Asumistuen saaja, meneekö asunto myyntiin kun tuki poistuu?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantaja ei varmaan tykkäisi, jos myisin hänen asuntonsa.
Toisaaltaan eikös ne halunneet että ihmiset pitää huolen itsestään ja onhan se yrittäjyyttä myydä varastettua omaisuuttakin.
Tienaan 5000€ tällä hetkellä vakavista sairauksista huolimatta. Kyllä jään laakereilla lepäämään, jossakin vaiheessa, jos loppuu kaikki apu nettomaksajilta. Maksavat sitten enemmän...
Fakta on se ettei ole järkeä viedä paljon veroja maksavien väliaikaistukia.
Orpon hallitus kaatuu. Se on selvä. Minulla asuntolainaa 6000€ jäljellä, joten tuskin talouteeni vaikuttaa koronnostot. Olen 55v, säästöjä on, joten ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio maksaa 33% vuokrista tässä maassa!!!!! Nyt loppuu lorvailu! Ei hel,,,päivääkään töissä olleet työkykyiset....
Mulle valtio maksaa 80% vuokrasta. Tai oikeammin 100%, koska loppuosa tulee toimeentulotuesta. Ja sekös sinua ketuttaa.
Mieluummin olen minä, kuin tuollainen köyhä puliveivari.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, sen jälkeen pelkällä työmarkkinatuella ja asumislisällä kituminen vaihtuu kivaan vuokra-asuntoon Kelan vuokrarajojen ylärajalla kaupungissa, siihen päälle vedet, sähköt, kotivakuutus ja koko toimeentulotuen perusosa plus kaikki käyttämäni lääkkeet niin valtio maksaakin sitten kaksinkertaisesti minulle koko loppuiän. En valita, pääsen paljon parempaan elintasoon, kiitos Petteri ja iloiset veronmaksajat:-)
Et sä noita saa, unelmoi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, sen jälkeen pelkällä työmarkkinatuella ja asumislisällä kituminen vaihtuu kivaan vuokra-asuntoon Kelan vuokrarajojen ylärajalla kaupungissa, siihen päälle vedet, sähköt, kotivakuutus ja koko toimeentulotuen perusosa plus kaikki käyttämäni lääkkeet niin valtio maksaakin sitten kaksinkertaisesti minulle koko loppuiän. En valita, pääsen paljon parempaan elintasoon, kiitos Petteri ja iloiset veronmaksajat:-)
Saa koska vähimmäistukia säätelee ihan kansainväliset lait ja perustuslaki. Nämä leikkaukset tulee valumaan toimeentulotuella katettavaksi jolloin monelle aukeaa oikeus myös ilmaisiin lääkkeisiin ym. terveydenhoitoon sekä muiden asumiskulujen kuten vakuutus, sähkö maksattamiseen. Kun ihmiset lopettaa myös osa-aikatyön kannattamattomana niin nekin valuu toimeentulotuki menoiksi täysimittaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai saan kun luottotiedot ovat kunnossa, ei ole tupakointia eikä päihdeongelmaa. Mainitsemani asiat eivät ole harkinnanvaraista tukea vaan perustoimeentulotukea jonka Kela maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio maksaa 33% vuokrista tässä maassa!!!!! Nyt loppuu lorvailu! Ei hel,,,päivääkään töissä olleet työkykyiset....
Mulle valtio maksaa 80% vuokrasta. Tai oikeammin 100%, koska loppuosa tulee toimeentulotuesta. Ja sekös sinua ketuttaa.
Mieluummin olen minä, kuin tuollainen köyhä puliveivari.
"Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista" :D
Yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html
Toimeentulotukeen tulee työvelvoite ja asumistukeen vuokra-asuntoon varallisuusraja.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulet tapahtuvan tämän uudistuksen jälkeen, onko tullut tarkasti seurattua mistä kyse?
Kun asunnon myy tai ei koskaan uskalla ostaa asuntoa ja meneekin vuokralle, vuokranmäärä onkin moninkertainen, joten valtio joutuu tukemaan vielä USEAMPAA vuokrallaolijaa.
Sijoittajat rikastuu ja kela maksaa.
Meneeköhän moni taloyhtiö sitten konkurssiin kun ei ole enää ostajia, eikä siten remonttien maksajiakaan?
Miksi uusia taloja rakennetaan surutta yhä vaan lisää?
Perheet eivät kerrostaloja osta, vaan rivi- tai omakotitaloja joista pääsee helposti ulostautumaan. Myös lapsettomat parit ostavat usein rivitalon mieluummin, kuin kerrostalon, koska liikunta ja lemmikit, sekä oma piha.
Kyllä minulla tulee se tilanne eteen, että joudun myymään. Lääkekulut ovat 120€+ käsikauppalääkkeet, etten pysty sinnittelemään työmarkkinatuella. Vastike ja vesimaksu ovat 245€ kuukaudessa. Jos olisi edes julkinen liikenne, niin auton voisi hävittää, mutta ei ainuttakaan bussia mene ja kauppamatka on yli neljä kilometriä. Jos ei olisi auto, saisin toimeentulotukea. Mutta en jää surkuttelemaan. Myyn pois ja muutan keskustaan vuokralle. Sitten saan tuet ja pääsen liikkumaan ilman autoa. Eläke olisi vaihtoehto, mutta en pääse. En ole tarpeeksi sairas vielä. Sepelvaltimotauti, verenpainetauti, diabetes, uniapnea, keuhkoahtauma ja nivelrikko eivät riitä eläkkeeseen. Mutta ei niillä töihinkään pääse. Sama ihanuus on teillä vttuilijoilla vasta edessä.
Onko sinulla tietoa, moniko omassa omistusasunnossaan asuva sitä asumistukea yleensäkään on hakenut?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla tulee se tilanne eteen, että joudun myymään. Lääkekulut ovat 120€+ käsikauppalääkkeet, etten pysty sinnittelemään työmarkkinatuella. Vastike ja vesimaksu ovat 245€ kuukaudessa. Jos olisi edes julkinen liikenne, niin auton voisi hävittää, mutta ei ainuttakaan bussia mene ja kauppamatka on yli neljä kilometriä. Jos ei olisi auto, saisin toimeentulotukea. Mutta en jää surkuttelemaan. Myyn pois ja muutan keskustaan vuokralle. Sitten saan tuet ja pääsen liikkumaan ilman autoa. Eläke olisi vaihtoehto, mutta en pääse. En ole tarpeeksi sairas vielä. Sepelvaltimotauti, verenpainetauti, diabetes, uniapnea, keuhkoahtauma ja nivelrikko eivät riitä eläkkeeseen. Mutta ei niillä töihinkään pääse. Sama ihanuus on teillä vttuilijoilla vasta edessä.
Kai sulle siitä myynnistä jotain rahaa jää käteen. Et siis saisi asumistukea ainakaan heti...
Ostin juuri ensiasunnon, koska vuokrat (ja samalla asumistukikin) nousivat kaiken aikaa. Joudun siis myymään asunnon lähivuosina, ja siirtymään taas vuokralaiseksi, jonka asumistuet tulevat maksamaan yhteiskunnalle enemmän. Töissä juuri irtisanottiin väkeä, eikä määräaikaisia, osa-aikaisia työsopimuksiakaan siten jatkettu.