H&M:n vaatteista...
Onko kukaan muu huomannut että H&M:ltä on vaikea löytää vaatteita 134-senttiselle (varsinkin tytölle)? Pienemmät koot, joissa on kivoja vaatteita loppuvat 128cm:iin ja sitten taas enemmän vaatteita on 140cm:stä alkaen. Missä 134cm?? Ainakaan Oulun liikkeessä ei ole.
Postimyynti on sitten asia erikseen, kyllähän sieltä saa. Taidan antaa liikkeeseen vähän noottia...
Kommentit (16)
yha myos niiden nuorempien vaatteista. Ainakin meidan 8v tytto joka kayttaa 128/134cm vaatteita tykkaisi kayttaa sellaisia vaatteita kuin on ne pienemmat alle 128cm koossa olevat paidat/joitain mekkoja, hameita yms.
En ole lasten osaston asiantuntija. Mutta aina on valitettu just noista koon vaatteista.
Etenkin että lapsen omaiset vaatteet loppuu liian aikaisin, koon puolesta.
Suomi on vaan yksi pieni maa muiden joukossa :-(. Täällä on muutenkin aika lailla erilainen maku lastenvaatteiden suhteen kuin muualla maailmassa.
2
Minusta ne yli 140-senttiset vaatteet on jo turhan teinimäisiä meidän tokaluokkalaiselle :( Ihme hommaa kyllä henkkamaukalta jättää tuo 134cm noin välistä. t ap
Harmi sinänsä, kohtuuhyviä ja edullisiahan ne vaatteet olis ja tykkään kun suurin osa kestää kuivausrumpuakin. t ap
tuuria, ainakaan en huomannut, että erityisesti juuri tuo koko olisi puuttnut.
Tyttäreni 9v, kolmannella luokalla siis, on aika pitkä, ei mitenkään epänormaali, mutta käyttää 146 koon vaatteita. Valitettavasti siitä koosta löytyy vain vähän sellaisia vaatteita, joita hän tahtoo käyttää. Ei halua pukeutua teini-pissis-bimboksi, mistä olen iloinen.
siten, että leikki-ikäisten tyttöjen suurin koko on 128 ja kouluikäisten pienin koko juuri 134.
Itse olenkin siirtynyt Lindexin asiakkaaksi tyttäreni (134 cm) vaateostoksien kanssa. Hennesiltä kun ei löydä _yhtään mitään_.
Niissäkin kivoissa sydänsammareissa suurin koko on 128 cm, vaikka suuremmatkin pitäisivät niitä hyvin mielellään.
Ei kiva.
Meillä ainakin ekaluokkalainen tykkäisi Hello Kittystä jne, mutta koot loppuu 128 cm:iin, todella typerää.
kun nyt viidesluokkalainen tyttö siirtyi aikoinaan käyttämään koululaisten vaatekokoja. Mutta pian tottui siihen, ettei lapsi ollut enää tarhaikäinen vaan isompi. Kyllä ne kauheimmat teinikuteet jäävät edelleen meiltä kauppaan, mutta on koululaisillekin ihan hyviä vaatteita tarjolla. hello kittyt tms. jäivät luonnollisesti kiinnostuksen kohteista pois melko pian.
ovat oikeasti vielä leikkiviä lapsia, jotka tykkäisi Hello Kittystä, kissakuviopaidoista, liivimekko-mallisista farkkumekoista, iloisista heleistä väreistä jne.
Saisi vähintään tuo 134 koko olla vielä "lapsellisen" näköistä! Moni kun tosiaan siirtyy siihen kokoon jo kouluiän kynnyksellä.
Olen kyllä samaa mieltä kanssasi: Mielestäni juuri Suomessa aloitetaan liian nuorena "pissis-teinityyli". Esim. Italiassa ja Espanjassa 10-vuotiaat tytöt kulkevat vielä polvisukissa, vekkihameissa ja mekoissa. Enkä nyt tarkoita koulupukuja. Ei siellä näytä sallivan napapaitakulttuuria.
Tietty housut tyttöjen puolelta, mutta pitkähihaisia T-paitoja ostin poikien puolelta. Ovat paljon kauniimman värisiä eikä lapsella niin isoa eroa ole mallissakaan. Tyttöjen paidat on vähän tiukempia ja lyhyempiä selästä, poikien väljempiä ja pidempiä selästä (mikä on vain hyvä).
Tyttöjen paidat kokoa 134cm ja eteenpäin oli tänä syksynä mustaa, tummaa lilaa, jne. Kauheita! Pojilla taas oli akvamariinin sinistä, kirkasta ruohonvihreää ja kauniita raidallisia paitoja (mm. kelta-sininen, sini-punainen, ym.). Niitä meidän tyttö käyttää ensi talvena. Ja itse piti niistä.
PS. Poikien paidoissa on sekin hyvä puoli, että kaula-aukko on aika pieni. Isojen tyttöjen paidoissa on monissa tosi laaja kaula-aukko ja tyttäreni ei pidä niistä. Tuntuvat hänen mukaansa päällä kurjilta JA niissä tulee talvella kylmä. Toki on pooloja, mutta tyttö ei tykkää niistäkään päällä. Poikien paitojen kaula-aukko on paljon "normaalimpi" kuin tyttöjen paitojen.
Minä luulen, että monessa maassa ajatellaan, että koko 128 mahtuu vielä 8-9 vuotiaan päälle, vaikka meidänkin 8-v tyttö on jo reilusti yli 130-senttinen.
T. työntekijä