Mikä uusi nimi pyykkipojille?
"Pyykkihenkilö" kuulostaa siltä joka on töissä pesulassa, joten ehdotuksia tarvitaan, jotta voin laittaa heippalapun rappuun, että jokainen voisi kerätä omansa pois kuivaushuoneesta kun se on menossa remonttiin. Jos puhun pyykkipojista joku varmasti pahoittaa näin pride viikkoina mielensä.
Kommentit (68)
Se ei ole ammattinimike, miksi sen pitäisi olla neutraali?
Mekaaninen jousella varustettu pyykkien narulla pitävä pidike.
Itse olen käyttänyt noista pyykkipojista nimitystä pyykkipinna. Onko tuo sana outo? En usko itse keksineeni sitä.
Voihan sitä kutsua pyykkihenkilöksi ja piirtää vielä kuvan,että näitä tarkoitin tai ihan vain nipsu,pyykkipidin,pyykinnipistin?
onkohan pyykkiä pesseet naiset antaneet pyykkipoika-nimen noille nipsuille joskus?
Vierailija kirjoitti:
onkohan pyykkiä pesseet naiset antaneet pyykkipoika-nimen noille nipsuille joskus?
Luultavasti. Pyykkipoika oli ennen tikku, jossa keskellä 3/4 matkalla kolo. Eli tavallaan kuin kaksi jalkaa. Naisilla oli taas aina mekko.
Eli pieni, hoikka kaksijalkainen oli pyykkipoika?
Monista maista poiketen suomenkielessä riittäisi tuhansia ehkä kymmeniän tuhansia uudissanoja tasa-arvokelpoiseksi mietittäväksi. Esim. ruotsiksi ja englanniksi man tarkoittaa ihmistä eikä sukupuoleltaan munallista henkilöä.
esim. mankind on ihmiskunta ei mieskunta.
Vierailija kirjoitti:
Monista maista poiketen suomenkielessä riittäisi tuhansia ehkä kymmeniän tuhansia uudissanoja tasa-arvokelpoiseksi mietittäväksi. Esim. ruotsiksi ja englanniksi man tarkoittaa ihmistä eikä sukupuoleltaan munallista henkilöä.
esim. mankind on ihmiskunta ei mieskunta.
Olet nero.
Mankind on nykyään vanhahtava termi, sen sijassa käytetään termiä human kind.
Vierailija kirjoitti:
Pyyketin
Tää tulee meillä heti käyttöön! Olipa hyvä ap että nostit tärkeän epäkohdan esille, tämä on tärkeämpää kuin sukupuolineutraalit liikennemerkit!
Pyykkipinnoja nuo ovat olleet ainakin 75 vuotta.....
Vierailija kirjoitti:
Eunukki vaan reippaasti
Joku ei nyt taida tietää mitä eunukki tarkoittaa. Google on ystäväsi.
Vierailija kirjoitti:
Pesukuivatustekstiilipoika.
Ei kuulosta kovinkaan sukupuolineutraalilta.
Pyykkitransu