Minkä ikäisenä toivoit saavasi lapsia ja minkä ikäisenä niitä lopulta sait?
Kommentit (42)
Yllättäen toteutui, lisäksi vielä kolmas 32v.
Esikoisen sain 20 vuotiaana, kakkosen 22. Nyt kolmosta tehty useampi vuosi, enää reilu vuosi jäljellä siihen 30kymppiin. Haaveissani 4 lasta =)
Nyt olen 26-vuotias, ja lapsia on jo kaksi.
ei olltu yhtään. Nyt on kaksi, kun olen 29. 2v9kk ja 6kk
olen eka kertaa ajatellut että haluaisin lapsia.
Ekan sain kuitenkin vasta 20v, seuraavan 21v, ja kolmas syntyy nyt kun olen 23v.
Ja nyt on lapsiluku täynnä, eikun putket poikki :)
tehkööt muut niitä lapsia ja minä jotain muuta. No, 34 v. sain esikosen ja 36v. toisen ja ovat kuitenkin olleet parasta mitä minulle on tapahtunut ;-)
Toinen haluttiin muutaman vuoden sisälle ja näin kävikin. Kolmannen halusin ennen kolmekymmpistä, meni kolmevitoseen, ennekuin aika oli kypsä.
33 eka, 36 toinen ja jatkosta en tiedä.
Sitten ihan todellisesti 35 vuotiaana, lapsi syntyi kun olin just täyttänyt 39v.
Mieheni kanssa olimme olleet naimisissa jo kuusi vuotta ennen lapsia, joten siitä ei olisi ollut kiinni aikaisempi lasten hankinta.
Esikoinen syntyi yllätyksenä, en ollut vielä valmis äidiksi. Olin 23-vuotias.
Kasvoin äitiyteen ja toista lasta aloimme yrittää kun esikoinen oli 1-vuotias. Kuopus syntyi kun olin 25-vuotias.
Mutta järki sanoi että ei ole hyvä ajankohta.
Sitten toivoin ekan lapsen alle 25v:nä ja toka alle 30v:nä. Ekan sain 24v:nä, mutta sitten suunitelmaan alkoi tulla muutoksia.
Toisen olisin sitten halunut alle 35v:nä, ei toteutnut, toinen tuli vasta kun olin 37v.
että ei aikaisemmin ennen kuin opiskelut on ohi ja olen naimisissa. Tätä ennen lisin mitä luultavammin tehnyt abortin. Mulle asioiden oikeaan aikaan (siis oikeaan aikaan mun elämässä!) oli ja on tosi tärkeää.
Nyt 2 lasta ja ikää 35v.
nyt ikää 22v, aiemmin toivoin saavani kaksi lasta ennen kuin olen 26 v
Neljästä haaveilin, mutta nyt onnesta soikeana näihin kahteen. =) Allah tiesi paremmin....
mielestänne oikeasti olleet valmiita lapsiin?
Kun itse muistelen omaa varhaisaikuisuuttani, 20-25v. oli ainakin minulle just parasta menoaikaa. Oli opiskelut, oma kämppä, ehkä hieman irtosuhteita ja kaikin tavoin ihanan huoletonta. No, joo, raha oli tiukoilla, kun opiskeli, muttei se haitannut, kun oli vastuussa vain itsestään.
Oletteko te 20-25v. lapsen saaneet ehtineet jo tarpeeksi nauttia lapsettomuudesta?
Yllättävän osuvasti kävi. 29-vuotiaana sain ensimmäisen lapsen ja 35-vuotiaana kolmannen (ja viimeisen) lapsen.