Miksi zoomerit puhuvat puhelimeen niin, että pitävät sitä suun edessä vaakatasossa ja kaiutin päällä?
Mitä vikaa on korvalla pitämisessä? Jotenkin vaikeammalta tuntuu tuo zoomereiden tekniikka.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotta puhelun aikana voi selata suomea.
Miten samalla voi selata somea, jos puhelin on otsikon mukaisesti suun edessä vaakatasossa?
Joka tapauksessa on moukkamaista osallistuttaa sivulliset omiin puheluihinsa.
On vielä moukkamaisempaa keskittyä niin paljon toisten puheluihin ja sisältöön, että se aiheuttaa purkautumista aiheesta.
Jos toinen kovaan ääneen kailottaa esim. bussissa ta junassa, niin ei siltä kuulemiselta voi välttyäkään.
En tiedä, koska minulla ei ole ollut älypuhelinta itselläni, mutta ainakin selitysten mukaan älypuhelu saattaa katketa, jos sen näytöllä oleva katkaisukohta osuu korvaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, koska minulla ei ole ollut älypuhelinta itselläni, mutta ainakin selitysten mukaan älypuhelu saattaa katketa, jos sen näytöllä oleva katkaisukohta osuu korvaan.
Se "katkaisukohta" on yleensä luurin alaosassa, ja korva osuu yläosaan, jos osuu minnekään. Ja tämäkään ei estä käyttämästä kuulokkeita puheluihin.
Koska Kardashianitkin tekee niin. Toisella kädellä pitää muistaa sukia hiuksia 10 sekunnin välein. Sormia pitää ojennella samalla silleen, että pinkit tekokynnet näkyy, ja tottakai pitää osata asemoida itsensä niin, että kaikki näkee, esim. täynnä oleva paikallisliikenteen juna-aseman hissi on just hyvä. Ai niin, sit vielä selfie. Ja pyllistys selfie.
Näin tuon ensimmäisen kerran yli kymmenen vuotta sitten Paris Hiltonin ohjelmassa, kun hänellä oli kaiutin päällä ja vauhdikas elämä joista asioista soitteli. Näytti siltä kuin aikoisi pian haukata näkkileipää.
zy: minä
Milleniaali: minä, , minä
Zoomeit: minä, minä,minä
Vierailija kirjoitti:
Onko ap kuullut ikinä sanasta tinnitus? Se pahenee kun puhelin on korvalla.
Korvien sointi voi pahentua kuulokkeiden käytöstä. Monilla on tunteja päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
zy: minä
Milleniaali: minä, , minä
Zoomeit: minä, minä,minä
Vanhat on eläneet ajan ennen kännyköitä ja nettiä, joten se ei ole itsestäänselvyys.
Tästä luurista ei kuulu korvalla, siksi jotuu pitää kajarilla. Osaako joku kertoa miksi? Ihan uutena jo oli, ehkä joku vika.
Sivulta
Vierailija kirjoitti:
Itse teen tuota ihan vaan ärsyttääkseen muita ihmisiä. Miksikö?
Suomi on täynnä kateellisia ihmisiä ja jos joku saa rahaa määrän x paikasta x, ihmiset ovat todella kateellisia ja ilmoittelevat verottajalle kuin DDR:ssä konsanaan. Kateellisten luvattu maa.
Samasta syystä lotossa voitettuani jatkan töissä ihan vaan ärsyttääkseni muita ihmisiä. Tulen kalliilla ökyautolla kuten Bugatilla töihin, puku päällä, en puhu kenellekään ja kun rahaa on voin haistattaa jokaisella pitkät. Leveilen rahoilla kuinka elämä on helppoa kun muut joutuvat kärsimään, ja tämä vain koska Suomessa on liikaa kateellisia ihmisiä.
Sun elämän sisältö on vain ärsyttää muita ihmisiä? Kuulostaa todella köyhältä. Kuolet yksinäisenä ja aivosi surkastuu kun kukaan ei halua olla sun kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa on suun edessä pitämisessä??
Eipä kai mitään, mutta mistä se tapa on syntynyt?
Catfish-nimisessä tosi-tvsarjassa päähenkilö pitää kännyä sillain, että myös kuvausryhmä kuulisi keskustelun.
Vierailija kirjoitti:
Puhelimen vieminen korvaan kiinni voi olla terveysriski, sillä aivosyöpään on lisääntynyt paljon.
Minulla ainakin alkaa korva ja ohimo kuumottaa, jos pidän kiinni korvassa.
Mä en edes kehtaa käyttää kännykkää yleisellä paikalla, se on nolo kapistus!
Kotona pidän pöydällä ja jutellessa se on kaiuttimella, en tykkääpitää korvalla, paskoissa puhelimissa ei kuulu edes kunnolla toisen puhe, huonolaatuisia vaikka ois kuinka kalliita laitteita.
Ei tartte koko ajan hokea mitä sä sanoit!
Vierailija kirjoitti:
Tästä luurista ei kuulu korvalla, siksi jotuu pitää kajarilla. Osaako joku kertoa miksi? Ihan uutena jo oli, ehkä joku vika.
Sivulta
Katso asetuksista. Asetukset on se mutterin kuva kaikissa malleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa on suun edessä pitämisessä??
Eipä kai mitään, mutta mistä se tapa on syntynyt?
Catfish-nimisessä tosi-tvsarjassa päähenkilö pitää kännyä sillain, että myös kuvausryhmä kuulisi keskustelun.
Kai tämä liittyy juuri kaiuttimen käyttöön, että useampi henkilö kuulee.
Mäkin puhun mieluiten noin. Ja olen melkein boomeri! Tapa tuli autossa puhelimeen puhumisesta. Siellä on bluetooth. On paljon kivempi puhua noin kuin se helkutin iso känny korvalla. Varsinkin jos puhuu pitkiä puheluita. Ja korvikset päässä olen monesti sulkenut vahingossa puhelun, jos känny on korvalla. Himassa laitan kännyn baaritiskille ja puuhailen siinä muutakin sitten samalla puhelun aikana. Entisajan puhelimen luuria pidin kyllä korvalla, mutta siinä olikin siihen sopiva muotoilu.
En tiedä mihin kirjainryhmään kuulun, mutta nuori en ole. Harvat puhelut puhun tavallisesti luuri korvalla. Jos on pakko kävellessä laittaa pitkä viesti, niin laitan ääniviestin. Siinä pitää painaa nauhoitusta koko ajan ja kätevintä tuo on tehdä puhelin vaakatasossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivulta
Katso asetuksista. Asetukset on se mutterin kuva kaikissa malleissa.
Ei auta se äänenvoimakkuuden säätö, kokeiltu on.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap kuullut ikinä sanasta tinnitus? Se pahenee kun puhelin on korvalla.
Mulla ja miehellä tinnitus. Kumpikin pitää korvalla eikä vaikuta kun luurissa ei ole liian kovalla puheääni.
Hesarissa oli hyvä artikkeli siitä kuinka ihmisten älykkyys/älykkyysosamäärä on laskenut/laskussa. Selitti sitä mitä on tullut kelattua jo aika pitkään.
Alapeukuttaja ei luultavasti ole lankapuhelimeen puhunutkaan?