minipillereissä (jotka ovat siis samaa ainetta). Monilla vuodot jäävät tosi pieniksi tai häviävät kokonaan (ei toki kaikilla). Tämän asentaminen maksaa, mutta toki sitä säästää sitten kun ei tartte siteitä olla koko ajan ostamassa. Niin ja sivuvaikutuksia kuten e-pillereissä (mielialanvaihtelut jne) ei pitäisi juuri olla, koska on eri ainetta kuin e-pillerit.

Kauhee sepustus =) Itse ehkä ottaisin sitten joskus jos tarvitsen uudestaan ehkäisyä tuon hormonikierukan.

Nelli

Vierailija
11/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöllä tein testein, olin 2h pissaamatta ja valkonen, musertava ruutu. sekosin taas totaalisesti ja valvottiin miehen kanssa pari tuntia. En tiiä miten tästä jaksaa eteenpäin, oon niin loppu ja masentunut...

palaan asiaan, kun jaksan..

PUMPSULLE ONNEA ULTRAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-maya-

Vierailija
12/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Maya, mä niin toivoin sullekkin plussaa! Täältä lähettelen vain paljon jaksamista! :(

Pumpsulle onnea ultraan!!

Kiitos nelli vastauksesta! Minäkin mietin noiden kahden kierukan välillä, kuparikierukan vain saisi ilmaiseksi ja minulle nuo hormooni ehkäisyt on aina aiheuttaneet vaikka mitä vaivaa..

Vierailija
13/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ole pystynyt edes tietokoneen edessä istumaan. Röyh ja yök!

Maya: 2h pissaamatta on tosi vähän. Jos ei vuoto ala, niin testaa viikonloppuna uudelleen, lopeta jo illalla ajoissa juominen ja sitten käyt illalla vielä vessassa siihen saakka että nukahdat...silleen saat oikeen vahvan aamupissan...nyt vaan lykkyä tykö, mä oon ihan 100 varma, että teitäkin vielä onnistaa. * HALAUS*

).( Ultrakuulumisia: Siellä oli sintti, 5mm ja syke. Jumpe, itku tuli siellä pöydällä...nyt vaan pitää toivoa, että pysyy mukana.

Kiitos tsemppareille!

Meiksi painuu punkkaan, röyh...joo tiedän, tästä olostahan mä haaveilin ja nyt hitto soikoon en valita puolella sanalla, nautin ihan täysillä!

Vierailija
14/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA!! JEE!! =D todella upeeta. Siellä se nyssit on!!! Wau. Nyt pidetään tosiaan peukkuja että pysyy matkassa loppuun saakka. Aivan ihanaa. Ei me täällä sit turhaan pidetty peukkuja ja varppeja pystyssä. :)

Kyllä niitä positiivisia uutisia sitten tulikin tänne pitkisten joukkoon, mitä tuossa aikaisemmin kaipailtiin. hiphei.

Maya, sullakin on toivoa vielä, älä vielä lannistu.

omassa ).(ssa tänään pp10, ja päätin pelkästään seurailla tilannetta, eli lämpöjä, mihin suuntaan kurvaavat. ja suunta on tällä hetkellä ihan hyvä,mutta ei tarpeeksi...joten piinis jatkuu. kaikenlaisia vihjailevia oireita mutta ne on aina aikaisemminkin johtanut menkkoihin, joten niin taitaa tehdä tälläkin kertaa. odotellaan ja katsellaan.

Mietin josko meidän pitäisi pitää joulun jälkeen yrityksessä taukoa, koska mulla olisi yksi antibioottikuuri joka pitäisi syödä, ja se on sellaista myrkkyä että ei saa olla yritys edes mielessä sen aikana ;) en tosin tiedä pitäisikö vielä kuurin jälkeenkin jopa pitää yksi kierto väliä ennenkuin taas yritetään. Tästä epätietoisuudesta ja riskistä johtuen en ole hakenut kuuria, ja lääkärikin sanoi (yrityksestä kuultuaan) että unohdettaisiin koko kuuri vauvaprojektin ajaksi... joten enpä tiedä. tai sit jatketaan yritystä niin kuin tähänkin asti ja katotaan sit myöhemmin uudestaan jos ei ala kuulumaan.

Että sellaista. Mitäs Kristiinalle kuuluu? ootko hävinnyt kokonaan o-puolelle jo ja unohtanut meidän pitkikset??

Vierailija
15/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa, että sinulla on pikkuinen massussa mukana =) Täällä pidetään peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin.

Omaa napaa sen verran, että kierukka otettiin eilen pois ja terkkari sanoi samalla, että ovis olisi vielä kesken limoista päätellen eli vielä oli mahdollisuudet tulla raskaaksi. Saas nähdä nyt miten käy, mutta aika pieni mahdollisuus tässä on, mutta parempi sekin kuin ei mitään.

Eli toivotaan ja odotellaan.

terkuin

Nelli

Vierailija
16/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpsu: Onnea onnea iiiiihanista ultranäkymistä!!! :) :) Toivon sydämestäni, että kolmas kerta toden sanoo ja loppukesästä sulla on nyytti sylissä! Hyvältä ainakin nyt vaikuttaa kun on oirettakin noin paljon :)

((ONNENHALI))

Maya: pahoittelut sinulle negasta :( Mikä kp sulla on? Teeppä parin päivän päästä aamupissasta testi, josko sitten näyttäisi jo toivotut viivat. PEUKKUJA!!!

Töppönen: Sulla onkin jännät paikat edessä! Peukut täällä sojollaan että viivat piirtyvät sinunkin testiin muutaman päivän päästä :) bd bd bd

Nelli: Tsemppiä teille heti ekaan kiertoon! Hyvä, että ovista oli vielä jäljellä, pääsette heti tositoimiin ;)

Töppösen lailla huhuilen taas kerran Kristiinaa.. Minnes olet kadonnut? Mikä rv sulla jo on? Onkos tuplamasu jo kasvanut paljon? Tulehan kertomaan kuulumisiasi välillä, jookos?

Pumpsu tuossa ehdotti listan putsausta, ja minustakin se olisi paikallaan. Mä YRITÄN lisätä Nellin esittelyn tohon, mutta en lupaa että onnistuu.. odottakaas, katsotaan mitä tästä tulee...

Vierailija
17/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikaela77:

[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]

[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]

[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]26-vuotias clomituplamamma, mies 29vee. Pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta 04/05.[/color]

[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä -77, mies -75. Esikoisen (02/04) yritystä ½ vuotta, tärppäsi luomusti. Pikkukakkosen (02/06) yritystä reilu vuosi, tärppäsi 5:stä clomikierrosta. Pco vaivana.[/color]

[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 24v, mies 28v, pillerit jätetty pois 10/04. 8/05 todettu pco -> clomit+terot. Tehty laparoskopia. Jatkettu clomeilla ja pitkään odotettu plussa tuli toisesta kierrosta. Ultrassa selvisi, että tulokkaita onkin kaksi![/color]

[color=darkorchid]vikli80[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, mies 30, Olen 5-v tytön äitipuoli, Ensimmäisen yhteisen yritys aloitettu 7/04. 9kk yritettiin saada raskautta alulle. Kuukautiskierrot vaihteli ~26-70. Lapsettomuustutkimuksiin oli juuri tullut lähete kotiin, jonka jälkeen tulinkin raskaaksi. Ensimmäisiä menkkoja odotellessa... [/color]

[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=deeppink]Minä ja mies 26 v. Pillerit pois 5/04. Kierrot 32-142. PCO todettu 2/05. Hoitona 10 kg pois ja Metformin reilu 2 kk, tuloksena raskaus.[/color]

[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=9BCD9B]ikä 25v. mies 32v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen kierrot on ollu 53,72,116 ja 33 pitkiä..Lapsettomuustutkimukset alkaa 03/06..Ensimäistä yritellään.[/color]

[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=deeppink]Minä 26, mies 25v,ensimmäistä yritetään. Pillerit pois 10/04, pco 08/05 ja nyt lapsettomuustutkimukset alotettu.[/color]

[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=9BCD9B]33v kahden lapsen äiti (tyttö 1/98, poika 4/99). 8kk yrityksen jälkeen meille on vihdoinkin saatu kaivattu plussa. Pitkät kierrot saatiin tasaantumaan Teroluteilla ja tärppiin vaadittiin 2 Clomikiertoa. Kolmannen lapsen la näillä näkymin 18.11.2006.[/color]

[color=darkorchid]pantteri[/color] [color=deeppink]Minä 30-v, mies 31-v, tyttö 2,5-v. Toisen yritys aloitettu 06/05. Kierrot nuvaringin jälkeen täysin hukassa ja teroilla käynnistelty. Ensimmäinen sai alkunsa hyvällä tuurilla, vaikka kierto silloinkin aivan sekaisin.[/color]

[color=darkorchid]mimmu_78[/color] [color=9BCD9B] Minä ja mies 27v. Esikoinen täyttää kesällä 2v. Toista yritetty marraskuusta -04. Kierrot 25-x [/color]

[color=darkorchid]Nuuhistelija[/color] [color=deeppink]Olen 24v ja mieheni 26v. Pillerit jätin pois vuoden vaihteessa, jonka jälkeen tuli luomumenkat 4-5 kertaa. Sitten menkat katosivat ja söin keltarauhashormonikuurin jolla ne alkoivatkin.[/color]

[color=darkorchid]olivia@[/color] [color=9BCD9B]Molemmat 25, naimisissa kesästä ' 05 lähtien, yritys aloitettiin 09/05. Kierrot olleet Cilest-pillereiden jälkeen 36 ja 59[/color]

[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=deeppink]Minä 30v. ja mies 34v. PCO ja pitkät kierrot riesana. E-pillerit lopetettu 7/05 ensimmäisen lapsen toiveessa. 1/06 tuulimuna, 3/06 clomit, 4/06 puregon+pregnyl. [/color]

[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, Mies 26 Ensimmäistä toivomme. Spontaanit keskenmenot 05/06 ja 08/06 viikolla 7. Kierrot 36 päivästä eteenpäin[/color]

[color=darkorchid]pipu-77[/color] [color=deeppink]Minä 28 ja mies 32 jätin pillerit 11/05 ja kierto on ollut koko elämäni pitkä ja epäsäännöllinen, mutta nyt esikoista kovasti toivotaan. [/color]

[color=darkorchid]Tuulia-79[/color] [color=9BCD9B]minä ja mieheni 26 vuotiaita. Esikoista yritetään ja pillerit lopetettu syyskuussa 05. eka kierto 47 ja toka 63[/color]

[color=darkorchid]Janice82[/color] [color=deeppink]Olemme mieheni kanssa 23-vuotiaita, yrittäminen aloitetaan. Minulla aina ollut pitkä kierto. Nytkin väh.2kk väliä. Ens kuussa gyne, selvitetään mistä johtuu. [/color]

[color=darkorchid]manti76[/color] [color=9BCD9B]toista lasta halajamme, pitkät kierrot johtuen pcosta[/color]

[color=darkorchid]töppönen.[/color] [color=deeppink] olen itse 25v, mies 26v. pillerit jätetty pois 09/05 ja pitkät kierrot riesana. huidellut kp38-59 välillä. ensimmäinen pikkuinen olisi toiveissa.[/color]

[color=darkorchid]RuuPikkuinen[/color] [color=9BCD9B] ruu 28, mies 30 & vauvahaave 01/06. PCO 2002, lisätutkimuksiin lääkärin kehoituksesta 04/06. Kierrot pidetään kurissa proveralla.[/color]

[color=darkorchid]Rouva81[/color] [color=deeppink]Olen 25 vuotta ja mies 31. Yritettiin koko viime vuosi raskautta ja tutkimuksissakin käytiin. Mulla ongelmana pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Tulin sitten yllättäin raskaaksi syyskuussa. Joulukuussa sikiö todettiin kuitenkin menehtyneeksi ja tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Nyt siis alkaa taas uusi yrittäminen.[/color]

[color=darkorchid]pömppö79[/color] [color=9BCD9B]Mieheni ja minä molemmat vm.-79, esikoistyttö on iki-ihana 3-vuotias rasavilli, pikkusisarusta hänelle ollaan toivottu ja yritetty 2vuotta (väliin mahtuvat nuo ikävät keskenmenot). Kiertoni on aina ollut vaihteleva. [/color]

[color=darkorchid]Olvi[/color] [color=deeppink]Olemme mieheni kanssa vähän yli kolmekymppisiä ja esikoinen olisi toiveissa. Kesästä asti olemme yrittäneet saada lasta, mutta vaikeaa on ollut, kun aiemmin ihan normaali kierto on heitellyt 40-60 päivän välillä. Ensimmäinen clomi-kuuri maaliskuussa.[/color]

[color=darkorchid]Möhköfantti84[/color] [color=9BCD9B]Minä 22v ja mies 23v, poika syntynyt 12/04. Toinen ollut haaveissa huhtikuusta 05. Aina on ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot, mutta synnytyksen jälkeen pahemmin sekaisin. kiertojen kesto 35 päivästä ylöspäin. Lääkäriin pitäisi mennä.. [/color]

[color=darkorchid]Irmeli72[/color] [color=deeppink]Minä 33v ja mies 37v. Kaksi poikaa (99 ja 02), kolmatta ruvetaan yrittämään toukokuussa. Nyt olen pillereillä, mutta ilman niitä kierto on pienimmilläänkin n.47pv ja pahimmillaan 60pv. Lääkärin kanssa sovittu että heti pillereiden jälkeen terot, ei edes yritetä " normalisoida" kiertoa.[/color]

[color=darkorchid]lieppu[/color] [color=9BCD9B]Olen itse kohta 25v. ja mies 27v. Olemme juuri aloittaneet lasten yrittämisen. Minulla on todettu pco 05/00 ja kuukautiset epäsäännölliset ilman e-pillereitä. [/color]

[color=darkorchid]maalislapsi[/color] [color=deeppink]Meillä on yksi lapsi (synt. maaliskuussa 05). Synnytyksen jälkeen kierron pituus aikalailla aina 50 tai vähän yli. Yritämme siis toista lasta.[/color]

[color=darkorchid]Nelli_E[/color] [color=9BCD9B]28v äippä, mies 37v poika syntynyt 02/05. Yritettiin poikaa vuosi, terolutit oli käytössä kierron tasaamiseksi. PCO, pitkä kierto usein jopa 70 päivää. Nyt (12/2006) alkaa pikkukakkosen yritys =)[/color]

[color=008B45] [size=3]Plussanneet pitkikset [/color] [/size]

[color=43CD80]Pantteri[/color] [color=FF6A6A]la 5.8. [/color]

[color=43CD80]Olivia@[/color] [color=FF6A6A]la 6.10.[/color]

[color=43CD80]tilulilu[/color] [color=FF6A6A]la 24/10[/color]

[color=43CD80]Nuuhistelija[/color] [color=FF6A6A]la 10.10. [/color]

[color=43CD80]Kanelisokeri[/color] [color=FF6A6A]la 18.11.[/color]

[color=43CD80]Möhköfantti84[/color] [color=FF6A6A]la [/color]

[color=43CD80]myttö75[/color] [color=FF6A6A]la [/color]

[color=43CD80]Kristiin@[/color] [color=FF6A6A]la 19.4.[/color]

[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]

[color=darkorange]Mia79[/color] [color=crimson] (la 18.12.) [/color] [color=cornflowerblue]poika (2780g, 49,5cm)[/color] ja [color=crimson] tyttö (2805g, 50cm) syntyivät 26.11. rv 36+6 käynnistyksellä raskausmyrkytyksen vuoksi. [/color]

[color=darkorange]Mikaela77[/color] [color=crimson] (la 27.2.) Tyttö syntyi 23.2. painoi 3432g ja pituutta 49cm, pää 35cm [/color]

[color=darkorange]mimmu_78[/color] [color=crimson] (la 15.3.) tyttö syntyi 20.3., paino 3090g, pituus 50cm [/color]

[color=darkorange]vikli80[/color] [color=crimson] (la 24.1.06) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 22.1.2006,mitat; 3305g, 50cm, päänympärys 39,5cm [/color]

[color=darkorange]Veera24[/color] [color=crimson] (la 8.8.06)[/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 10.8.06, 50 cm pitkä, paino 4030g, PY 35cm[/color]

Vierailija
18/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, meni kerralla oikein ;)

Mutta hei, tarkistakaapa kaikki omat tietonne. Mä meinaan tossa aloituksessa kopsasin noi värit ja tiedot jostain viikon 42 pinosta, joten muutoksia on voinut tulla.

Noi värit onnistuu parhaiten niin (joku kyseli tätä pinon alussa, olisko ollu Pumpsu..?), että ennenkuin aloitatte uuden pinon, käytte ensin tässä vanhassa pinossa jossa on värit. Menette siihen esittelykohtaan, eli aloitusviestiin missä on noi meidän tiedot ja painatte " vastaa tähän viestiin" . Sit painatte " lainaa alkuperäistä viestiä" ja kopsaatte sen esittelysepustuksen kokonaan ja liitätte sen uuteen aloitukseen. Saikohan tästä mitään selvää...??

Noissa väreissä mä olin joskus hyväkin, mutta nyt on kaikki unholassa. Kopsasin nyt vain ne väritiedot siitä edellisestä nicistä.

Katsotaan sitä päivitystä ja listan putsausta vaikka heti alkuvuodesta jookos? Pistänkin vielä yhden viestin aiheesta.

Vierailija
19/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI KAIKKI SISKOT!

Jos haluatte jatkossakin pysyä listalla, laitathan siitä infoa tänne viikkoon 2/2007 mennessä (eli vaikka tyyliin: " MÄÄ HALUAN PYSYÄ MUKANA!" ;) Ne, ketkä eivät ole ilmoittautuneet, poistetaan listalta. Mikäli myöhemmin vasta huomaa poistuneensa, niin tottakai takaisin pääsee. Tuo aloitus vain alkaa olemaan jo niin pitkä ja vain murto-osa porukasta tänne kirjoittelee, joten siistimme vähän listaa aika ajoin.

Ja uudet ovat tottakai tervetulleita tänne myös! Ei tietysti haittaa vaikkei päivittäin/viikoittain/kuukausittainkaan tänne kirjoittele, mutta toisaalta turhaan tuossa aloituksessa on kaikkien tiedot, jos kaikki eivät tänne kuitenkaan kirjoittele. Monethan voivat kuitenkin lukea näitä viestejä sen enempiä kommentoimatta.

Tällasta mulla tällä kertaa. Elkeehän pahoittako mieltänne jos tiputte esittelystä. Kuten sanoin, takaisin pääsee kyllä aina :)

Vierailija
20/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva-arjen keskeltä en ihan koin usein pääse kirjoittelemaan, mutta toivoisin silti pysyväni listalla.

Tässä välissä suuren suuri onnitteluhali Pumpsulle ihanista ultrakuulumisista!!

Omaan esittelyyni voisi päivittää seuraavaa:

Kanelisokeri, 33-vuotias, kolmen lapsen äiti. Mies samanikäinen. Pirkanmaan alueella asutaan. Esikoinen (tyttö -98) ja kolmonen (tyttö -06) saatu aikaiseksi Clomeilla ja Teroilla, keskimmäinen (poika -99) sai alkunsa täysin luomuna :-). Syynä hedelmöittymisongelmiin pitkät kierrot (lieväasteinen PCO). Jossakin vaiheessa vuonna 2008 alamme yrittämään neljättä muksua, siihen asti kuumeillaan...jos jaksamme odottaa niin pitkään ;-)

Terkuin,

Kanelisokeri