Suvaitsemattomia ja julmia ihmisiä " miehen ex-perheen
lapset" -keskustelussa. Aivan todella uskomattomia kirjoituksia viattomista lapsista ja heidän perheeseen kuulumisesta ja kuulumattomuudesta. Itse olen äitipuoli mieheni tyttärelle
ex-liitosta ja ensitapaamisten hämmennyksen jälkeen pidin tyttöä ilman muuta meidän perheeseen kuuluvana vaikka äitinsä luona asuukin. Minulla ja miehelläni on myös yksi yhteinen lapsi ja koskaan ei ole tullut edes mieleen että ovat esim. vain " puolisisaruksia" .
Aina on siskona puhuttu ja meillä perheeseen kuuluminen tarkoittaa sitä, että ex-liiton lapsi on aina saanut tulla ja mennä kuten on halunnut, onhan hän isänsä lapsi ja näinollen myös meidän koti on hänen kotinsa vaikka äidillään pääasiassa asuukin.
Tosiasiahan on että vanhemman ja lapsen side on elinikäinen jos vaan on normaalit ja rakastavat vanhemmat ja uusi puoliso voi myös kiintyä oikeasti puolisonsa lapsiin.
Olen onnellinen omasta lapsesta, mutta myös mieheni toisesta lapsesta ja se heijastuu koko perheen yhteiseloon ja lasten hyvinvointiin.
Lapsia ei tulla koskaan jaottelemaan meidän perheessä näin raadollisesti jos mitenkään kuin em. keskustelu antoi ymmärtää monessa perheessä olevan. Suru tulee sitä keskustelua lukiessa.
Kommentit (3)
voivat olla yleensäkin? Ja nyt ei riitä, että Porvoosta kun ovat..
Jotkut elukathan tappaa toisten pentuja saadakseen omilleen paremman aseman. Ihmiset on pohjimmiltaan aika itsekkäitä.
Ihanaa että empaattisia ja hyviä ihmisiä vielä löytyy.