Milloinkas vauvoilla onkaan tapana alkaa vierastamaan? (ev)
Kommentit (6)
Sitten noita kausia on tullut ja mennyt. Nyt 2-vuotiaana ujostelee vieraita ihmisiä enemmän ja joskus tuttujakin, keitä näkee harvemmin.
mutta tuskin koskaan vierastaakaan, vaikuttaa niin sosiaaliselta tapaukselta. ihan hassu vauva :)
Lasteni pikkuserkut taas ovat olleet kovia vierastamaan. Yksilöllistä.
Lapseni ovat jo kouluikäisiä. Herttaisia lapsukaisia, kellään ole koskaan ollut mitään valittamista heistä. Ovat sosiaalisia ja eläväisiä. Tyttöjä, jos sillä jotain merkitystä.
Rakastavat minua, äitiään, ja mitään kiintymysongelmia ei ole ollut.
7
poika 10.5 kk ei vieläkään vierasta... Olen myös miettiny tuota kiintymysasiaa, mutta eiköhän vierastaminen ole aika yksilöllistä.
Meillä esikoinen aloitti vierastamisen 2,5kk ikäisenä ja sitä kesti puoleen ikävuoteen asti.
Kuopus vierasti 5kk -7kk ikäisenä.
Esikoinen vierasti kaikkia vielä todella rankasti, kyllä oli tuskaista kun mummia näki pari-kolme kertaa viikossa ja silti pelkäsi häntäkin kuin mörköä.