kukaan ollut raskaana vaikka testi negatiivinen?
olisin muuten aivan varma olevani raskaana, paitsi että useat (yksi nyt, viisi 30-50pvää sitten) näyttävät selvää negatiivista tulosta. Muistan kuitenkin täällä olleen ketjun joskus, jossa puhuttiin tästä, että joku olikin ollut raskaana, mutta virtsatestissä raskaus näkyi vasta kun se oli tosi pitkällä.
siis onko kenellekään tai kenenkään tutulle käynyt näin? minnoin testi näytti plussaa? oliko kyseessä kuitenkin tavallinen raskaus vai tuulimuna tai joku muu?
pidän jo itseäni puolihulluna tai valeraskaana (niinkuin koirat ;)), koska olen lihonnut, etenkin vatsasta, mutta vasta ei ole mikään löysä läskivatsa, vaan melko kova, ihan kuin raskaana ollessani. puolitoista kuukautta sitten minulla oli pahoinvointia, mutta useat testit näyttivät negaa ja sitten tuli myös menkat(?) jotka kuitenkin niukat. nyt tunnen muka jo liikkeet!!!
soitin jo kerran terveyskeskukseen, mutta omalääkärille olisin voinut koittaa varata aikaa vasta seuraavalla viikolla, ja silloin " menkat" tulivatkin, joten en soittanut uudestaan. nyt huomenna soitan kyllä, tai tulen hulluksi!
eli testattu on ja lääkärille pyrin menemään tilanteen varmistamaan (tai että ei ole mikään sairaus tai jotain), mutta kokemuksia vastaavasta kysyisin.
yritämme toista lasta, joten jos olisinkin oikeasti raskaana, olisin voinut olla jo elokuusta asti, eli nyt olisi menossa max 16viikko, joten likkeetkin voisin siis siinä tapauksessa tuntea oikeastikin
auttakaa!
Kommentit (9)
3vko myöhässä ja tein testin, negaa.
Terveydenhoitaja sanoi, että voi johtua pillereiden lopettamisesta ja kerran testi oli nega niin en ole raskaana.
No odottelin 4vko tein uudestaan ja yllätys, olinkin raskaana, jo 3kk...
nyt tyttö on 5kk
Mutta silloin olin jo muutenkin ihan varma, että olen raskaana...
soitan juu huomenna terveyskeskukseen, mutta saa nähdä, milloin sieltä saa ajan.
tuntuu siis tosiaan, että olisin jo pitkälläkin raskaana, ja sen takia olenkin testannut niin monta kertaa!
jos en muka ole raskaana, niin olen kylä psyykannut itselleni aika mielenkiintoisen vatsanseudun lihavuuden ;)
ap (beninmamma)
kävitkö vaan inttämässä uusia testejä, vai ultrasivatko vai mitä?
ap
Jätettiin ehkäisy huhti-toukokuun vaihteessa. Toukokuun lopussa tuli menkat. Kesäkuun lopussa (muistaakseni juhannuksena piti alkaa) ei menkkoja tullut, tein testin, joka oli nega. Heinäkuun alussa tein uuden testin, joka oli nega. Heinäkuun puolessa välissä testasin negan ja otettiin ehkäisy uudelleen käyttöön. Edellisestä synnytyksestä oli vasta 7kk ja ajateltiin, että kierto varmaan sekaisin, joten odotellaan sen palautumista normaaliksi. Menkkoja ei kuulunut enää ollenkaan. Syyskuun loppupuolella kävin lääkärissä ja sain Terolutia kuukautisten takaisinsaamiseksi. Söin niitä viikon, ja yhtenä iltana huomasin, että alavatsalla on selkeä, kova kumpu. Seuraavana päivänä tein testin, joka oli positiivinen, se oli perjantai. Sain neuvolan maanantaiksi. Sunnuntaina tunsin liikeet, maanantaina arvioitiin, että viikkoja ehkä viisitoista, mutta parin viikon päästä ultrassa todettiin, vauva on paria viikkoa pienempi ja lasketuksi ajaksi ultran perusteella arvioitiin yllätys yllätys: aprillipäivä. Vauva syntyi viikko aprillipäivän jälkeen.
toinen kun kaksi viikko oli mennyt
kolmas kerta oli sitten verikoe mun piikkiin ja plussa tuli
ultrausta ei annettu
Näytti vasta viikkoa myöhemmin plussaa kun olisi pitänyt. Rv 12 paljastuikin tuulimunaksi :(
Tunsin ovulaation selvästi, joten tiesin kyllä milloin olisi menkkojen pitänyt alkaa.
ja kiitos edelliselle vastauksesta. kävitkö lääkärissä vai alkoiko testi näyttämään plussa myöhemmin, vai miten " etenit" asiassa?