Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voisitko alkaa parisuhteeseen, jos teillä on täysin erilaiset arvot?

Vierailija
28.06.2023 |

Vaikuttaako?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo. Asunnot ja taloudet molemmilla omat, joten ainoa syy yhdessäololle halu olla yhdessä- niinkuin mielestäni pitäisi olla kaikilla muillakin. Ja molemmat kai sen verran aikuisia, ettei tarvitse olla kaikesta samaa mieltä? (miksi muutenkaan pitäisi?) m56

Vierailija
22/58 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin erilaiset arvot?

En haluaisi elää rikollisen, väkivaltaisen, huumeita ja alkoholia vetävän, toisia eri tavoin hyväksikäyttävän, lapsia vihaavan, kulttuuria vihaavan yms kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo. Asunnot ja taloudet molemmilla omat, joten ainoa syy yhdessäololle halu olla yhdessä- niinkuin mielestäni pitäisi olla kaikilla muillakin. Ja molemmat kai sen verran aikuisia, ettei tarvitse olla kaikesta samaa mieltä? (miksi muutenkaan pitäisi?) m56

Teillähän on samoja arvoja: omistaminen, asunnon omistaminen, säästäminen tai sitten lahjaksi saatu. Jos tuo arvo olisi eri, niin toinen

vähintään hummaisi rahat ja pyrkisi elämään jonkun toisen asunnossa siivellä.

Täysin vastakkaisista arvoista oli kyse -ei pelkästään mielipide-eroista.

Vierailija
24/58 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ei mitään järkeä. Ja tästä syystä mm. Kainuu autioituu.

Vierailija
25/58 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä molemmilla on halu olla ja elää yhdessä, niin teillä on sen vuoksi jyhteistä arvopohjaa. Kun on myös parisuhteita, joissa toinen kuvittelee, että on, jotenkin oikeutettu saamaan itselleen parisuhdekumppanikseen halumansa esimerkiksi siksi, että omaa paljon rahaa ja valtaa. Tai heitä, joilla ei ole mitään muuta yhteistä kuin yhteinen asuntolaina ja erimielisyydet lastenhoidosta ja ajankäytöstä

Vierailija
26/58 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillähän on samoja arvoja: omistaminen, asunnon omistaminen, säästäminen tai sitten lahjaksi saatu. Jos tuo arvo olisi eri, niin toinen

vähintään hummaisi rahat ja pyrkisi elämään jonkun toisen asunnossa siivellä.

Täysin vastakkaisista arvoista oli kyse -ei pelkästään mielipide-eroista.

Vuokralla molemmat, tarkoitin ettei asuta yhdessä ja molemmat huolehtivat itse talousasioistaan. (köyhänpuoleisia ollaan molemmat) - sori huono sananvalinta.

Vierailija
27/58 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vaikuttaa.

Arvot ohjaavat kaikkia valintoja, eikä parisuhde varmaankaan luonnistu valintojen ollessa täysin erilaisia.

Vierailija
28/58 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan katselisi viittä minuuttia kauempaa jotain sinitukkaista BLM-vegaania. 😂

Vierailija
29/58 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä molemmilla on halu olla ja elää yhdessä, niin teillä on sen vuoksi jyhteistä arvopohjaa. Kun on myös parisuhteita, joissa toinen kuvittelee, että on, jotenkin oikeutettu saamaan itselleen parisuhdekumppanikseen halumansa esimerkiksi siksi, että omaa paljon rahaa ja valtaa. Tai heitä, joilla ei ole mitään muuta yhteistä kuin yhteinen asuntolaina ja erimielisyydet lastenhoidosta ja ajankäytöstä

Miten sitä nyt minkäkin ymmärtää. Toinen poliittisesti oikeammalla ja konservatiivimpi, toinen enemmän vasemmisto ja hippimäisempi. Toinen kuria ja järjestystä, toinen friidomia. Toinen raitis, toinen ei (omalla ajallani itsekseni juon minkä juon) m56

Vierailija
30/58 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan katselisi viittä minuuttia kauempaa jotain sinitukkaista BLM-vegaania. 😂

Mikä on blm-vegaani? T:pelkkä vegaani,m56

Vierailija
31/58 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ei, yhteistä tekemistä ei todennäköisesti oikein löytyisi, joten mitä siinä sitten tekisi.

Aika harvinainen tapaus täytyy kyllä olla että olisi täysin päinvastaiset arvot, jopa pahimmilla stallareilla ja minulla (oikeistoliberaali) on joitain asioita, joista ollaan samaa mieltä.  

Vierailija
32/58 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa joo, käytännössä en. Tarkoitan sitä, että käytännössä en oikeasti tuntisi vetoa ja ihastuisi ihmiseen, jonka persoonasta en pidä. Ja se, millaiset arvot ihmisellä on, on yksi osa persoonaa. En myöskään usko, että tulisin yhtään syvällisemmässä tutustumisessa oikeasti niin hyvin toimeen täysin erilaiset arvot omaavan kanssa, että kokisin voimakasta yhteenkuuluvuutta ja sielunkumppanuutta - jotka kuitenkin ovat vähänkin syvällisemmässä parisuhteessa olennainen asia. En usko, että kevytsuhde tai tapailukaan kantaisivat.

Minulla on olennaisin asia molemminpuolinen vetovoima, se miten synkkaa, molemminpuolinen halu olla yhdessä ja yhteensopivuus ja seksin toimivuus. Teoriassa voisi ajatella, että erilaiset arvot eivät siis olisi este, jos muuten kaikki natsaa - mutta kuten yllä kirjoitin, käytännössä ei siis natsaisi, se olisi tavallaan mahdottomuus.

Vierailija
33/58 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huolisi Junnilaa, Peltokangasta tai heitin aateveljiään.

Vierailija
34/58 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Tuskin edes tykkäisin kyseisestä ihmisestä. Kysyjä ilmeisesti joku jolle kelpaa kuka vaan?

Vierailija
35/58 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka väittää että ei ole tärkeää, ei tiedä mitä arvot tarkoittavat. Tai ei osaa itse nimetä omia (ja puolisonsa) arvoja mutta ulkopuolinen, fiksumpi ihminen näkisi että heillä ne ovat samat.

Vierailija
36/58 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin seurustella konservatiivimiehen kanssa, mutta eihän se mies pystynyt sivistyneesti olla tuomatta poliittisia mielipiteitään esiin, vaan paasasi bensan hinnasta, tuulivoiman saatanallisuudesta, laiskoista työttömistä yms., yms. Suhteen loppuvaiheessa lähetti myös p*rsulähteistä kopioituja vasemmistolaisia pilkkaavia kaskuja ja meemejä.

Oli vielä sen verran typerä, että yritti selittää kuin pikkulapselle yhteiskunnallisia asioita, vaikka olen valtiotieteiden maisteri ja hän insinööri.

Vierailija
37/58 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/58 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vihreitä äänestävä vegaani ja mieheni lihaa syövä persu, 20 vuotta oltu yhdessä eikä ole paljoa tommoiset pinnalliset asiat haitanneet.

Vierailija
39/58 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Kaveriuskaan ei pidemmän päälle onnistunut, kun hänestä kuoriutui rasismiutensa lisäksi palsta per su.

Työpaikalla on par eritavalla ajattelevaa, pystyn töihin, muttei me vapaalla vietetä. En istu perjantainkaljalla heidän kanssaan tai peli-illoissa.

Vierailija
40/58 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vihreitä äänestävä vegaani ja mieheni lihaa syövä persu, 20 vuotta oltu yhdessä eikä ole paljoa tommoiset pinnalliset asiat haitanneet.

Eli siis olette tolkun ihmisiä, jos teille arvot ovat pinnallisia asioita. Vaan toisista päistä, mutta ette ääripäistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän