Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä asiaa työstäsi et myöntäisi ääneen?

Vierailija
29.06.2023 |

Minulla on ns. työajaton työ. Välillä teen tosi pitkää päivää ja välillä työpäivät ovat todella lyhyitä. En tietenkään mainosta ääneen pitäväni myös noita lyhkäisiä työpäiviä, esihenkilö määräisi varmasti lisää hommia.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se että etätöissä raahaudun koneelle juuri pari minuuttia ennen kuin on pakko, kirjaudun sisään ja sitten menen keittämään kahvia ja tekemään aamupalaa. Veikkaan että en ole kylläkään ainut...

Vierailija
22/59 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7,5h työajasta 5-6h on tehokasta. Loput menee somessa ja tauoilla. Enkä ole edes pahimmasta päästä meidän työpaikalla.

Tuossakaan ei ole mitään, mitä ei voisi sanoa ääneen. Lakisääteiset tauot kuuluvat kaikille ja se on noin miljoonassa tutkimuksessa selvitetty, että tehokas työaika ei ole sama asia kuin todellinen työaika. Itse asiassa työteho vain laskee, jos yrittää tehdä 7,5h töitä ilman taukoja. Siksi muun muassa Googlella on ihan työnantajan puolesta järjestetty kesken työpäivän meditaatiotuokioita, hiljentymistä ja muutenkin lakisääteisiä taukoja enemmän taukoa. Säännöllinen tauottaminen lisää työtehoa ja työhyvinvointia.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kenelle pitäisi myöntää? En minä ihan joka tilanteessa menisi kertomaan, että teknisellä alalla insinöörin koulutuksella bruttopalkka alle 3 k / kk.

Vauvapalstan sairaanhoitajaketjuissa kerron sen kuitenkin mielelläni.

Vierailija
24/59 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan työtäni. En ole enää edes kyyninen. Inhoan sitä yli kaiken.

Vierailija
25/59 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotyö on minulle vastenmielistä, mutta teen sitä vielä tovin olosuhteiden pakosta. Välillä meinaa oikeasti tulla oksennus tietyissä työtehtävissä, mutta sitä ei voi suoraan sanoa mummelille tai papparaiselle. Minua ei myöskään kiinnosta v´ttuakaan heidän lapsenlapsenlapsensa tai muutkaan sukulaisensa. Teeskentelen vain kiinnostunutta. 

Vierailija
26/59 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyisin tekemään paljon enemmän ja paljon paremmin, jos koko ajan ei olisi joutavia teams-palavereja, joihin mennään valmistautumattomina ja tietämättä, mistä tällä kertaa puhutaan. Ei ole esityslistoja, muistioita jne., mutta paikalle on mentävä.

Kyllä, valtiolla olen minäkin.

Jep, nää on ihan kamalia. Sitten perjantaisin on aina joku turha galluppi että mitäs teette viikonloppuna ja jo lounaan jälkeen alkaa kauhea "viikonloppu tulee jippii nyt otetaan loppupäivä rennosti koska on jo melkein viinonloppu" - meininki ja jos on vaikka joulu tai juhannus niin koko teams on täynnä kaikenmaailman kuvia ja giffejä ja emojeja ja ihan todella turhia viestejä siitä miten kohta on juhannus tai vappu tai kustaa toinen adolfin päivä. Ja joku 15 min menee teams palaverissa siihen että noniin kerrotaanpa että miten tuo minun koira hyppii tuolla pihalla. Hahha heheh. T. Valtiolla.

Vierailija
27/59 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sanon ihan suoraan että menee hermo välillä niihin työttömiin jotka heittäytyvät avuttomiksi ja hakevat vitsillä työpaikkoja ja eivät vaan saa kertakaikkiaan mitään tehtyä. Tärkeintä on heille se että Kelan raha tulee tilille ja silloinhan heistä jotain oma-aloitteisesti kuuluu, jos ovat unohtaneet noudattaa velvollisuuksia tai laiminlyöneet toimintaa niin sitten kiireellistä yhteydenottopyyntöä että missä mun rahat viipyy ja mikä tämmönen selvityspyyntö tuli, kun on omalla toiminnalla (tai toimimattomuudella) sekin aiheutettu 😅 kiitos ja anteeksi.

Oi, siis niin tuttua! TYönhakuvelvollisuudesta ei ilmoiteta kuin vasta sitten, kun tilille ei ropsahda rahaa ja silloin alkaa tulla soittoja, tekstareita ja meilejä, että missä on mun rahat, nyt heti teet niin, että ne saan. Mutta jos yrittää itse soittaa sovittuna aikana, ei puhelimeen juuri nyt saada yhteyttä.

Vierailija
28/59 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työyhteisössäni on ihmisiä kaikenlaisista koulutustaustoista ammattikoulun/opistotason koulutuksen saaneista maistereihin. En ikinä myöntäisi ääneen, mutta valitettavasti koulutustaso näkyy työpaikalla. Ei kaikkien kohdalla, mutta valitettavan monen. Matalimman koulutuksen saaneet kyseenalaistavat monia työhön liittyviä käytänteitä, joille on hyvät perustelut esimerkiksi tieteellisen tutkimuksen pohjalta. Tieteellisen tutkimuksen sijaan nämä henkilöt perustavat mielipiteensä omaan mutuunsa. Lisäksi monet heistä heittäytyvät usein lapsellisiksi töissä "mä en ainakaan tee tuota, koska ei huvita/en halua työskennellä Mirkun kans." Eivät käsitä, että töissä tehdään niin kuin esimiehet käskee ja työkavereitaan ei saa valita.

Vierailija
29/59 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei todennäköisesti olisi kovinkaan montaa asiakasta, jos sanoisin ääneen kaiken, mitä työpäivän aikana mietin. Ja ihan niihin asiakkaisiin ne mietteet liittyvät. 

Vierailija
30/59 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen asiakaspalvelutyötä puhelimen välityksellä. En kertoisi asiakkaille että joka kerta kun soitan heille, toivon etteivät he vastaisi puhelimeen niin voimme hoitaa asian ainoastaan sähköpostitse.

Vierailija
31/59 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyisin tekemään paljon enemmän ja paljon paremmin, jos koko ajan ei olisi joutavia teams-palavereja, joihin mennään valmistautumattomina ja tietämättä, mistä tällä kertaa puhutaan. Ei ole esityslistoja, muistioita jne., mutta paikalle on mentävä.

Jep, nää on ihan kamalia. Sitten perjantaisin on aina joku turha galluppi että mitäs teette viikonloppuna ja jo lounaan jälkeen alkaa kauhea "viikonloppu tulee jippii nyt otetaan loppupäivä rennosti koska on jo melkein viinonloppu" - meininki ja jos on vaikka joulu tai juhannus niin koko teams on täynnä kaikenmaailman kuvia ja giffejä ja emojeja ja ihan todella turhia viestejä siitä miten kohta on juhannus tai vappu tai kustaa toinen adolfin päivä. Ja joku 15 min menee teams palaverissa siihen että noniin kerrotaanpa että miten tuo minun koira hyppii tuolla pihalla. Hahha heheh. T. Valtiolla.

No kuule sydän sydän halinalle sydän sullekin, sä oot kyllä paras kamu! Ja sitten pari giffiä siihen päälle. Jos itse on vanhanaikainen ja tekee työnsä, niin keskivahvasti ottaa päähän se, että viikolla on hervoton kiire (kuule, tuut sä tekeen tän meidän jutun, kun me on luvattu, että se on huomenna valmis...) ja perjantaina lounaan jälkeen kaikki on jo menossa mökille tms. ja omaan teamsiin alkaa tulla kyselyjä, että kuka on töissä virka-ajan loppuun, kun me lähettäis perheen kanssa jo klo 13 mökille.

Sydän sydän sullekin! Oot ihana!

Vierailija
32/59 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on jäämässä lomalle niin sille pitää muistaa toivottaa hyvää lomaa jotenkin hauskasti, joku kiva emoji siihen tietysti. Muuten irmat ja pirkot alkaa puhua että onpas tuo tyly eivätkä pyydä enää mukaan seuraavaan dermosil-kimppatilaukseen. Ja itse pitää muistaa kiitellä lomatoivotuksista ja käydä laittamassa sydämiä. Sydämet on tärkeitä.

Vierailija
33/59 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen asiakaspalvelutyötä puhelimen välityksellä. En kertoisi asiakkaille että joka kerta kun soitan heille, toivon etteivät he vastaisi puhelimeen niin voimme hoitaa asian ainoastaan sähköpostitse.

Mulla oli puhelinmyynnissä sama toive. Syynä tosin se, ettei olisi tarvinut ruveta vääntämään jostain helvetin apu-lehdestä, jota en itsekään olisi tilannut mistään hinnasta. Joo, en ollut kauaa niissä hommissa :D

Vierailija
34/59 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla minäkin ja juuri nyt vihaan työtäni. Työ on raskasta, likaista ja epäinhimillistäkin. Osa hoidettavista juoksuttaa ja hyppyyttää, osa taas haukkuu päin naamaa, potkii ja kynsii. Todella alentavaa.

Kyllä, minuakin jotkut työtehtävät inhottavat. Lisäksi työpaikallani on käytössä epämiellyttäviä ja epähygieenisiä työtapoja, ja hoidettavilla on omat inhottavat tapansa. Pas.ka ja etenkin ku.si roiskuu ympäriinsä. Milleköhän kaikelle olen altistunut?

Eniten vi,tuttaa se, että huonosta johtamisesta aiheutuvat ongelmat vieritetään yksittäisten työntekijöiden harteille. Toimintaohjeet ovat epäselviä, tai niitä ei edes ole. Suoraan sanottuna työpaikka ei tunnu turvalliselta enää, juuri tämän huonon johtamisen takia. Jos teen osaamattomuuden tai tietämättömyyden takia pahan virheen, kuka pitää puoliani? Se on tullut selväksi, ettei ainakaan esimies.

Vierailija
35/59 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistelen naispomon kopissa satulatuolia jos olen toimistolla yksin.

M 32

Vierailija
36/59 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset tehtäväni ovat substanssiini nähden todella helppoja ja saan nyt pari tonnia enemmän palkkaa kuin vanhassa paljon haastavammassa tehtävässäni.

Vierailija
37/59 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei ainakaan pomolle voi ääneen sanoa, miten suuren osan etätyöpäivistäni olen täällä :D

Vierailija
38/59 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan usein hämmästyä, miten ohut tietämys asiakkaillamme on tarjoamaamme palveluun liittyen. Lähinnä siksi ihmetyttää, että asiakkaaksemme hakeudutaan vapaaehtoisesti ja kaikki eivät palveluitamme käytä. Sitten asiakkaaksi hakeutuvalla saattaa olla todella vähän tietoa palvelusta, jota hän tulee meiltä hakemaan. Ehkä tämä itsellä ihmetyttää siksikin, että omaan luonteeseeni kuuluu asioista selvän ottaminen, jos ne eivät ole ennestään tuttuja. 

En nyt tässä halua mainita alaa ääneen, mutta tilanne olisi vähän sama, jos hammaslääkärin asiakas ihmettelisi, että pitääkö hammaslääkärissä käydessä maata hoitotuolissa suu auki.

Vierailija
39/59 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksan usein hämmästyä, miten ohut tietämys asiakkaillamme on tarjoamaamme palveluun liittyen. Lähinnä siksi ihmetyttää, että asiakkaaksemme hakeudutaan vapaaehtoisesti ja kaikki eivät palveluitamme käytä. Sitten asiakkaaksi hakeutuvalla saattaa olla todella vähän tietoa palvelusta, jota hän tulee meiltä hakemaan. Ehkä tämä itsellä ihmetyttää siksikin, että omaan luonteeseeni kuuluu asioista selvän ottaminen, jos ne eivät ole ennestään tuttuja. 

En nyt tässä halua mainita alaa ääneen, mutta tilanne olisi vähän sama, jos hammaslääkärin asiakas ihmettelisi, että pitääkö hammaslääkärissä käydessä maata hoitotuolissa suu auki.

Itse asiakkaana taasen lähestyn tietyn alana ammattilaista juuri siksi, että saan sitä haluamaani tietoa. Jos tiedän jostain itse jo tarpeeksi, voin tehdä tilauksen omatoimisesti ilman ammattilaisen apua. 

Vierailija
40/59 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työyhteisössäni on ihmisiä kaikenlaisista koulutustaustoista ammattikoulun/opistotason koulutuksen saaneista maistereihin. En ikinä myöntäisi ääneen, mutta valitettavasti koulutustaso näkyy työpaikalla. Ei kaikkien kohdalla, mutta valitettavan monen. Matalimman koulutuksen saaneet kyseenalaistavat monia työhön liittyviä käytänteitä, joille on hyvät perustelut esimerkiksi tieteellisen tutkimuksen pohjalta. Tieteellisen tutkimuksen sijaan nämä henkilöt perustavat mielipiteensä omaan mutuunsa. Lisäksi monet heistä heittäytyvät usein lapsellisiksi töissä "mä en ainakaan tee tuota, koska ei huvita/en halua työskennellä Mirkun kans." Eivät käsitä, että töissä tehdään niin kuin esimiehet käskee ja työkavereitaan ei saa valita.

Olin tulossa sanomaan aivan samaa. Matalamman koulutustason porukalla on jatkuvaa draamaa, joka kuormittaa koko työyhteisöä ja ruuhkauttaa esimiehen. Kun ei voi keskittyä omaan työhön, vaan pitää jatkuvasti kytätä mitä toiset tekevät. Tämä on aivan naurettavaa, ja tähän osallistuu iso osa tästä porukasta.