Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos vuokra-asunto on kuuma, pitäiskö vuokranantajan järjestää sinne viilennys

Vierailija
28.06.2023 |

Vanhan sukulaisen puolesta kysyn. Mies väittää, että asuntoon kuuluu lämmitys, muttei viilennys.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu.

Mutta vuokranalennus voi kuulua joissain tapauksissa.

Vierailija
42/48 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen huoneen viilentää hyvin halpistuuletin, jonka eteen asettaa pari vedellä täytettyä ja jäädytettyä limupulloa. Pulloja sitten vaihtelee sitä mukaan kun sulaa. Verhot ja kaihtimet tietty kiinni ja yöllä viilentää asuntoa ikkuna/parvekkeen ovi auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on 40 astetta se on vakava terveysriski. Jos on 32 pitäisi olla tuuletin ja viilennin. Mielellään äänetön. Ei tietoa miten ne saisi, ellei joku keksi.

Äänettömiin tuulettimiin tai viilennyslaitteisiin en ole vielä koskaan törmännyt. Ostin äidilleni pienen viilennyslaitteen ja opastin käytössä, saa sillä yhden huoneen viileämmäksi, koko kämppää se ei pysty viilentämään.

Vanhus tai kukaan muukaan ei tarvitse mitään äänetöntä tuuletinta. Jos ei osaa pienessä hurinassa nukkua, niin miten voi nukkua yleensäkään koskaan missään?

Hiljaa hurisevat laitteet eivät ole niin ongelma, mutta esimerkiksi minulla on siirrettävä viilennin joka pitää 62 desibelin melua.

Vierailija
44/48 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se vuokranalennus niin suuri ole, että kannattaisi sitä ryhtyä ajamaan.

helpommalla pääsee, jos itse ostaa ilmanviilentimen tai siirrettävän ilmastointilaitteen ja sitten ottaa lähtiessään sen mukaansa tai myy pois. Muuten joutuu tekemään  itse niitä lämpötilamittauksia tunneittain ja kirjaamaan ylös. Se on aika rasittavaa. Ja jos sitten on vain yksi liian kuuma tunti, niin sen saa kumottua sillä, että muina tunteina olisi voinut tuulettaa itse asuntoa viileämmäksi.

Jos omaa hyvät neuvottelutaidot, niin voi saada vuokranantajan suostumaan ilmastointilaitteen asennukseen, vaikka lain vaatimat lämpätilarajat eivät ylittyisikään.

Vierailija
45/48 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suosittelen teitä lihavia istumaan kylmässä suihkussa helteiden ajan. Itse joudun talvisin harrastamaan paljon anaaliseksiä kun on niin kylmä sisällä ja lihavilla silloin sopiva. Epäreilua.

Vierailija
46/48 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10% alennus vuokraan jokaisesta 25 ylittävästä asteesta, esim niin että 28 astetta kämpässä olisi 30% alennus sen kuukauden vuokraan.

Höpö höpö raja on 32 astetta. Vuokralaisen vastuulla on hankkia itselleen viilennys ja pitää verhot kiinni, moni kuvittelee ettei itse pidä tehdä mitään. Meillä on verhot kiinni, kun iltasella alkaa aurinko sisään paistamaan ja on tuulettimia ja tälle kesälle hankittiin ilmastointi laite, pysyy viileänä 

Vierailija
47/48 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi joka vuosi tulla ihmisille järkytyksenä, että talvella on kylmää ja kesällä kuumaa? Nykyään on sentään paljon välineitä ja laitteita joilla asiaa voi auttaa.

Vierailija
48/48 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10% alennus vuokraan jokaisesta 25 ylittävästä asteesta, esim niin että 28 astetta kämpässä olisi 30% alennus sen kuukauden vuokraan.

Mulla menisi tappoion puolelle.